Tilmeldte programmer.

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Simon Toft, 14/5/14.

  1. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg er lidt nysgerrig på hvor mange programmer i er tilmeldte af hotelkæder samt flyselskaber.

    Selv er jeg medlem af følgende:

    Fly:

    SAS Eurobonus
    Norweagian

    Hotel:

    BestWestern
    Club Carlson
    Scandic

    Øvrigt:

    Dubli.com
    Paul & Shark Membership
    BioZonen (Tidligere guldmedlem)


    Umiddelbart skraber jeg alle de point jeg kan samme via hotel og biludlejning til mit sas eurobonus så jeg kan komme lidt længere væk end europa kun. Har lige tilmeldt mig SAS Eurobonus MasterCard også. Hvad med jer andre?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Well, hellere et for meget end et for lidt. Jeg er medlem af følgende:

    Star Alliance:
    Asiana Club, SAS Eurobonus, Lufthansa Miles&More, TAP Victoria, Avianca LifeMiles, Thai ROP, ANA Mileage Club

    Oneworld:
    British Airways Executive Club, Cathay Pacific Marco Polo Club/AsiaMiles, Finnair Plus

    Skyteam:
    AF/KL Flying Blue

    Øvrige:
    Emirates Skywards, Bangkok Airways FlyerClub, AirBaltic Pins, Alaska Airlines Mileage Plan

    Hoteller:
    Best Western Rewards, Starwood Preferred Guest, IHG Rewards Club, Club Carlson, Marriott Rewards, Hilton HHonors


    De fremhævede er dem jeg inden for respektive alliance poster primært til. Jeg er ikke særlig stor fan af Skyteam, men har i flere omgange alligevel haft guldkort hos AF/KL. Skulle jeg mod forventning igen begynde at flyve med Skyteam vil jeg nok genoverveje om Flying Blue er det rigtige program.

    Avianca er kun med det ene formål at købe miles til brug for awards. ANA er udelukkende for at få adgang til at se award availability hos andre Star Alliance selskaber. Alaska har jeg meldt mig ind for nylig, da det måske på sigt kan være et program til at samle "sjatter" af point i ét program. Og desuden er det klogt at have et Alaska-medlemsskab, for de har til tider nogle attraktive "køb miles"-kampagner, og da kræver de at kontoen er mindst 14 dage gammel...

    Jeg har måske glemt et program eller to...
     
    Michael Wahl og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  3. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg er medlem af et par få som jeg bruger ofte og er medlem af en masse som jeg endnu ikke bruger så ofte. Den hænger meget sammen med hvilke flyselskaber og hoteller jeg bruger og fortiden er det nedenstående jeg bruger mest og har fornuftig point saldo hos:

    SAS Eurobonus
    Icelandair Saga Club
    Sixt Platinum (Har ikke noget point ssytem, men er flinke til at opgraderer)
    Le Club Accorhotels
    Club Carlson
    Heathrow Rewards

    @jefi99: Hvilke fordele er der ved at bruge Asiana Club istedet for SAS Eurobonus? Er det at kvalificeringsperioden er 24 måneder? Kan man køre all SAS rejser på dette og optjede diamond efter 40.000 points og er de samme antal points som man får på Eurobonus? Kan man overfører points fra andre selskaber til Alaska? - du må undskylde alle de spørgsmål, men du nævnte nogle rigtig interessante ting i din post ovenfor:)

    Fedt at man kan se award availability hos andre Star Alliance selskaber hos ANA, jeg har ledt efter en site hvor man kunne se dette, men har ikke fundet en god site/program. Jeg er nu også ANA medlem af samme grund.
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er/var en række fordele ved Asiana Club:
    - Da jeg meldte mig ind, var kravet for at få *G, at man skulle optjene 100k på 36mdr, og derefter 40k pr 24mdr. Det er ændret lidt nu.
    - Point udløber i praksis efter 12-13 år!
    - Lifetime gold efter 500k (jeg er cirka halvvejs)
    - Tidligere fik man 70-100% point på de allerbilligste LX billetter, som SK kun gav 25% på. Der var også en række andre selskaber/bookingklasse-kombis, der var meget attraktive, men de fleste er desværre blevet "enhanced".

    Nej, men du kan optjene statuspoint fra en række partnere, der mildest talt er en blandet pose bolsjer. Men det at man kan optjene statuspoint på ikke-alliancepartnere er ret unikt.
    Well, det er blevet en lidt kompliceret affære. Såvidt jeg har forstået kræves det nu, at du har postet mindst én flyvning til ANA, men der findes vist en slags bagdør. Jeg bruger det ikke rigtigt mere. Du kan søge awardsæder på awardnexus.com (100 gratis søgninger pr 90 dage), ellers er der også KVS eller Expertflyer.
     
  5. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Tak for svar - jeg tror jeg kigge lidt nærmere på Asiana Club.

    Jeg er lige nået frem til det samme med ANA - jeg skal have 5000 points på min konto, før jeg kan søge på star alliance award ture. Jeg prøver de andre sider du skrive.
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er ikke helt så attraktivt, som det har været. Grunden til at jeg bliver hængende er, at jeg er halvvejs i mit lifetime gold, at pointene ikke udløber, og det er næsten svært ikke at re-kvalificere.
    Men hvis man ikke har problemer med at optjene EBG/EBD hvert år, så vil jeg ikke anbefale at skifte.
    I dag er det ret let at få A3*G, og ellers er TK også et relativt program at få status i. Så i den sammenligning vil jeg sige at Asiana er gledet noget ned i medaljerækken. En anden bagdel er, at man som udgangspunkt kun får 125% i biz.
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  7. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har opnåret Gold med Eurobonus i 4 år og senest Diamond, men er ikke sikker på at jeg kan opretholde dette. Man er blevet forvent efter 5 år med Gold check in og lounge adgang og derfor tjekker jeg muligheder for lettest at opretholde Gold, hvis jeg kan se at jeg på et tidspunkt ikke når Gold med SAS.
    Det kræver jo lidt forberedelse, men det ser helt klart ud som om at Aegean er den bedste option lige nu - det er let at opnå Gold og det udløber ikke hvis man har en flyvninger indenfor 3 år. Det lyder jo helt super, men kun så længe at de ikke ændre deres vilkår for dette, som det forebeholder sig ret til at ændre.
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Her er en guide til at søge *A hos ANA uden at have nogle point eller flights på kontoen, som Lucky har skrevet. Lang tid siden jeg selv har brugt det, men sidst jeg gjorde virkede det fint:
    http://boardingarea.com/onemileatatime/2013/11/19/use-ana-award-search-tool/

    Viser United ikke også *A?
     
    Christian Løn og jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Personligt ville jeg ikke langtidsplanlægge med noget bonusprogram. Historien viser at de bedste deals har det med at ændre sig med tiden ;)

    Men men. Hvis det er let at opnå og ikke koster så meget, så er det da værd at overveje og drage nytte af indtil tingene evt. måtte ændre sig.
     
    Christian Løn "Synes godt om" dette.

Del denne side