Tip til Miami

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 11/8/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,423
    "Synes godt om" modtaget:
    14,615
    Point:
    113
    Det er efterhånden ret mange år siden jeg boede i Miami og der boede jeg i Art Deco District, som ligger tæt på et konferencecenter! Men nu har jeg en forlænget weekend i slutningen af Januar 2016, så jeg har ca. 2,5 dag! Så spørgsmålet er, når man er i Miami, hvad skal man så og hvor skal man bo?

Jeg holder mig til Hilton, så det skulle gerne være Hilton og jeg har også en forestilling om, at njeg vil til Key West og evt. have en overnatning der og drikke en drink! Men er der ellers noget "must see"?

Takker for gode input!

2. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,558
    4,856
    Point:
    113
    Miami/Miami Beach/Dade-Broward County
    Lej en bil og tag turen til Key West. Den er utrolig flot og naturskøn - skønne farver vandet har med Atlanterhavet på den ene side og den mexikanske gulf på den anden side.. Om aftenen er der fest på havnefronten i Key West og oppe i byen så en overnatning kan anbefales. Turen er lang fra Miami. Hvis du ikke allerede havde boet i Art Deco distriktet ville jeg anbefale Ocean Drive eller South Beach men kig istedet på Fort Lauderdale ved marinaen. Der har du både Hilton Marina og Gallery One (Doubletree) og jeg synes Las Olas Boulevard i Fort Lauderdale ( som jo er kendt som little Venice) fuldt lever op til livet på Ocean Drive om aftenen. Eventuel shopping i Sawgrass Mills outletmall i Sunrise og jeg ville nok bruge en dag på alligator udflugt i Everglades nationalparken i en airboat eller brug lejebilen på en tur langs alligator alley oså i Everglades National Park

Senest redigeret: 11/8/15
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,410
    6,855
    Point:
    113
    Jeg har booket to nætter med points på Hampton Inn Key Largo som ligger en time fra lufthavnen mod Key West og ser meget fint ud på tripadvisor så det kunne være en idé.

4. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    373
    656
    Point:
    93
    Waldorf Astoria Casa Marina på Key West. Det er et helt fantastisk luksus strand-resort - uden pøbel charter-stemning. Et af de bedste hoteller jeg har boet på :)

5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    6,966
    13,446
    Point:
    113
    Har du nogle billeder fra stedet du kan dele?

Kristian "Synes godt om" dette.
  6. NikolajV

NikolajV Nyt medlem

Beskeder:
    12
    8
    Point:
    3
    Jeg er også i gang med at finde billetter til Miami (helst fort lauderdale). Jeg har fundet nogle billetter i mid november med BA til ~3200 (torsdag til mandag). Er det en god pris, eller er der nogle af jer der kan nogle ninja tricks? Afrejse skal være i oktober/november og være en forlænget weekend med max 4 dage fri fra arbejdet.

7. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    410
    810
    Point:
    93
    Det er en fin pris. Det finder du ikke meget billigere...

tbh "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    6,423
    14,615
    Point:
    113
    Kenneth K og *flyer "Synes godt om" dette.
  9. *flyer

*flyer Sjeff

Beskeder:
    273
    700
    Point:
    93
    Boede på det andet WA "The Reach" og var langt fra imponeret. "Casa Marina" ser dog noget bedre ud.

Har spist noget helt okay mad hos Forgarty's på Duval Street.

Går ud fra du kører derned? Der findes et sted undervejs som har fantastisk Key Lime Pie. Skal lige grave et link frem. Det er helt bestemt et stop værd!

Findes også nogle Keys undervejs hvor der er gode muligheder for snorkling fra stranden. Glimrende mulighed for et stop undervejs til eller fra Miami.

Køreturen fra Miami og helt ned tager længere tid end man skulle tro, så sørg for at have god tid. Det er synd at stresse.

tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    2,874
    6,701
    Point:
    113
    Afbestilte min billet til MIA jeg bestilte lige da vi fik mail om dobbelt point, men har nu bestilt en tur i næste weekenden direkte fra CPH (hjem via OSL), med 50 timer i Miami.
    Jeg tænker også at en tur til Key West (jeg har det fint med meget kørsel, selv på korte ture), og lidt ind i Everglades.
    Tak for ovenstående råd - er der nogen der har nogle must dos at tilføje? :)

Edit: scheisse, lagde en plusgrade på 10.000 hver vej til Plus og håbede lidt på en diamond up til business den ene vej, men så fik jeg lige checket availability... C4 D4 på udturen og C6 D6 på hjemturen, så det kan jeg nok godt skyde en hvid pil efter :)

Senest redigeret: 4/3/17
    Henry, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  11. Henrik Olsen

Beskeder:
    6,966
    13,446
    Point:
    113
    Jeg syntes de Diamonds Upgrade er blevet meget sjældne på langruterne - så i min verden er de ikke nogle man skal vente så meget af.

Bare spørg @Kristian :-(

Henry "Synes godt om" dette.
  12. tbh

Beskeder:
    2,874
    6,701
    Point:
    113
    Det er ikke bare fordi i var over 5 pax på 1 PNR til IAD? :p
    Jeg fik da til Tokyo, @PeterA fik oven i sin plusgrade til PVG mener jeg det var, så det sker da stadig.
    Og vi ved alle at @Kristian er så loyal at SAS ikke behøver at give ham upgrades for at han forbliver trofast kunde!

asf, isolCBflyer, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henrik Olsen

Beskeder:
    6,966
    13,446
    Point:
    113
    Nååå - så er det nok fordi nogle har sat det samme hak i min profil efterhånden.... Det startede som lyn og torden og nu er det dælme lang tid siden.

Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Jmeier

Jmeier Medlem

Beskeder:
    47
    81
    Point:
    18
    Hej :)

Turen til Key West er det som nævnt vigtigt at tage sig god tid til. Der er mange spændende muligheder for stops på turen, og jeg vil anbefale du går på tripadvisor, hvor disse er samlet og beskrevet. Jeg har været der to gange. En gang hvor jeg tog turen ned hurtigt, hvilket gjorde den lang og dødssyg, og en gang hvor jeg tog mig god tid, og det var en fantastisk tur. Jeg kan se Key Largo er nævnt her, og må sige, at jeg synes Key Largo er meget lidt spændende (med mindre man tager ud og dykke). Key West er noget helt andet - et skønt sted :) Drik venligst en Frozen Mudslide for mig ;)

God tur!

PENSIONISTEN, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. tbh

Beskeder:
    2,874
    6,701
    Point:
    113
    Tak for det :)
    Og hvorfor har jeg aldrig hørt om den cocktail før? det skal da helt sikkert prøves!!

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kasper

Kasper Aktivt medlem

Beskeder:
    115
    224
    Point:
    43
    Prøv at tage den i baren, Garden of Eden. Er en bar i 3 etager, hvor den øverste er en tag terrasse. Og der er clothing optinal. :D

THammer, tbh og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side