To bookinger samme dag eurobonus

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jmeier, 28/1/21.

  1. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Kære alle :)

    Min søn og jeg skal til København fra 22. til 23. februar fra Aalborg med SAS. Jeg har booket for point for nogle måneder siden. Vi skal afsted kl.8.15 fra Aalborg. Men nu er den afgang ikke længere at se, når man søger på den dato. Så jeg tænker, det fly bliver aflyst. Jeg har kontaktet SAS. De kan ikke gøre noget ift. ombookning før det bliver "officielt" aflyst. Der er nu en afgang 7.00 og 10.20. Jeg vil helst ikke risikere, de ombooker os til den kl.7. Så er kl.10.20 bedre. Så - nu mit spørgsmål.

    Kan jeg booke en rejse kl.10.20 og hjem dagen efter samme tid som det vi har (med point), og så aflyse den, hvis det viser sig, flyet kl.8.15 ikke bliver aflyst? Det vil jo betyde, jeg har 2 bookinger, hvor det er tydeligt, jeg ikke kan bruge begge. Og - er det fortsat omkostningsfrit at annullere rejser købt med point?

    Tak og god dag til jer :)
     
    Henrik Olsen og Kermit "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Blot til info, inde du evt booker:

    Jeg kan se, at der de seneste hverdage, har været følgende ankomster til København fra Aalborg:

    SK1202 07.50
    SK1210 16.25

    Det er muligt, at SAS indsætter flere afgange på ruten den næste måned, men der er også en risiko for, at der kommer aflysninger. Til sammenligning har Norwegian aflyst en del af deres Aalborg afgange (men det handler nok mere om indrejseforbuddet til/fra Norge).

    Hvilke restriktioner, der er på din billet, må stå i rejsevilkårene :)
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Du skal være opmærksom på, at hvis pointene forældes inden du aflyser rejsen, så er de "borte med blæsten".

    Og så kan du naturligvis ikke have 2 billetter til samme afgang (hjemrejsen).
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Jeg har et par gange prøvet at holde på "flere heste" med to reservationer på samme dag, men hver gang har en automatisk kørsel snuppet den ene rejse, så det kan jeg ikke anbefale.
     
    Henry, Offlyer og Beaglen "Synes godt om dette"
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Den har jeg også prøvet. Det virker ikke
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Jeg vil vente med at gøre noget, indtil SAS selv meddeler at de aflyser den bookede rejse. Når SAS selv aflyser, er det også SAS, der skal tilbyde gratis ombooking til andre tider efter eget valg. Hvis du selv aflyser rejsen, er du ikke forpligtet til at få hele beløbet tilbage, men kun skatter og afgifter, så det skal du også lige være opmærksom på.
     
    Henry, Nielspg, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. kegnaes

    kegnaes Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Billetten var betalt med point. I følge SAS hjemmeside: "Du kan afbestille bonusrejser med Star Alliance op til én hverdag før afgang på udrejsen. Så længe dine point ikke er udløbet, får du dem igen."
    Afbestilte selv en rejse i sidste uge og fik alt igen. Her sagde SAS kundeservice i øvrigt at jeg skulle kontakte dem igen hvis der var problemer med at mine point var udløbet. Da det ikke var et problem ved jeg ikke hvad de evt. kunne gøre.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Måske har Du allerede fået en afklaring med ombooking.

    upload_2021-1-31_22-53-45.png
    Der er PT kun åbent for salg på afgang 7:00 og 15:35 fra AAL til CPH 22FEB. De øvrige fly er ikke annulleret men de er "nullet ud", dvs at der er 0 ledige pladser i samtlige bookingklasser og derfor kan der ikke købes billet til dem eller ombookes til dem. Der er samtidig sat en B737-73G på. Når en afgang er nullet ud og det er netop den type fly på en flyvning er det stort set altid ensbetydende med at afgangen bliver aflyst, når man kommer tættere på afgang.
     
    Beaglen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side