Jeg har en bookning på point til Tokyo Narita i april 2020. Nu kan jeg se, at som følge af SAS' skift fra Narita til Haneda lufthavn, er min bookning nu ændret med tidligere afgang en oprindelig planlagt og skiftet fra Narita til Haneda. Er der nogen, der kan huske, om jeg har nogle rettigheder for dette, når et flyselskab ændrer både tidspunkt og afgang/ankomst lufthavn?
Hvad er dit problem? At du ikke kan rejse på det nye tidspunkt? At den nye rejseplan ikke passer med din hotelreservation? At du gerne vil have nogle penge fra SAS?
Jeg tror også, at hvis du ringer til SAS og forklarer problemet, kan de vel godt flytte dig til næste dag (men skynd dig - så vidt jeg ved, er ruten ret populær.
Med tanke på SAS’ høje belægning, kunne SAS så sende et andet fly til Japan også? Eller bliver potentialet opsuget af ANA til Stockholm...
Tror jeg ikke på. 1) SAS skriver selv de opgiver NRT - og der er ikke yderligere slots tilgængelige i HND 2) ANA starter op på ARN - ved sammenlignelige priser tilbyder ANA et klart bedre produkt - specielt bagerst i bussen. 3) Kapacitetsforøgelse. At SAS går fra en 340 til en 350 giver en kapacitetsforøgelse på 25%. Hertil kommer ANAs nye kapacitet. Jeg har ikke set noget på frekvenser eller flytype, men mon ikke det bliver med en 787 (800 eller 900) med min 4 gange om ugen, hvilket er en yderligere kapacitetsforøgelse på 40-50% på de direkte Skandinavien-Japan afgange. Tror det er rigeligt i første omgang.
Gode pointer - tror også SAS er rimelig tilfredse med de priser de kan hive hjem på ruten. Mig bekendt er Tokyo stort set altid den dyreste oversøiske destination hos SAS (i konkurrence med SFO).