Tokyo - Hvad må man ikke gå glip af?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Sebastian011, 13/9/16.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej IF,
    Jeg skal rejse til februar, og første stop er Tokyo (efterfulgt af Bangkok, Sri Lanka, Kuala Lumpur, Singapore, Palawan, Manila og Hong Kong). Jeg har lidt rest point hist og her som er ved at udløbe, og turen udsprang egentlig af at jeg havde nogle EB point som nu er omsat til en Business class billet med Thai fra Tokyo til Sri Lanka på deres A380, hvilket jeg glæder mig til - er lidt hooked efter min første biz tur med KLM til Azorerne via Toronto til 1300 kr på deres error fare :)

    Tokyo har facineret mig lige siden jeg så "Størst" med Peter Ingemann, hvor han besøgte "Robot Restaurant" som der fuldstændig skør ud! Den er umiddelbart det eneste jeg har på min liste over ting jeg skal nå i løbet af mine fire-fem dage i byen. Har nogen været inde, og ved om det er de 600 Kr værd? Eller ved om man kan booke billigere et sted?

    Hvad skal man ellers opleve i Tokyo af unikke ting? Fx mad eller steder, shows og lignende?

    Jeg er Desværre en ung og fattig backpacker, så det bliver et skrabet besøg i denne omgang, men kom gerne med alt hvad I har, så jeg jo prioritere noget nu, og noget til næste gang :)
     
    Beaglen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Jeg var selv ret skuffet over Tokyo, men jeg skal undlade at uddybe det, for alle andre virker så glade for byen :)

    Men en ting, som er gratis og lidt fascinerende: Jeg havde jetlag og var vågen om natten - det er vel ikke så usædvanligt. Så jeg gik en tur og kiggede på alle disse mennesker, som ligger og sover på diverse restauranter. Nogle nærmest med hovedet nede i tallerkenen. Det er helt normalt, fordi de arbejder så meget og ikke orker at pendle flere timer hjem til forstaden. For sådan en forkælet dansker som mig virker det hel vanvittigt at have sådan et liv...
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Tokyo har vi har haft oppe flere gange.
    https://insideflyer.dk/forums/threads/tip-til-tokyo.1630/
    Tokyo og i det hele taget Japan er en nem by og et meget nemt land at rejse i modsætning til Kina som kan byde på mange forhindringer.
    Jeg ville ikke ofre penge på robot restauranten - har ikke været der men på youtube videoerne ser det ikke interessant nok ud efter min smag - men prøv robot sushi i Shibuya istedet for. Kvaliteten er skyhøj og priserne helt i bund.
    https://www.tripadvisor.com.au/Rest...uya-Shibuya_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html
    Brug en søndag på Omotesando og Harajuku i de små sidegader og brug også noget tid på cosplay i Harajuku parken. Det ser man ikke i Kongens Have !
     
    Senest redigeret: 13/9/16
    Beaglen, Schwert, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Beaglen, Haris Alikalfic, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Haris Alikalfic og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Haris Alikalfic

    Haris Alikalfic Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Peter Ingenmann fik også overbevist mig om, at jeg bare skal til Tokyo!
    Men efter besøget kan jeg tilslutte mig Nicki. Efter førstehåndsindtrykket havde lagt sig, og man lige havde vænnet sig til det store overvæld af mennesker og neonlys, så synes jeg, at byen blev meget ensformigt
    Af seværdigheder, så var Shibuya krydset, Shinjuku kvarteret og Asakusa templet højdepunktet for mig.
     
    Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  7. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Helt enig med at man skal prøve Genki Sushi. Var der med kæresten og jeg kan ikke lide fisk, men heldigvis havde de også andre slags sushi med kylling og svinekød. Billigt og godt. Ellers hvis du kan lide yakiniku eller skal skal prøve det for første gang, så tage forbi The Black Hole i Shinjuku, lidt under 10 minutters gang fra Shinjuku station.

    Derudover så er der en del er synes det er fedt at tage forbi New York Grill i Park Hyatt hotellet pga. udsigten og fordi hotellet er med i filmen Lost in Translation. Synes selv betjeningen var den mest uhøflige vi oplevede i Japan og bedre mad og ligeså god udsigt kan fås til samme penge andre steder.

    Der er også nogle der mener man skal prøve et capsule hotel, mens man er i Japan. Har ikke selv prøvet, men det er på listen til næste gang.

    Ville også anbefale Akihabara området også selvom man ikke er til manga, anime, spil. Interessant område hvor man også kan finde en sex shop nær stationen i syv etager, som bl.a. har en hel reol med noget der hedder food stomping... Sjov oplevelse i hvert fald.

    Elsker den by, har så utrolig mange ting jeg ville anbefale, men man kan nok ikke nå det hele på 4-5 dage.
     
    Beaglen, tbh, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg må tilstå at jeg er fascineret af Tokyo (til trods af en ret træls sag med en afluret pinkode og misbrug af kreditkort).

    Nå men jeg tog bl.a. en tur i Harakjuku kvarteret. Det er total japansk og for en genert dansker, en smule grænseoverskridende at piger klæder sig på den måde, men samtidig fascinerende at de gør og hvor meget de går op i det.

    Har vedhæftet et par stemningsbilleder fra området. De har intet mod at blive fotograferet (ville også være lidt underligt når du en gang har brugt alt den energi på at skille sig ud).

    DSC_4939.JPG DSC_4941.JPG DSC_4946.JPG DSC_4952.JPG DSC_4974.JPG DSC_4980.JPG DSC_4988.JPG DSC_4996.JPG

    PS: måske vi kan få @Henrik Olsen til at samle de 2 Tokyo tråde??? Så mest mulig infor er samlet ét sted.
     
    Beaglen, tbh, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis man er på rejse med ens kæreste eller finder en, skal man prøve Love hotels. De findes overalt, men i Shibuya 300 meter op ad gaden fra stationen ligger de på stribe.De kommer i alle mulige temaer - det er et studie værd. Da japanerne bor i meget små boliger med mange familiemedlemmer er der ikke plads til privatliv, så de hoteller er faktisk opstået pga de behov.

    http://trekity.com/staying-love-hotels-tokyo-japan/
    https://tokyocheapo.com/accommodationcat/love-hotels/
     
    Senest redigeret: 30/9/16
    tbh, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg tog på en guidet cykeltur med Tokyo Great Cycling Tour.

    Super god måde at få set en del på. Og formatet er også godt, når man rejser alene. Fin måde at falde i snak med andre.:)

    Desuden kan jeg anbefale Capsule Hotel Anshin Oyado Tokyo Shinjuku. Så er overnatningen en attraktion i sig selv.
     
    Henry, Kristian, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak for de mange gode råd! Jeg har lige læst tråden igennem igen, her på anden dagen hvor jeg har forstået metro systemet, valutaen, kørselsretningen og alt det man nu bruger første dag på. Det var rimelig uoverskueligt med alle de navne og steder før man har stiftet bekendskab med byen og afstandene, men nu er det ligetil og så har jeg jo travlt hvis jeg skal nå det hele!

    Er allerede dybt fascineret af Tokyo og dens indbyggere! Det er en sjov blanding af moderne teknik, gammel kultur og en masse mærkelige fænomener :) Hele tiden en ny oplevelse eller iagttaleglse hver gang man går ind et sted!

    Jeg ville dog ønske at mit budget ikke var så stramt, 400 om dagen er egentlig OK, men det er ikke meget frisk fisk man får for de penge hvis man også gerne vil spise aftensmad :) Dertil vil jeg nok også komme tilbage når det er lidt varmere og grønnere, resten af mine to måneder er i 25+ grader så har bare pakket et sæt lang undertøj og en skaljakke - lige knapt nok når solen går ned. Gav den lidt for meget gas til et spil hockey lige inden jeg tog afsted og har fået ondt i lysken, så 24-timers metro billetten til 600jpy er genial nu det er lidt koldt at cykle!

    Stod i en totalt proppet metro før på Ginza station, og fordi der var et problem holdt vi og ventede med lukkede dører. Der var SÅ stille, ikke en eneste samtale eller aircondition eller noget på trods af menneskemængde!
     
    Beaglen, asf, Lensbaronessen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Heller ikke meget kobekød... :) Tror jeg brugte 400 om dagen i Thailand så held og lykke med det :)
     
    Daniel K, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Henry, Sebastian011, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg sidder her i ANA loungen mens jeg venter på min Thai afgang, og kan regne sammen at tre og en halv dag løb op i sølle 1300 Kr - er meget overrasket over hvor meget sjov jeg har fået for pengene!

    I tillæg til de fremragende råd i tråden her, kan jeg lige tilføje Asahi Beer Tower, hvor man for 600 yen får en fadøl inkl. sublim udsigt ud over Tokyo om aftenen - hvis man synes det er lidt dyrt at komme op i Skytree. Det er "kun" 23 etage, men man må jo tage hvad man kan få på mit budget :) Synes også 200yen for 10 minutter på katte cafe MoCHA var meget godt givet ud.

    Dertil synes jeg Robot Sushi (som egentlig også er lavet af Genki Sushi) var den bedre af de tog, og billigere ved 108 pr. stk. vs 129yen - men Genki er også rigtig fint hvis der er kø det andet sted.

    Til næste gang har jeg Robot Restaurant til gode, fishing restaurant hvor man skal fange sin aftensmad, pindsvine cafeen, Roppongi og Shinjuku - så jeg ser allerede frem til at vende stærkt tilbage :)
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 17/2/17
    Beaglen, Jeblin, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det der kostede mig mest var 30 minutters Virtual Reality spil i Joypolis i Odaiba - 500yen entre og 1800 yen for VAR - men det var også noget af en oplevelse for en som har spillet lidt computerspil og synes VR er fascinerende.

    Direkte ud af TRON kommer man seks personer ind i et rum med grids, man får VR briller, headset, en sensor rygsæk og et ordentligt våben i hånden. Man kan snakke med hinanden, men da mine holdkammerater var japanske forstod jeg ikke noget.

    Når de tænder befinder man sig i noget der ligner left4dead, og så skal man ellers bare holde fortet og skyde zombier indtil extraction helikopteren henter teamet.

    Det virker utroligt godt, og man kan frit bevæge sig rundt i rummet (som jo selvfølgelig er designet efter banen) - kommer man for tæt på en væg eller en anden spiller indikeres det med retning så mange kan bevæge sig væk fra hinanden.

    Banen er i to niveauer (digitalt, ikke fysisk), og der er en meget livagtig elevator. Man kan skifte mellem fire våben og reloade osv. Mega fedt, og har klart givet mig blod på tanden efter mere VR action!

    Selvfølgelig repræsenterede jeg Danmark og slog alle japanernes scorer ;)
     

    Attached Files:

    Beaglen, Jeblin, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Sebastian011 - super godt skrevet, du skriver godt og livagtigt! Lyder som en god tur, hvad skete der i kattebaren?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Sebastian011 Spændende læsning :) Jeg er endvidere imponeret over du formår at holde et så skrabet budget!!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. VIKTORREJSER

    VIKTORREJSER Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Hejsa Jeg skal til Tokyo om 4 måneder jeg kunne godt tænke mig at komme ind i tokyos gade jeg hved bare ikke hvad gå gaden hedder er der en der kan hjælpe mig?

    Mange Hilsner
    Viktor
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Den mest berømte gågade i Tokyo er Takeshita street der løber fra Harajuku stationen parallelt med Omote-sando street.
    Eller er der også gågader bag Shibuya krydset.
     
    Beaglen, Kristian, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Kigger også lidt med her: Har udnyttet Air Chinas singles day tilbud og slutter 14 dage i Japan af med ca. 4 dage i Tokyo. Programmet er ikke helt fast, men med to teenagepiger (hvoraf den ene kan japansk) bliver det helt sikkert ikke kedeligt. Allerede på programmet er Ghibly museet, Akihabara, Harajuku herunder Takeshitadori gaden, Nakano Broadway Shopping center (manga) samt selvfølgelig Shibuya. Selv vil jeg gerne en tur i Mario Cart gennem Tokyos gader. Viven vil ikke og døtrene har ikke kørekort endnu. Lad os se.

    Har noteret mig et par rådene ovenfor, robot-sushien og Asahi tårnet lyder ikke dårligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side