Tokyo - På egen hånd

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Haris Alikalfic, 24/4/16.

  1. Haris Alikalfic

    Haris Alikalfic Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Jeg er så småt begyndt at lege med tanken om at skulle besøge Tokyo for første gang. Men da jeg aldrig har været i den del af verden, er jeg lidt nervøs for, om det er komplet umuligt at finde rundt i et kæmpe kaos som Tokyo.
    Jeg har trods min unge alder på 21 allerede være i New York, 2 x Dubai, Istanbul og diverse europæiske storbyer på egen hånd, som har fungereret helt gnidningsfrit. Jeg vil derfor gerne høre lidt om folks erfaringer med at bevæge sig rundt fra by del til by del, og er alt oversat til engelsk på diverse metrostationer?
     
    jefi99, Beaglen og Baadsgaard "Synes godt om dette"
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Vil forslå du læser lidt i denne tråd hvor flere herindefra byder ind med tips om Tokyo
    https://insideflyer.dk/forums/threads/tip-til-tokyo.1630/
    Ellers kan du bare spørge løs, Tokyo er en meget nem by at bevæge sig rundt og alt står på engelsk på metrostationerne
     
    Henry, jefi99 og Beaglen "Synes godt om dette"
  3. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg er der selv på egen hånd d 12. - 15. august, så hvis du booker der, kan vi jo fare vild sammen.. ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    En asiatisk storby er et kulturchock ift. vestlig ditto men det skal ikke holde dig tilbage. Metro i Tokyo fungerer rigtigt godt og gøre det nemt at komme rundt, navne på stationer vil for det meste også stå på engelsk. Linierne er også farvekodet.
    Hvis du spørger folk om vej er de flinke men det er ikke flertallet der kan kommunikerer på engelsk.
    Lej et wifi hotspot eller et data SIM kort, så farer du aldrig mere vild end at du kan bruge google map eller tilsvarende. Husk at google translate også virker på billeder.
    Der ligger et stort eventyr og venter på dig, se at få bestilt billet :)
    PS tag Shinkansen til Kyoto og brug en 3 dage der + Nara.
     
    mhsalv, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,843
    Point:
    113
    Husk at downloade offline-kort i Google Maps. Så er du godt kørende/gående!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Haris Alikalfic

    Haris Alikalfic Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Så er rejsen bestilt, glæder mig som et lillebarn. Jeg har valgt at booke hotel i Shinjuku området, som jeg har læst mig til at skulle være det bedste område for første gangs besøgende.
     
    *flyer, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  7. Peter Braun

    Peter Braun Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Jeg fik Wagyu kød på en lille familierestaurent. Har aldrig fået det før, men ville med 100% sikkerhed vende tilbage dertil igen næste gang jeg er på de kanter. Jeg skrev en kort anmeldelse på Tripadvisor. Restaurenten hedder Hakushu og ligger i Shibuya. Super sted!
     
    Haris Alikalfic, mhsalv, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side