Hej Jeg sidder lige nu i loungen i CPH og skal med SK983 til Tokyo 1545 (jeg er lidt sent ude). Er der nogen der har erfaringer med at købe simkort i NRT? Jeg er blevet for vant til 3 like home, havde slet ikke tænkt på at de ikke dækkede Japan....
søg på pocket wifi narita airport, så dukker der noget op. Jeg har selv tidligere bestilt online til afhentning på posthuset i Narita Airport, men det ser ud som om at der også er muligheder for at leje et pocket wifi på dagen.
Husk at benytte wifi på hoteller, i lounge etc, hvor det er muligt. Det vil minimere dine omkostninger.
Nu var vi der kun i 3-4 dage og stort set kun i Tokyo, men der kunne vi fint nøjes med offline maps til at komme rundt, og så gratis wifi som er stort set alle steder, hoteller, restauranter, coffee shops, ..
Jeg købte et b-mobile visitor sim i Yodobashi (specifikt det, da jeg ønskede mere data end dem man kunne købe i lufthavnen (KIX i mit tilfælde). I øvrigt researcher jeg altid på denne side før jeg rejser steder hen uden 3likehome (eller når 3likehome viser sig at være crap i et land): https://prepaid-data-sim-card.fandom.com/wiki/Prepaid_SIM_with_data Har vel en samling af 12-14 simkort fra forskellige lande
Jeg kan tilføje, at jeg har et KeepGo SIM-kort på hylden (referral link, 10% rabat). Det er ikke de billigste priser per Mb, så for længere ture vil et lokalt SIM kort nok være billigere, men for flere, korte visit slipper man for bøvlet med at skulle skaffe et lokalt kort hver gang. Data udløber ikke, så længe man lader op mindst en gang om året, med lige nu mindste pakke til $9. Jeg har telefon gennem arbejde, og derfor ingen 3, så meget brugbart for mig. Der er andre, der tilbyder lignende produkter, hvis man googler lidt