Delta giver i deres app mulighed for at tracke sin bagage, som registreres via rfid - virker hos alle Delta airports i USA Kilde http://www.theverge.com/2016/10/26/13415458/delta-bag-tracking-app
Og ikke nok med det. Hvis bagagen ikke kommer på båndet inden for 20 minutter efter flyets ankomst, har man krav på 2.500 bonus miles som også kan rekvireres i app'en https://www.delta.com/bags/bagsClaimAutomation.action . Bare vi kunne få SAS til at afgive samme løfte!
Sidst SAS ikke nåede at få min baggage med gennen ARN (eller måske forrige gang) sagde jeg til medarbejderen at det ville være smart hvis der var et system så man kunne få en SMS eller anden notifikation hvis en baggage ikke var noget med, så man ikke først skulle stå og vente på det. Han fortalte at sådan et system allerede fandtes, det var bare fordi de i Stockholm ikke scannede baggagen, så det hjalp ikke. Det' lidt dumt, så positivt at se nogen rent faktisk gå lidt fremad..
Det gør United åbenbart heller ikke, i deres store hubs. I august rejste jeg CPH-ORD-MSP og vanen tro, slæbte jeg mine to kufferter gennem tolden og afleverede dem igen på den anden side. Kun en af dem dukkede op i Minneapolis. Spørgsmålet til en million kroner, "Hvor har I senest registreret den?" "Computeren siger i København....." Der gik 3 dage før kufferten kom igen. Mit SAS navneskilt var revet af, sammen med det store farvede nylon bånd kufferten havde om "maven". Den almindelige strip med stregkoder sad fint hvor den skulle, så hvorfor det tog 3 dage....?!
Med de ventetider, der er på bagagen i København, ville SAS gå fallit - eller også ville de begynde at oppe sig
Det er vel ikke kun SAS man kan skylde skylden på, jeg vil, igen, mene at CPH nok er medskyldig i det her, det er da deres transportbånd der har skabt problemer et par gange og typisk om sommeren.. Mener at have læst/hørt, at de tider der står på skærmen er CPH's SLA tider med flyselskaberne + lidt ekstra (det sidste ville jeg gøre..)..
Det lyder rigtigt, synes altid der står 21-22 min når man kommer ned i hallen, og nogle gange går der 3 min fra det tidspunkt, andre gange 20+, så tydeligvis ingen sammenhæng med hvor bagagen rent faktisk er...