Transfer i Houston IAH for newbie med børn og britisk mand; er 2 timer 38 minutter nok ved juletid?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Helene, 6/8/17.

  1. Helene

    Helene Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hej,
    Dette er min første post herinde, så jeg håber jeg poster det rigtige sted; Jeg kigger på Costa Rica over jul/nytår på en billet, der på hjemvejen mellemlander i Houston. Når jeg googler bliver jeg dog usikker på, hvor meget der kræves af sådan en transfer, og om det dermed er realistisk med 2 timer 38 mins transfertid.
    - jeg rejser med mand og tre børn i alderen 8-11
    - min mand har britisk pas
    - vi har indchecket bagage
    - vi har aldrig været i eller rejst igennem USA før
    - vi ankommer med United og flyver også videre med United
    - vi ankommer fra Costra Rica og skal videre til Frankfurt
    - der er lige efter nytår (dvs. fortsat rejsehøjsæson)
    Er der nogen der ved hvor mange og hvilke kontroller vi skal igennem (visum er ikke nødvendigt, vel?), om vi skal gøre noget med vores bagage etc.? Lyder det risky med 2 t 38 mins eller er det fint nok?
    Alle input meget velkomne - på forhånd 1000 tak for hjælpen.
    Mvh. Helene
     
    Erwin Lansing, mhsalv, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Såfremt det er én billet, så burde det ikke være et problem. Der er selvfølgelig altid en risiko for at det indkomne fly bliver forsinket, men det burde være helt fint! I har meget længere end den mindste krævede tid (som er 1 time og 15 minutter).

    I skal alle have ESTA for at connecte i USA. Hvis I har været i Iran/Paktistan eller et af de 3 andre lande på den liste, inden for de sidste 5 år, så kræver det visum.

    Normalt skal man altid samle sin baggage op og rechecke den, når man har forbindelser fra en international flyvning i USA, men I har en af de få undtagelser. United til united internationale forbindelser kræver ikke dette i IAH (Houston).

    I skal stadig igennem et sikkerhedscheck og immigration. Der er vist nok en speciel kø til transfers i immigration. Der plejede at være info her: https://www.cbp.gov/travel/internat...rism/george-bush-intercontinental-airport-iah men det er muligvis blevet flyttet.
    Såfremt det skulle gå galt, så vil united ombooke jer til et andet fly.
     
    Senest redigeret: 6/8/17
    AMJ, Erwin Lansing, Ulrik og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Enig med Sophie, det burde være rigelig tid.
    Har selv lige haft connection i LAX for er par dage siden, Airtahitinui til American Airlines.
    Vi havde 1 time og 45 min
    Hev fat i den første security medarbejder vi så og hun viste os foran alle de andre pga short connection, tog 5 min og derefter tog bagage og re check 20 min. 40 min efter sad vi ude ved gaten og ventede på afgang.

    God tur
     
    Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.

Del denne side