Transit i DXB

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af THammer, 5/7/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg ved vi har et par stykker herinde der er er Mellemøsten kyndige :D

    Jeg har kig på en billet til SIN fra DXB.
    Jeg starter rejsen i DOH og har så selvfølgelig behov for et positionerings fly fra DOH til DXB, på en anden billet.

    Derfor er spørgsmålet er hvor nemt/hvor lang tid man skal beregne i DXB til at komme gennem immigration, hente baggage, custom og så komme hen til check-in igen?

    Jeg har connected i DXB et par gange tidligere og ved at det kan være nogle ret lange afstande der skal tilbagelægges men der har det altid være med Emirates, så jeg har selvfølgelig ikke skulle hente bagagen og gennem hele møllen.

    THammer
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg er lidt påpasselig med Dubai. Jeg ville ikke prøve på noget på under 3 timer og ville nok også vælge en afgang således at jeg har en reserveafgang om der sker noget forsinkelse eller teknisk på flyet mod Dubai. Jeg ville "hade" mig selv hvis jeg forsøgte at spare 30-60 minutter og så komme for sent. Køerne i Dubai kan være ret lange især hvis du rejser på økonomi og ikke har nogen status.
     
    Beaglen og THammer "Synes godt om" dette.
  3. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    En lidt fræk mulighed er at finde billetter der giver ankomst og afgang til og fra samme terminal. Der sparer du jo lidt..

    Mine oplevelser i Dubai har ikke været specielt gode, og der er både kø og kaos omkring sikkerhedskontrol og immigration.

    Hvis du kan blive i samme terminal, vil mit bud være 3 timer med en rejseforsikring som dækker - kræver at MCT er overholdt – og 4 timer uden.

    For at give en ide om hvad man kan nå på 3 timer, nåede jeg tilbage i december at ankomme med Qatar, limousine(ræs!) T/R ned til i nærheden af Jumeirah Beach, kort loungebesøg og afgang tilbage med Qatar på 3:30h. Det var med relativt korte køer til immigration og sikkerhedskontrol og meget lange skridt...
     
    Beaglen og THammer "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg genopliver lige denne tråd....
    På grund af den indeværende...hmmm uoverenstemmelse her i Golfen, er mine ferieplaner blevet en smule udfordret!

    Jeg planlægger at ankomme til DXB kl 03.00 og skal flyve videre samme aften kl 20.00. Ankomst og afgang er fra Terminal 1.

    Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer med at komme til og fra nogle af de hoteller tæt på lufthavnen, evt. via airport transfer eller ligende?

    Jeg har status med Hilton, Club Carlsson og lidt hos IHG....men det vigtigste vil være at få noget søvn (og gerne late check out).

    THammer
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side