Transit i Shanghai - PVG

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af isolCBflyer, 13/8/17.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Sidder og roder lidt med nogle skøre rejseplaner, og i den forbindelse overvejer jeg at satse hele butikken med et kort transit i PVG, som det seneste års tid vist er blevet mere smooth at rejse igennem.
    Ankommer med SK997 kl. 11:50 - videre med EVA AIR 13:15, UDEN bagage og på seperate billetter - er det fuck'ed fra start MED 1:25?
    Er det fornuftigt? Nej, vel er det ej :D- men er det doable på en god dag?;)
    Kan se, at man kan ret nemt transfere mellem Star Alliance, i hvert fald hvis Air New Zealand indgår:
    https://www.airnewzealand.co.nz/transiting-via-shanghai

    I følge Expertflyer er MCT:
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE .20 1.00 1.00 1.00
    OFFLINE .20 1.00 1.00 1.00
    ** OR * ARE ALL
    **-BR II 2.30 TRM 1 - 2
    **-BR II 2.00 TRM 2 - 2
    SK-** II 2.00 TRM 1 - 1
    SK-** II 2.00 TRM 2 - 1
    SK-** II 2.00 TRM 1 - 2
    SK-** II 2.00 TRM 2 - 2
    **-** II 2.00 TRM 1 - 1
    **-** II 2.30 TRM 2 - 1
    **-** II 2.30 TRM 1 - 2
    **-** II 2.00 TRM 2 - 2
    -

    Men er 1 time eller er det 2?
    Hvis man skal igennem immigration tror jeg ikke på det, men hvis det "kun" er pas tjek/boarding pass tjek + sikkerheds tjek, så tror jeg faktisk lidt på det.
    Det er lidt blandet af oplevelser på FT og andre steder.
    Men the true experts er herinde :D - Hva' sir I??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er ikke en generel regel med det nemme transfer i PVG for *A, men SK indgår med både BR & NZ, så du ville nok kunne benytte dig af airside transfer.
    Dog tror jeg ikke at du er under MCT, og jeg kan heller ikke finde den forbindelse til salg. I princippet tror jeg mange gange det ville kunne lade sig gøre, såfremt dit indkomne fly ikke er meget forsinket og der ikke er kæmpe kø i transit desken (min oplevelse var at de var utrolig langsomme, og man skulle lige ned og have stempel efter temperaturkameraerne).

    Jeg ville nok være bange for om de lod dig stige ombord i København, hvis de er kvikke nok til at opdage det er under MCT, og du ikke har et visum/anden videre billet til ikke Danmark inden for 6 dage..)

    Det er den øverste process på hos T2 du ville skulle igennem på følgende:
    http://en.shairport.com/2012-05/26/content_15971502.htm
    De har ikke lige opdateret hjemmesiden til at vise alle de flyselskaber der nu har airside transfer, men for 2 måneder siden var SK->BR i hvert fald med.
     
    SophieHendriksen, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak @tbh, mente nok du havde været der fornyeligt :). Det lyder som om det er doable hvis jeg kan lave airside transfer. Min hjemrejse er 2 dage senere på samme billet som udrejsen med SAS, men blot fra HKG, så dybest set ryger jeg jo ind under 72/144timers visum reglen formoder jeg!? Og dermed vil de vel nok lade mig stige ombord, tror du ik'?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Uanset hvad din rejse er omfattet af de 144 timers regel, da du rejser videre til 3. land via PVG. Men hvis du går igennem immigration under denne regel, skal du igennem ankomster/baggage område og videre til afgangshalen og igennem sikkerheds-kontrol, vil jeg bange for at 1:25 ikke er nok. Jeg mener du skal benytte sig airside transfer som Air New Zealand har beskrevet, som ikke igennem immigration og direkte til boarding områder. Udfordringen dog vil være boardingpas for din næste flyvetur. Det har aldrig lykkes mig at have en boardingpas på mobil for de international fly som afgår fra PVG før. Derfor håber du kan få din boardingpas i transit skranken efter ankomsten.

    For din hjemrejse 2 dage senere, HKG-PVG-CPH, vil det 144 timers regel også gælde for dig.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak for yderligere god info.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg skal lige forstå, din hjembillet er HKG-PVG-CPH? I så fald er jeg lidt skeptisk, da denne flyvning ikke vil give dig 72/144 timers visa hvis du "strander" i PVG.
    Det er måske ikke beskrevet noget sted, men det ville give god mening hvis et krav 24 timers transfer uden visa (det er det du skal bruge som udgangspunkt) ville kræve at du overholdte MCT. Jeg ved ikke om de ville opdage eller håndhæve det hos SAS, men selv hvis de ikke gør, så er det potentielt en underlig situation at stå i, i PVG uden at være berettiget til 144 timers visa og have mistet din forbindelse, som egentligt var for kort.
    Jeg ved ikke hvad der ville ske, men et gæt på en måde at komme afsted fra det på var at købe en ny billet.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  7. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    @tbh de 144 timers regel funger sådan, HKG-PVG-CPH er ok, men HKG-PVG-HKG kræver man visum inden man rejser fra HK.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har været igennem Kina 7 gange i år, uden visum, på forskellige måder så har prøvet det et par gange og styr på de basale ting.. :)
    Som udgangspunkt skal han slet ikke bruge 144 timers visum frit transit, han skal bruge 24 timers TWOV.

    Det jeg forsøger at forklare, er at han rigtigt nok har en videre billet, men tæller den, når MCT ikke er overholdt? Hvis svaret er ja, så er det selvfølgelig fint og så er det først et problem i PVG, hvis det skulle gå galt.
    Jeg prøvede at sige, hvis en SAS medarbejder skulle se sig sur på den billet, så hvis man havde en anden billet ex-PVG til ikke CPH inden for 6 dage, så kunne man snyde sig afsted alligevel, og til det vil HKG-PVG-CPH selvfølgelig ikke virke.

    Så for at opsummere:
    - Jeg har ingen anelse om SK vil lade dig boarde med 2 billetter CPH-PVG & PVG-TPE(?) med connection under MCT. Jeg tror det ville gå, men ingen anelse.
    - Jeg tror såfremt du kommer afsted, at airside transfer ville gå fint, selvom det kan tage tid hvis der er mange mennesker...
    - Såfremt det går galt håber jeg at du har mulighed for at købe en ny billet... Jeg ved ikke hvordan kinesisk immigration ville se på det.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak for jeres tanker :D det er Værdifuldt.

    Min SAS billet ser således ud: CPH-PVG og returen er HKG-ARN-CPH
    Hvad det har af indvirkning på deres villighed til at lade mig boarde i CPH ved jeg ikke. De vil vel faktisk se en billet ud fra PVG, og hvis den ikke opfylder MCT er de nok ikke super fleksible at have med at gøre.:(
    Tror jeg neddrosler min lille plan lidt, der er sgu for mange ubekendte til at successen er hjemme :)
    Napper EVA AIR til TPE kl. 16 ud af PVG istedet tror jeg.
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lyder fornuftigt, på trods af at PVG ikke er så vanvittig spændende at bruge lang tid i. Du har nok også mere held med en rejseforsikring, hvis det skulle gå galt og du har en der dækker dette.
    Såfremt du skulle komme til tiden kan du jo forsøge at flirte lidt med dem i transit desken eller i gaten. Det ligner at Nogle har haft held med det (dog andre stedet, TPE, HKG): https://www.flyertalk.com/forum/eva.../1753032-eva-air-economy-standby-airport.html
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja klart. Jeg var nu klar til at kyle penge efter en enkelt ud af PVG, men det ville så være catch up med en Star A award rejseplan, og hvis den så bliver cancelleret fordi jeg ikke er med på første flyvning, ville jeg stå som verdens største narrehat i asien et sted.:oops:
    Men vil så istedet prøve at tage en Mao t-shirt på og smiske mig igennem airside transfer og løbe hen til gaten for EVA-AIR afgangen, slå hånden i desken og råbe: "FANGET!!" om ikke andet for at få lidt spas...;):D:rolleyes:
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  12. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    @isolCBflyer det burde ikke være en stor problem, bare du har en bekræftet billet som afgår fra PVG efter du ankommer. Som @tbh sagde før, man kan transit igennem kina under 24 timer TWOV regel.
    https://www.flyertalk.com/forum/chi...it-without-visa-twov-rules-master-thread.html
    Det var lidt bekymret at du har kun 1:25 for at nå næste flyv. Har spurgt nogen i Kina, de er heller ikke sikker på om du kan få boardingpas ved transit skranken efter ankomster når rejsen er på 2 billetter. Derfor synes jeg det er klogt at du tager en afgang senere.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Fedt tak fordi du lige spurgte derude.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har haft transfer i PVG ganske mange gange, og jeg har alle gange oplevet det gik ganske hurtigt på nær 2 gange. Her er mine observationer:

    - Korrekt, at der er *A-transfer mellem SK og visse *A-partnere, men ofte synes jeg køen i transfer-desken har set ret håbløs ud, så det er ikke nødvendigvis hurtigere.

    - I T2 er skranken til immigration for TVOW for 24 timer og 144 timer helt ovre i venstre side (i dagstimerne) og det går sindssygt langtsomt - vil tro omkring 5 min/person. Jeg oplevede engang, at der måske max stod 10-12 foran mig, og det tog ca 1 time. Hvis man er ude som en af de første og spæner afsted, så kan man måske nå lidt længere frem i køen. LH har vist et fly som ankommer ca. samme tidspunkt, så man kan kun håbe på, at man når frem før dem.

    - Folk som er pressede med tid har fået lov til at springe over

    - De fleste gange har det taget mig max. 10-20 min at komme igennem

    - Skulle engang den modsatte vej og var 9 timer forsinket fra Manila og ankom kl. 11.40 til PVG T1, hvor der ca. var 1 milliard kinesere på vej igennem immigration, så man kunne ikke engang komme frem til hallen med TWOV-skranken (i højre side i T1). Frist for check-in til SK998 var 55 min senere, men jeg nåede både at forcere menneskemængden ved at undskylde næsten 1 milliard gange, hente bagage, suse med bagagevognen på den anden side i T2 og checke in. Nåede endda i Air China-loungen og få en kold øl. Den var tiltrængt.
     
    Beaglen, clager, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side