Når vi engang er færdige med Fransk Polynesien lander vi LAX med Air Tahiti og skal derfra videre med American Airlines til Miami. Er der nogle herinde der ved: 1. Er det muligt at få tjekket sin bagage hele vejen igennem med to forskellige selskaber, som ikke er i samme alliance? 2. Skal vi samle vores bagage op og tjekke den ind igen? Nogle smart tips, anyone
1: Generelt, hvis de har en interline aftale så er det muligt uanset alliance. Det er dog ikke garanteret at de vil/kan finde ud af det. Der er utrolig mange check-in agenter der ikke kan finde ud af det, desværre. 2: Ja. I skal igennem USA og der er utrolig få undtagelser til at baggage der ankommer til USA udefra skal recheckes. Undtagelser til det er f.eks. UA udenrigs til UA udenrigs igennem IAH.
1. Det må antages, at strækningerne er på én og samme billet - I så fald ja. I hvert ifølge American selv. 2. Bagagen skal fortoldes i første lufthavn i USA, i dette tilfælde LAX
Pokkers Begge flyvninger har ændret sig, så vi er nu nede på 1t 45min layover, kunne forestille mig det blev ret presset omend ikke umuligt at nå og samle bagage op, customs og tjekke ind på ny + security.
Er det på en billet? Det er under MCT... STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE 1.10 1.30 2.00 2.00 OFFLINE 1.10 1.30 2.00 2.00 ** OR * ARE ALL **-AA ID SUP ALL - FLT 6100 - 9099 **-AA ID 1.50 ALL - YYZ TRM ** - 4 **-AA ID SUP CANADA - CANADA **-AA ID 2.00
Forstod spørgsmålet "er det på en billet" resten er volapyk for mig Nej 2 separate. Airtahiti til fra LAX-Papeete og AA fra LAX-MIA Har i øvrigt Topbonus Guld, så vi vil kunne benytte os af fasttrack, samt business class check in
Din connection er kortere end minimum connection time, altså den korteste forbindelse de selv ville have solgt. Ved ikke om nogen af ændringerne er store nok til at flyselskabet ville rebooke dig på nuværende tidspunkt? En rejseforsikring ville nok sige det er din egen skyld hvis du forsøger dig med denne tur og misconnecter
Hvis AA har ændret jeres afgang til en tid, der ikke er til jeres fordel, så forsøg at kontakte dem og bed dem ændre den nye afgangstid til senere med den begrundelse, at AA´s første ændring må betragtes som ** irregularity **, men check nøje rebookingen i reservationen, mens du har dem på linien, så de ikke blot annullerer bookingen pga short connection.
AA er ikke ændret andet end 5 min, men AirTahiti er ændret en hel time. Har skrevet til dem for at høre om de kan ombooke til et fly 1,5 time senere, så nu venter jeg og ser hvad de siger.
Er der nogle herinde der kan finde mig AA mail til rebooking, har søgt forgæves og har ingen tjeneste så jeg kan ringe.
AA skriver på deres hjemmeside, at de ikke har en email adresse, men at man kan kontakte deres Customer Service Center for flight bookings på 1-800-433-7300 !! Måske vi kan finde en mail til billetudstederen - hvem har udstedt billetterne ? Kan du se det ?
Fandt godt telefonnummeret, men der åbenbart ingen master op herude i Polynesien Har købt billetterne direkte hos AA
Er det ikke stadig gratis at ringe til 1-800 numre med f.eks. Skype Out (eller hvad det hedder nu om dagen)?
Altså, mig bekendt bor du på et rimelig (dyrt), godt hotel derude ikke? Så ringer man til sin butler/går ned i receptionen og klager sin nød, og så hjælper de dig med at fikse det. Det er derfor, man betaler mange penge for sådan et hotel. Selv tak
I september var vi i transit i Miami. Vi ankom med SAS og skulle derfra videre med AA til San Juan. Billetterne var selvfølgelig bestilt uafhængigt af hinanden og ingen interline aftale ml SK og AA (på denne strækning i hvert fald). Vi kom nogen timer for sent ind til MIA med SAS og løb hele vejen igennem hesteskoen i MIA. Svedige og forpustede ankom vi til AA skranken 1 (ét) minut efter bagdrop lukkede (priority, pga Topbonus guld). Den kære mand i skranken forsøgte alt, men systemet ville ikke lade ham tjekke vores bagage ind (vi var selvfølgelig tjekket ind online). Det resulterede i en ny flybillet med næste fly (seks timer senere) - MEN... I modsætning til hvad der kan forventes (vi er jo selvforskyldt) så ændrede han vores billetter GRATIS (lowest economy), dog var vi på standby til den sene afgang, men vi kunne blive bekræftet mod et beløb, som jeg ikke husker men ca. 50USD pr pers. Vi spurgte til belægningen, og da flyet var omkring halvt fuldt. tog vi imod de gratis standby-billetter. Fantastisk service synes jeg. Jeg er ikke sikker på, om SAS nogensinde ville have gjort noget lignende, hvis jeg skulle komme i samme situation - trods EBD status. Jeg ved ikke om dette er en standard procedure hos AA, eller om vi bare mødte en rigtig flink mand i skranken.
OIB: Det var fin service Håber lidt på det samme, for tror sgu vi får svært ved at nå den. Hvor tæt på take off lukker check in af baggage?
OIB: Det var fin service Håber lidt på det samme, for tror sgu vi får svært ved at nå den. Hvor tæt på take off lukker check in af baggage?
We made it! Endda en time før afgang! Ankommet til LAX 10 min før tid. Gik raskt ud til customs hvor vi henvendte os til en sød ung dame, som vi forklarede at vi kun havde 1 time og 45 min til at nå et domestic flight. Hun ledsagdede os hele vejen uden om 3-400 mennesker og så tog customs kun 5 min. Eurobonus guldkortet giver åbenbart uventede fordele hos Airtahitinui, da vi kom gennem customs kom vores bagage igennem sammen med business class folket. Derfra gik vi til re-check luggage afdelingen, hvor der ingen kø var og nu ny check in tog 5 min. Fik også gratis baggage til os begge gennem mit AirBerlin guldkort. Nu sidder vi ude ved gaten en time før tid og skal egentlig slå tiden ihjel nu