Transport fra London Gatwick og ind til London

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Henrik Olsen, 8/11/17.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,444
    "Synes godt om" modtaget:
    26,220
    Point:
    113
    Jeg skal med fruen og MiniO til London på fredag.

Vi rejser frem og tilbage med Norwegian og det er første gang til London Gatwick.

Så søger lidt råd om hvordan man nemmest og billigt kommer til/fra lufthavnen.

Takker på forhånd for de gode råd :)

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,716
    5,859
    Point:
    113
    Jeg har brugt LGW express til ca £30 retur for 30 minutters tur til Victoria station købt på nettet, men også Southern rail hvor man kan være heldig at finde billetter til under £10 retur , tager dog ca 1 time med skift på Croydon også til Victoria.
    Kunne være en Uber lignende tjeneste ville være billigere når I er 3.

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,220
    Point:
    113
    Takker - ja - en skam Uber er "død" i London også... Det var nu nemmere og lettere at få en pris.

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Thomas Jensen

Thomas Jensen Aktivt medlem

Beskeder:
    44
    112
    Point:
    33
    Uber er ikke død i London var der sidste weekend. Det fungerer upåklageligt

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Thomas Jensen

Thomas Jensen Aktivt medlem

Beskeder:
    44
    112
    Point:
    33
    Jeg havde booket igennem suntransfers.com har gode erfaringer med dem. De henter i afgangshalken med skilt og lige til hotel døren. Havde set på Gatwick ekspres og overvejet uber, men pga tiden på døgnet og at vi rejste med børn var suntransfer dyrere men meget belejligt. I London brugte vi udelukkende uber til at komme rundt. Vi gav 172 euro tur retur med suntransfer til central London.

Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  6. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,831
    Point:
    113
    Vi plejer at bruge Gatwick Express købt hjemmefra. (men har heller ikke småkræ med :oops: )
    For år tilbage var der et-eller-andet tilbud der gav billig opgradering til 1. kl., men kan ikke huske om det var via MasterCard, EB eller??

7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,299
    12,909
    Point:
    113
    tænker du blander Heathrow Expres sammen her, der får man som Staralliance Guld lov til, at sidde på First Class..

8. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,831
    Point:
    113
    Med garanti ikke - jeg har aldrig haft Guldkort :( - og fra Heathrow tager vi altid undergrunden.
    Det var Gatwick - graver lige lidt i hukommelsen, det er nok 4-5 år siden..

9. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,113
    6,161
    Point:
    113
    Kan kun tilslutte mig med gode erfaringer med suntransfers. Afbestilling uden gebyr op til 24 timer inden (som virker). Og som @Thomas Jensen skriver, der står nogen og venter med et skilt, som ved hvor du skal hen, der er betalt online i forvejen. Ikke noget med at finde ud af de lokale taxavaner, lokale valuta, osv. når man lige er landet efter en lang natflyvning uden søvn. Så vidt jeg kunne finde priser online på normale taxature i de byer hvor jeg har brugt dem, er deres priser ikke meget højere for den ekstra service.
    Kan klart anbefales når man ikke vil rode med lokale taxaer efter en lang flytur, eller hvis den eneste grund er at hæve lokale valuta for at betale for taxaturen og man resten af turen bare er på et konferencecenter/hotel hvor alt kan betales med kreditkort :)

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,220
    Point:
    113
    Super - troede de havde mistet deres licens.

11. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,220
    Point:
    113
    Godt tip :)

12. SimonFraLolland

SimonFraLolland Udkants VIP

Beskeder:
    247
    1,171
    Point:
    93
    Jeg kan hjælpe på tog fronten

Fra Gatwick til London med tog har man 3 muligheder.

1. Den dyre. Gatwick Express der køre nonstop fra Gatwick til Victoria. Her skal man gerne op og punge £20 for en enkelt billet

2. Den billige. Southern som køre med 1-2 stop fra Gatwick til Victoria. (Cirka 5-10 min langsommere en Gatwick express) men koster cirka £5 mindre en Gatwick Expressen

3. Thameslink . Thameslink køre imodsætning ikke til Victoria, men derimod lige ind i centrum af London til stationer så som: London Bridge, Blackfriars, Farringdon og Kings Cross St Pancaras. Og så er det helt klart den billigste løsning på tog siden.

Da jeg var i Gatwick tog vi Thameslink, da det var billigst, og fik mig lige ind i centrum. Jeg ville ikke tage Gatwick express, jo mindre man synes de 10 minutter er £5 værd.

Sammenlignings billede fra NRE - alle er enkelt billetter
    Tog i London.png
    Håber det hjælper :)

Beaglen, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,444
    26,220
    Point:
    113
    Ja - så ved jeg det.... :)
    Vi endte med en gruppebillet med Gatwick Express for £62 for en åben retur.

Mest fordi jeg slet ikke kendte Thameslink, som jeg ville have valgt fordi vi så ville være kommet direkte til centrum :)

Så godt tip som bestemt er noteret til næste gang :)

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,355
    5,780
    Point:
    113
    Jeg har bestilt EasyBus for 1.95 pund til Victoria. Nok den billigste måde at komme fra Gatwich til byen. :)

15. Beaglen

Beaglen VIP medlem

Beskeder:
    493
    1,727
    Point:
    93
    Jeg har lige været i London i forbindelse med World Travel Market. Jeg skulle være i London hele ugen, så jeg vidste på forhånd godt at al transport kunne blive dyrt, men så lærte jeg lige noget nyt omkring brug af Oyster Card. Da jeg ankom til London Heathrow, gik jeg ind i Visitor Centeret og fik en venlig mand til at hjælpe mig. Jeg bad ham sætte 70 pund ind på mit Oyster Card, men så sagde han til mig at det faktisk var billigere at sætte et 7 dages Travelcard ind på mit Oyster Card. Jeg skulle primært bruge zone 1-4 i transportsystemet, så et 7 dages Travelcard kostede £ 47,30 og ville dække al mit transportforbrug. Det dækkede mig så ikke helt fra London Heathrow og når jeg så skulle ud til Gatwick Airport, så for en sikkerheds skyld satte jeg lidt ekstra pund ind på kortet, så der var noget at tage af. Jeg må nok sige, at det var en god besparelse og faktisk endte min rejse fra King's Cross St. Pancras til Gatwick Airport med Thameslink toget med at koste £3 (og jeg har tidligere oplevet, at den samme distance har kostet £8 uden for peak perioden) :)

SophieHendriksen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side