Troels' rejselog - 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af tbh, 4/1/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har nydt at læse en masse logs her på siden og nu vil jeg også være med, om ikke andet for min egen skyld :)

    Det bliver nok ikke til lige så mange segmenter som de 2 foregående år (55 i 14, 45 i 15), men jeg burde da i hvert fald komme over 25 og der er nogle lidt sjove ture på tapetet fra Februar.

    Nu håber jeg at jeg kan huske at holde det opdateret og skrive noget læsbart.

    Code:
    [B]Flyvning nr:[/B] X [B]i 2016[/B]
    [B]Fly nr:[/B] 
    [B]Route: [/B] 
    [B]STD:[/B] X [B]ATD:[/B] X
    [B]STA:[/B] X [B]ATA:[/B] X
    [B]Sæde:[/B] 
    [B]Load:[/B] 
    [B]Fly:[/B] 
    [B]Point:[/B] 
    [B]Kommentarer:[/B]
    
     
    Senest redigeret: 4/1/16
    Beaglen, Peter F., Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 1 i 2016
    Fly nr: SK1594
    Route: BRU-CPH
    STD: 17.30 ATD: 17.46
    STA: 19.00 ATA: 18.56
    Sæde: 3A
    Load: 98%, 1 sæde ledigt lige foran, der var 2 full flex billetter til salg på afgangen
    Fly: CRJ900, OY-KFL
    Point: 2.500 inkl. bonus
    Kommentarer:
    Bus 60 fra Flagey og så skift til 21 ved Schuman og var i lufthavnen ~90 min før afgang. Jeg havde en tung kuffert med, så måtte checke ind, der stod desværre 4 mennesker i én kø i mellem *G/Plus og den normale bag drop, hvilket var lidt irriterende så jeg stillede mig demonstrativt ved siden af køen så det burde være til at se jeg skulle til plus/*G køen. Der var en fra den anden kø der skråede ind foran mig, hun havde et sølv kort, så det var fint, men irriterende at der aldrig er en opdeling i BRU og man altid ender med at stå i en lang kø...
    Videre mod security, politiet stoppede mig lige før og ville checke mit pas. De kaldte over radioen og fik verificeret det, hvilket tog et par minutter så den ene syntes han skulle forklare mig at de tog tilfældige også selvom man ikke så mistænkelig ud, til hvilket det anden tilføjede at jeg dog så mistænkelig ud.
    En lille time i the loft med en Hoegaarden, gate A45 hvilket er 2 min derfra. Indkomne fly var lidt forsinket, hvilket vi også blev. Tror der var nogle op-ups, så et par boardingpass i gaten og minimum 1A&B havde været frie indtil boarding. Purseren annoncerede at vi i Plus kunne vælge fra café sortimentet, uden at nævne noget om mad. Der kom dog både hot towel og mad som sædvanligt ikke var meget værd, det samme som Clager & Alexanderln har postet fornyligt. Jeg endte med en smoothie og en vand til det sidste af Star Wars V.
    Hundekoldt i CPH, piloten havde sagt -13 chill factor, i modsætning til de 7 grader jeg havde i Bruxelles. Jeg overvejede arrivallounge, men var for doven til at gå dertil fra B2, så endte på en bænk ved bagagebåndet hvor SURPRISE! min bagage kom først! :)
     
    Ulrik, Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Detalje, men fedt at du også skriver flytype og load i stamoplysningerne.
     
    Beaglen, tbh og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Tjekket med koden, for siden det nye navn har man ikke kunnet få fed skrift med, når man kopierer. Så jeg kopierer nok din kode i stedet :)
     
    Peter F. og tbh "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Inspireret af din fine start tror jeg faktisk jeg vil begynde året med en log - kunne måske komme op på 100 flyvninger hvis året flasker sig
     
    Henrik Olsen, Kristian, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har fikset et space for meget :p det er lidt dumt at når man har editted i BB code, gemmer og så åbner det en gang til, så har den fjernet nogle tags, hvis der kun er white spaces i mellem. Hvis du vil editte noget når du har lavet noget i et code tag, så kopier det -> edit -> more options -> Use BB Code editor -> paste og edit....

    Og ellers må jeg jo nok hellere sende noget credit videre for det er jo nærmest bare hvad de mere "rutinerede" har skrevet hele tiden :)

    @clager, glæder mig til spændende læsning! Det er fandeme mange når det meste er fritid, inspirerende! :p
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 2 i 2016
    Fly nr:
    SK627 (7/1-16)
    Route: CPH-DUS
    STD: 16.50 ATD: 16.56
    STA: 18.10 ATA: 18.01
    Sæde: 4A
    Load: ~22%
    Fly: OY-KFK
    Point: 2.500
    Kommentarer:
    Plus gik til og med række 7, og jeg var den eneste passager heri. Der var ca. 20 passagere, så jeg sagde ironisk til den ene stewardesse at de da havde travlt på denne flyvning. Jeg tror ikke hun forstod ironien for det mente hun ikke var så slemt. Jeg spurgte til måltidet og fik at vide det var noget laks og andet, så jeg spurgte om der var nogle alternativer. Hun mente jeg skulle prøve alligevel og laksen var så kun en forret så det gik fint, jeg fik noget okse pastrami der smagte helt udemærket. Salaten var som altid tør og uspiselig, men alt i alt mindre dårligt måltid end så mange af de andre jeg har smagt i PLUS. Derudover var CC forbi mange gange og tilbyde ekstra kaffe, spurgte om der var andet jeg ville have, så det var meget godt. Som altid i DUS var det med bus til gate (hvis bare man kom fra ARN havde man sluppet), men til 640 kr (+OT) for en retur må jeg jo erkende at jeg overlever nok.
    Hen til SIXT for at leje bil, fik nettet til at virke så jeg kunne prøve at se på biler på app'en lige inden jeg skulle snakke med dem, men den fortalte mig at der ikke var nogle biler i min klasse (CPMR, 1er/A klasse/A1/golf GTI/GTD). Jeg blev tilbudt for en 'small extra fee' (15€/dag, 50% mere end jeg havde betalt allerede) at få en mercedes CLA og ellers var der en mercedes A180. Øv. Jeg spurgte om muligheden for at downgrade til en normal golf, eller hvor meget billigere end polo var. Det endte med A180'eren der havde godt med skrammer hvor langt fra alle var registreret på forhånd. Det værste var egentligt at den ikke havde cruise control, det er mit ben lidt ked af her 4 dage og godt 2.000 km senere. Dog var der parkeringssensor både for og bag, det kombineret med en 'lille' bil var værdsat ret meget både i Bruxelles og Paris. 7-9-13 for at de har haft styr på skræmmerne.
     
    Senest redigeret: 11/1/16
    Beaglen, Peter F., Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @tbh Jeg troede du var færdig med OT. Men er det pga muligheder for genkvalificering?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja, jeg har efter i dag 25.000 basic points og har biletter for godt 50.000 yderligere, så jeg er så tæt på at jeg lige så godt kan få det sidste med og så tænker jeg at det er billigere med et par OTu end MR, specielt når min periode slutter sidst i sommerferien.
     
    Senest redigeret: 11/1/16
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 3 i 2016
    Fly nr:
    SK1622
    Route: DUS-CPH
    STD: 16.00 ATD: 16.05
    STA: 17.20 ATA: 17.06
    Sæde: 4A
    Load: 37.5% (33 pax)
    Fly: CRJ-900 (OY-KFE)
    Point: 2.500
    Kommentarer:
    Efter 4 dage i Tyskland, Frankrig, Holland & Belgien var det tid til at vende snuden hjemad. Jeg kom desværre allerede til DUS kl 12.10 og fik afleveret bilen. Der var 30 min gratis WiFi og så godt en time efterfølgende til check-in åbnede. Der var kun en skranke og 3 mennesker foran. Den første tog lidt lang tid, men de 2 næste blev smidt væk da de skulle til ARN og så først måtte checke ind når der ikke var kø eller 2 timer før afgang. Det forklarede check-in damen pænt til mig og tiltalte mig med efternavn.
    Så var der 1½ time i senator loungen som først var prop fyldt, men den blev halvtom efter LH’s afgange til New York og Munchen kom afsted. Jeg nåede både super lækker mango juice med ”indonesian rice”, kartoffel salat, 3 kopper kaffe, cheese cake og en anden dessert. (og haribo slik hvis nogen skulle være i tvivl) Ved planlagt boarding gik jeg til gaten og stort set alle var allerede i bussen, den sidste kom på et par minutter efter mig. Flyet var klar til afgang ca. 15 minutter før tid, men grundet tåge i CPH måtte vi ikke tage af sted før planlagt afgang. Jeg kiggede ud af vinduet på en Eurowings CRJ samt nogle landinger, da purseren lagde en hånd på min arm og sagde ”Velkommen ombord, Troels!”. WHAT?! Det havde jeg ikke set komme, men så har jeg da også prøvet det! Jeg overhørte fra galleyen at der var 33 passagere, 1 diamant og tror de sagde 7 guld.
    Jeg sprang måltidet over, det var vist det samme som på udturen. I stedet fik jeg smoothie, vand, kaffe og chokolade. Dem der fik mad blev tilbudt at få kaffen senere, men ellers blev der ikke tilbudt refills på denne tur, og CC gik 2 runder for skrald og opholdt sig ellers i galleyen. Vi fik så at vide at det grundet tåge var en ”præcisions landing” på instrumenter og derfor skulle alt elektronik slukkes, flight mode var ikke godt nok. Det var desuden virkelig rigtigt med tåge, vi landede på 22L, og jeg kunne først se jorden da vi var over motorvejen.
    Vi var på jorden 17.06 og allerede 17.22 havde jeg min baggage, imponerende! Desuden kom det meste af det baggage jeg så med priority først, dog var der nogle "svipsere" inden min anden kuffert kom.
     
    Senest redigeret: 11/1/16
    asf, Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Mener der er plads til 88 pax i en CRJ-900, hvilket vel giver lidt højere load i %, end du skriver. Men uanset det, - tyndt besatte flyvninger... Gad vide om SAS tjener noget på denne rute?
     
    Beaglen og tbh "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du har ret, det er ændret!
    Purseren på udturen sagde at det var usædvanligt med så lav load, men jeg var overrasket over at det også var temmelig tyndt på hjemturen. Jeg håber for SAS at der er nogle der har betalt mere end mig for billetten. Et par dage før afgangen var prisen oppe på godt 2.000 kr per vej, så hvis de har solgt nogen der må det jo give noget mere end de ellers får for GO billetter langt ude i fremtiden.
    Jeg har fløjet til DUS 3 gange sidste år mener jeg, og der har det været bedre besat og når de stadig kører med 4 afgange fra CPH kan det vel ikke være helt skidt alligevel.
     
    Beaglen, clager, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg ved godt at vi bevæger væk fra tråden. Jeg er netop hjemvendt fra en endagstur med SAS til Berlin Tegel. På udturen talte jeg 33 pax i en A320 og på hjemturen her til aften klokken 21:10 overhørte jeg Gate personalet informerede cabin crew at vi var 27 pax - det må da være ren tilsætning!
     
    isolCBflyer, Beaglen, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 4 i 2016,
    Fly nr: SK2657 (1/2-16)
    Route: CPH-MUC
    STD: 13.15 ATD: 13.19
    STA: 14.55 ATA: 14.38
    Sæde: 3A (Plus, købt til 799 på NoN tilbud).
    Load: 6 personer på 15 rækker plus, oppe forfra så Go godt pakket ud!
    Fly: A321-200
    Point: 1.875
    Kommentarer:
    Bom bom... Starten på et længere eventyr! Jeg kom egentligt rimelig tidligt hjemmefra, havde håbet på at fange @alexanderln i loungen, men desværre uden held. I fast track fik jeg smidt min kuffert op i en æske og tømte lommerne, men blev lidt overrasket da jeg fandt mine forældres bilnøgle der. Ups. heldigvis havde moar fulgt mig, så jeg kunne nå at ringe til hende og få afleveret den tilbage. Måtte vise pas ved skranken for at komme ind til security igen, det var fint nok, de smilede lidt af det ligesom mig selv. Så havde jeg et par timer i loungen, hvilket egentligt ikke var nok. Jeg har arbejdet på fuld tid i løbet af januar, taget del i 2 flytninger, været væk et par dage, så der har ikke været meget tid til planlægning af min tur. Jeg fik ændret hotel fra HIX MUC til Holiday Inn Munich City Center. Det var ~10€ billigere og lidt lettere når jeg alligevel ville ind til byen + jeg slap for deres shuttle til 5€.
    5 minutter før afgang gik jeg fra loungen og var lige ved at tro jeg havde rigtig travalt da der stod boaring og A8 i stedet for B8 som jeg havde fået SMS om. Det var så LH der fløj 10 min tidligere! Hen til B8 og jeg kunne gå direkte om bord, køen for at komme ned bagi sluttede lige ved min række så jeg kunne sætte mig :)
    I luften fik vi den sædvanlige smøre, men til min skuffelse ingen hot towels. Heller ikke dug, og selv varmt brød til maden var blevet sløjfet... Jeg fik en smoothie og en vand til maden (der allerede var åben som nævnt i mad tråden), og senere en kop kaffe da en anden steward kom forbi. Der var nogle på andre rækker der blev tilbudt ekstra eller noget sødt, men ikke mig. Da vi forlod flyet hørte jeg også purseren sige farvel til nr 1,2, 4 & 5, men ikke mig som nr 3... Det lyder måske lidt sippet, men det virkede bare underligt. Måske jeg har gjort noget forkert...
     
    Beaglen, asf, CHA211 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Kiggede også efter dig i loungen. Troede oprindeligt at jeg skulle flyve 11.30 men det var 11 sharp, så gik lidt over halv. Kiggede også lige ind i Fast Track men du var der ikke..
    Rigtig god tur i morgen - bliver spændende at følge dit spændende rejseprogram :)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 5 i 2016
    Fly nr:
    SK662 (2/2-16)
    Route: MUC-CPH
    STD: 9.10 ATD: 9.25
    STA: 9.40 ATA: 9.38
    Sæde: 2A
    Load: ~95%,
    Fly: A320 (OY-KAW)
    Point: 2.500
    Kommentarer:
    Stressende morgen. Jeg havde sat 3 alarmer mellem 5.30 og 5.45, da jeg vågnede var klokken 7.34.
    Der gik panik jeg tog bukser på, smed ting i kufferter, fik åbenbart en trøje på, men uden t-shirt. 7.40 var jeg i en taxi, havde prøvet at spørge i receptionen hvor lang tid det ville tage, men hun ville spørge sin kollega. Jeg smed et nøglekort og løb. Trafik var lidt skidt i byen, men gik ok da vi kom ud, jeg kunne ikke huske check in tid til MUC, men mente det var tidligere end i CPH så jeg prøvede at finde på back up planer, men selvom min billet er i full flex på SAS delen, så er united i booking class E og jeg kunne kun flytte den til d. 14 eller sådan noget, så det hjalp ikke.


    8.14 stod jeg ved check in counteren, og hun virkede rimlig så jeg begyndte at tro der var styr på alt, bortset fra hvad jeg nu må have glemt på hotellet. Hun fik pas og spurgte om jeg havde ESTA eller visa. Selvfølgelig havde jeg ESTA, men hendes maskine mente jeg skulle have visa sagde hun. Der kom lidt panik igen, var det udløbet det ESTA... Så spurgte hun om jeg havde været i Iran, Irak etc inden for de sidste 5 år, hvilket jeg heldigvis i henhold til USA ikke har. Heldigvis kom en kollega hende til hjælp og så var alt godt.

    Stadig meget stresset gik jeg igennem fast track og hen til senator loungen. Nåede lige at børste tænder og tag en vaffel (frisklavet i en lille stand), og så stod der på skærmen at vi boardede. Ud til flyet og de var så ikke startet endnu. Det gjorde de dog snart efter og der var i hvert fald annonceret priority, ikke 100% på at det blev overholdt.

    Meget meget lang tid før serveringen begyndte, igen ingen hot towel, dog en "dug". Varmt brød var der heller ikke og det var generelt et ret ligegyldigt måltid. 2 smoothies og kaffe. Jeg bandede og svovlede stadig invendigt, men jeg er da virkelig heldigt at have nået det.
    Landede til tiden, og så var der 1t45 min til SK935... troede jeg!

    IMG_20160202_083413.jpg

    IMG_20160202_103421.jpg
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, jefi99 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nå, sk935 forsinket 2t20 da flyet skulle skiftes fordi det andet var blevet påkørt ved hangaren. Stadig gammel kabine. Havde oprindeligt 3t20 i SFO, det skal nok blive spændende.
    I gaten siger de at man kan opgradere til extra folk der spørger...
     
    PENSIONISTEN, asf, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 6 i 2016
    Fly nr:
    SK935 (2/2-16)
    Route: CPH-SFO
    STD: 12.25 ATD: 15.01
    STA: 14.25 ATA: 16.28
    Sæde: 4H
    Load: Pas... tror der var 8 ledige sæder i business, Plus var 100% ikke fyldt da man kunne opgradere, og gaten var ikke proppet så gætter på 50-70% i alt
    Fly: A340, OY-KBD
    Point: 15.000
    Kommentarer:
    I mens jeg var i bad i SAS loungen tikkede der en SMS ind med besked om at flyet til SFO var forsinket 2t20min. Havde en connection på 3t20, så det føltes lidt spændende, men jeg havde det på den anden side meget rart med at kunne slappe lidt af inden afgang, jeg var stadig ret stresset efter morgenen.

    Ca. kvart i 2 stod der gå til gate, og der var ingen kø i paskontrollen. I gaten hørte jeg at vi åbenbart skulle med flyet fra ORD fordi det fly vi først havde haft var blevet påkørt i hangaren. Stadig gammel kabine, øv bøv… Der var en del der blev trukket ud til ekstra security i gaten, men jeg slap heldigvis.

    Allerede pre-depature blev den nye champagne smagt. Jeg er langt fra ekspert, men var ganske tilfreds. Jeg synes den havde mere sødme en den gamle, som jeg huske den vil jeg dog ikke kalde den nye bedre.

    I luften kom der først dug på bordet, lidt efter hot towel, og langt om længe også varme nødder og champagne/drinks. Jeg forstod ikke hvorfor dugen skulle på først, kan være det tog lang tid at få varmet nøderne?

    Middagen bestod af røget andebryst til forret med lidt grønt salat. Det var OK. Til hovedret ville jeg gerne have haft thai retten med scampi, men allerede på række 4 var den pist væk, der var max 7 foran mig, og de 2 på række 3 valgte vist ikke den ret, så det har der ikke været meget af. Til desert fik jeg ’lidt af det hele’ undtagen skimmelosten. Så gammel er jeg ikke endnu, selvom hårgrænsen er ved at fortælle en anden historie. Dertil fransk desertvin, bestemt ikke dårligt.

    Derefter var det tid til en lille lur. Jeg var positivt overrasket, man sover da ok selv i de gamle sæder. Det blev dog kun til en lur på ca. 45 minutter, jeg havde jo sovet længe (he he he…). Jeg havde under middagen set ”Burnt” og så efter luren Spectre. Jeg prøvede i hvert fald, det er jo ikke meget man ser på de skærme. Under filmen var vi næsten ved Thule og det blev tid til den mellemste servering hvor valget var på en oste eller rensdyr sandwich i svensk brød. Rensdyr lød mest spændende, selvom jeg har et minde om ikke at bryde mig om det som bøffer. Det var dog så tyndt belagt en sandwich at der kun var en lille bismag.

    Service fejlede generelt ikke noget, der var ofte rundter med drikkevare og under sidste måltid fik jeg at vide at kaffen kom tidligt fordi det nok ville ryste lidt når vi skulle over the rockies, og de var altid glade og smilende.
    IMG_20160202_153914.jpg IMG_20160202_154045.jpg IMG_20160202_155924.jpg IMG_20160202_161554.jpg IMG_20160202_164042.jpg IMG_20160202_170904.jpg IMG_20160202_203357.jpg IMG_20160203_000619.jpg IMG_20160202_194948.jpg
     
    Senest redigeret: 3/2/16
    THammer, Beaglen, rasmus.emil og 9 andre "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Serverer de kaffe midtvejs i deres fæle blå papkrus?? Det er da ikke imponerende. Din hovedret ser da faktisk ok lækker ud, hvad var det?
    Fine billeder - savner den tynde luft ;)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jep, til "mellemsnacken" gør de! Og også hvis man spørger om ekstra kaffe ude i galleyen... Så fik jeg også set at det var nescafé gold der bliver brugt....
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.

Del denne side