Turkish Airlines billet: Ikke automatisk registrering af EuroBonus point på indenrigs rejser i DK

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 4/8/22.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg har nu gennem et år hver måned rejst fra Aarhus til København og videre til Istanbul på en billet med Turkish Airlines. Billetten mellem Aarhus og København var en del af billetten hos Turkish Airlines (jeg ved jo godt, at man skal have en sammenhængende billet for at kunne blive flyttet til et senere fly ved forsinkelser).

    Hver gang har jeg måtte efterregistrere min rejse mellem Aarhus og København for at få EuroBonus point for den del af rejsen. Både på ud- og hjemturen. Jeg ved godt, det ikke er mange point på hver rejse (normalt 312 point, men et par enkelte gange har det også været 625 point). Men på årsbasis bliver det alligevel 8 - 9.000 point. Dem, der kan afgøre om jeg igen får diamant status. Så derfor bruger jeg tid på denne efterregistrering.

    Nu er jeg løbet ind i et problem på min sidste tur: Jeg fik besked om, at turen ikke var pointgivende. Jeg fik point på den resterende del af rejse.

    Har nogen af jer oplevet, at I ikke får point på en SAS indenrigsrejse, der er tilslutning til en international billet udstedt af et andet Star Alliance selskab?
     
    CHIP, PENSIONISTEN, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Nej - det lyder da ret vildt. Jeg var slet ikke klar over, at der fandtes bookingklasser hos SAS, der ikke er pointgivende i Eurobonus (udover bonus-billetter). Jeg antager, at du ikke kan se bookingklassen for CPH-AAR - måske du kan få det oplyst hos SAS?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg har tjekket. Hos Turkish Airlines er booking klassen oplyst til "Q" - hvilket såvidt jeg kan se skal give 100 point på Economy Light og 500 point på Economy. Nå, det er måske bare en fejl hos SKIT?

    Jeg prøver igen - ellers må jeg jo skrive til Diamant mailen.
     
    CHIP og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side