UA stævner blogger for at udbrede “Hidden City”

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af AaB_CPH, 17/1/18.

  1. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Daniel K, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et firma (med dansk islæt, der tidligere var aktiv her på sitet:cool:) har i mange år levet af den slags og reklameret/pralet åbenlyst med det.

    https://flightfox.com
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,640
    Point:
    113
    Jeg tror mere det er at denne side udelukkende fokuseret på at skabe billigere billetter ved brug af hidden city. Flyselskabernes argumenter med forsinkelser og at det reelt var imod deres T&C er gode nok. Så derfor er det et argument. Men om det holder i retten eftersom mange ved det og det har været kendt længe vil jeg ikke lige gætte på. Men muligheden er der vel forsat og ikke noget som flyselskaberne ønsker at gøre meget for at lukke ned for.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Jeg går også ud fra, at pointen er at flyselskaber har det helt fint med at det er en offentlig hemmelighed, men ønsker ikke at det bliver en offentlig offentlighed.

    Da jeg, for mange år siden, selv ringede til KLM for at spørge pænt om jeg kunne afbestille sidste leg på en tur AMS-ZRH-JNB-LHR-AMS, var det eneste svar: "Det er fint, men du får ingen penge tilbage." Det havde jeg heller ikke regnet med. Jeg startede i AMS, fordi der var en konference der ugen inden, og det var nemmere at flyve direkte hjem fra London til AAR, end først til AMS og så en enkel billet til BLL. Jeg fik i hvert fald indtryk at de var helt i orden, måske fordi jeg selv pænt bed om det, og ikke var en no-show.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Bare for at bidrage med endnu en observation, så forsøgte jeg også at afbestille mit sidste leg for nyligt på en rejse med TAP (FNC-LIS-TER). Jeg skulle kun til LIS, så da jeg landede i LIS gik jeg over til TAP travel center og bad dem om at slette det sidste leg. Damen var meget uforstående og sagde, at jeg jo bare kunne ombooke til en anden dag - indtil jeg fortalte hende, at det var en Discount-fare, som ikke kan ombookes. Det kunne hun så godt se. Efter at have konfereret med to andre medarbejdere endte det med, at jeg jo bare kunne lade være med at dukke op, så "blev den jo automatisk afbestilt"... o_O Så gad jeg ikke gøre mere ved det.
     
    Henry, Frequie og asf "Synes godt om dette"
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Du bliver slemt skuffet den "nyhed" er fra 2014?

    SPOILER ALERT!
    Udfaldet var United tabte da de anlagde sagen i en forkert stat.
     
    Schwert, Luxury_Globetrotter, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    godt set!
    Hvor er det sjovt ;-) ved godt det sker fra tid til anden at old news bliver præsenteret som nyheder, men det er altså sjovt hver gang det sker... umiddelbart virker det ikke til at checkin har opdaget det.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er jo også checkin og det er hvad jeg mener om dem :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Har just afbestilt første leg på en superbillig SAS-billet. No problem med kun at bruge returdelen. Fik oven i købet skatterne refunderet for udturen. Tak SAS
     
    Henry, Jeblin og MortenS "Synes godt om dette"
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Faktisk skal du takke EU, kan ikke finde artikel eller andet men det er ikke lang tid siden det blev udspecificeret at de ikke må annullere hele rejsen hvis man ikke bruger et ben af den, hvilket mange selskaber har brugt jf. dere COC @Beaglen ved helt sikkert mere.
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Seriøst? Det er da en stor nyhed
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    RasmusH, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg er øjensynligt flere år bagud på både ud- og hjemrejsen. Det vidste jeg heller ikke. Nice to know! :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Mener nu det var sidste år så ikke en "nyhed" længere, men dog hellere ikke så gammel :cool:. Jeg faldt over det i en artikel at der var faldet dom i sag om EU kompensations ordningen, i efteråret eller start vinter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Kendte ikke hjemmesiden og har aldrig brugt sådan et foretagende før. Nogle der har, der vil dele erfaringer? Her eller PM
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side