Uber erfaringer

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kristian, 2/2/16.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    "Synes godt om" modtaget:
    8,908
    Point:
    113
    Tænkte vi skulle måske have en tråd med Uber erfaringer?

Har betop været i USA, det var en almindelig "Toyota corolla" og fyren kunne ikke lige finde adressen, men skrev via APP (SMS faktisk), at han skulle køre derhen og hente os, så selvom Uber bruger Google Maps og GPS er den ikke 100% nøjagtig. Efter lidt fjumren rundt med det og kørsel, blev turen 9 USD for c. 20 minutters kørsel..

I Dubai kan taier være svære, at få fat i og der er nogle tider, hvor taxierne skifter chauffør, ca. klokken 05 om morgenen og 17 om eftermiddagen. Så glem at få fat i en taxi, så vi brugte Uber. Han kom efter 10 minutter (Taxi havde 50 minutters ventetid) og det var en dejlig Lexus, helt ny og chaufføren var glad og kørte godt.

Så alt i alt gode erfaringer, hvad med jer?

Ali Taran og tbh "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,827
    3,230
    Point:
    113
    Paris:
    Første tur, brugte en promo code i USD. Det kunne de ikke lide, da man jo ikke bare kan konvertere valuta... Så blev opkrævet det fulde beløb. Anyway, nytårs aften, 11.81€ for at komme på tværs af Paris var meget rimeligt og fin mercedes CLA (tysk indregistreret), der hentede os på... max 3 min.

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Har brugt det i lande, hvor jeg ikke stoler på de almindelige taxier og hvor det angiveligt er farligt at gå på gaden som hvid med en laptop over skulderen (Mexico og Brasilien).

Har ingen problemer haft. Dog var den ene chauffør ikke i stand til at hente mig, fordi jeg ikke var klar over, at gaden jeg ventede på, var afspærret i begge ender. Fair nok! :)

Ellers har det bare været noget med en lidt beskidt vogn eller for høj temperatur - ikke noget særligt.

Elsker at alt er ordnet over app'en (afhentning, destination og betaling), så der ikke er problemer med, at jeg ikke kan sproget. Og hvor er det herligt ikke at skulle tænke på drikkepenge - jeg hader, hader, HADER virkelig det koncept.

CHA211, isolCBflyer og Kristian "Synes godt om dette"
  4. mdk

mdk Aktivt medlem

Beskeder:
    125
    122
    Point:
    43
    Mange forskellige erfaringer.
    I Australien er jeg blevet hentet i alt fra en alm. Holden med en 5-8 år på bagen, til en helt ny Nissan Dualis - generelt har bilerne været.helt fine, efter Australsk standard.

Down under bruger jeg kun uber ca. 25% af tiden da det lokale taxa system fungerer helt ok, og jeg hellere vil betale de lokale chauførrer der rent faktisk betaler skat etc.

På Bali brugte jeg så vidt muligt altid Uber, da jeg hader at skulle bruge tid på at forhanflr med fe lokale chauffører/skulle overbevise dem om at tænde taxa-metret, uber er simpelthen genialt på Bali!

I Danmark har jeg brugt det et par gange, hvor jrg er blevet hentet nyere biler - Kia Rio og lign.

I USA er det også rigtigt lækkert da der er mange valgmuligheder, fra Uberpop, X, Xl, Black etc.

Jeg har f.eks. under UberX surge kunne få en XL uden surge pricing til næsten samme pris.

Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  5. mdk

mdk Aktivt medlem

Beskeder:
    125
    122
    Point:
    43
    +1 til den med drikkepengene, det er virkeligt dejligt ikke at skulle tænke på det!

+ de uhyrlige 10% i cc fee nogle australske taxaer tager

6. mdk

mdk Aktivt medlem

Beskeder:
    125
    122
    Point:
    43
    I USA var det ikke Uberpop med samkørsel jeg tænkte på som et fint tillæg til de almindelige taxa ydelser. (alt efter hvilket kvarter man er i )

7. JacobBruun

JacobBruun Medlem

Beskeder:
    21
    63
    Point:
    13
    Kørte med Uber hjem fra byen i torsdags. 275kr for en ny audi a4 fra Nørreport st til Birkerød, hvilket må siges at være en rigtig fin pris midt om natten.

jefi99, Kristian og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  8. john christensen

john christensen Aktivt medlem

Beskeder:
    81
    169
    Point:
    33
    Jeg har kun benyttet Uber i København indtil videre, men det fungerer godt i mine øjne. De kommer ultra hurtigt, man kan se, hvor langt de er fra at ankomme, og så er prisen fornuftig.

Eneste tanke, som andre sikkert ved langt mere om end jeg, er, at Uber-chauffører er private, som derved ingen erhvervsforsikring har mod uheld/skade på passagerer. Som jeg forstår det er det altså ens egen ulykkesforsikring, der skal dække ved evt. påkørsel o.lign. Det har jeg fået fortalt, men har ikke fået undersøgt det, men umiddelbart er det den eneste ulempe, jeg kan tænke mig.

Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Har til gode at køre med Uber. Har forsøgt nogle gange i BKK, men der har ikke været nogen biler i nærheder, og har fået en almindelig taxi med det samme i stedet.
    Men i Vietnam har de noget lignende, nemlig Grab. Det findes som GrabTaxi, GrabCar, GrabBike og GrabExpress.
    Prøvede GrabCar et par gange, bl.a. da jeg skulle til lufthavnen i går. Det var markant billigere end taxa (115000 dong ($5) totalt), og det endda i myldretiden. Det var godt nok en lille bil, men helt ny og ren. Man betaler kontant.
    Hvis chaufføren har under 3,9 (af 5) i ratings ved månedens afslutning, bliver han suspenderet.

Senest redigeret: 2/2/16
    THammer og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    322
    725
    Point:
    93
    Prøvede faktisk 2 gange nu da vi var i Bangkok, den ene gang fungerede det helt perfekt! chauffør med hvide handsker og 2 flasker vand i bilen. Anden gang kom den aldrig, men fik prompte returneret pengene da jeg klagede til uber - så nu må jeg bare tilbage for at få brugt de 45 THB jeg har til gode på min konto :)

Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,864
    8,908
    Point:
    113
    hov, det var vist da en god tråd vi fik startet her, masser af gode input og erfaringer...

12. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    454
    386
    Point:
    63
    Har flittigt brugt uber i udlandet de sidste fire år. I USA fungerer det bare super godt, og der er altid en der ikke har det som man kan invitere så man kan køre frem og tilbage gratis :p

I Vietnam var det også Mega smart, der var ikke mange chauffører o Saigon der snakkede engelsk, men de kunne fint forholde sig til point A og B på et kort. Desuden er alle biler nye der, så selv den billigste uber klasse var næsten limousiner Haha.

Jeg elsker at man kan følge med på kortet uden at have data, og at betalingen også bare trækkes offline.

I Madrid var der ikke uber så vi brugte Hailo, sikke noget lort. Brugte lufthavns wifi til at booke, men man skulle også have wifi for at betale, så jeg måtte ind på hotellet og bede om koden mens min kæreste måtte vente i taxaen. På vej hjem virkede betalingen ikke, og vi ventede tyve minutter på at chaufføren genstartede sin tlf osv. Til sidst blev jeg sur fordi vi spildte tid vi skulle bruge i lounge bagi en varm taxi, og sagde han måtte tage den med Hailo.

Uber virker bare. Og herhjemme i DK kan man bestille uber bike så man kan have cykel bagpå, hvis det er for uforsvarligt at sætte sig op på den på vej hjem fra byen :p

Kristian "Synes godt om" dette.
  13. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    453
    1,204
    Point:
    93
    Super tråd!
    Har kun brugt UBER i USA, der er det fandme fedt. Har det som @Nicki Lolk Sørensen : Kan fandme ikke holde det drikkepenge cirkus ud - så tak, ud og farvel!
    Synes det har været troværdige og trygge chauffører med god etikette.:)

CHA211, Nicki Lolk Sørensen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    222
    504
    Point:
    93
    Jeg har brugt Uber 20 gange cirka i forskellige lande.
    Jeg har blandede erfaringer både, hvad angår kvalitet af biler og chauffører.

En skrev om forsikringsdækning for Uber i DK. Der mangler stadig at falde dom om, hvorvidt Uber i dk er pirattaxi eller samkørsel. Hvis retsvæsnet finder frem til, at der er tale om samkørsel, så burde der ikke være et problem i forhold til forsikring.

isolCBflyer og jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    222
    504
    Point:
    93
    Idag havde jeg så en af de kedelige uber oplevelser.
    Skulle i lufthavnen og bestilte en bil via appen. Først stod der 2 min. Efter et par minutter skiftede det til 7 minutter. Det var tydeligt at han havde misset afkørslen på motorvejen. Jeg afbestilte den og bestilte en ny. Han kom efter 3 minutter. Jeg fik min bagage ind og mast mig ind på bagsædet. Fik forklaret ham at han skulle køre passagersædet frem for at jeg kunne være der. Sikkerhedsselen sad i klemme i bagsædet, så jeg måtte lægge bagsæderyggen ned for at kunne få sele på. Han kørte et par hundrede meter og sagde en masse på spansk. Det så ud som om han forsøgte at forklare mig at navigationen ikke virkede. Jeg fik sagt aeropurto et par gange men han blev bare holdende. Jeg stod ud efter et par minutter; tog mine ting i bagagerummet og fik fat i en taxi som iøvrigt kostede det samme indenfor et par USD. Og afsted det gik.

asf, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  16. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    222
    504
    Point:
    93
    Uber har iøvrigt bonnet mig 2usd for at afbestille turen. Jeg har skrevet til deres kundeservice og bedt dem redegøre for det.

Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  17. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    222
    504
    Point:
    93
    Nu har jeg fået svar fra Uber:

Er der nogen her der ved, hvordan Uber kører det, gebyret blev opkrævet i Panama, der som jeg forstår det har deres egen valuta "balboa", Balboa er fixed 1:1 med USD. Så er det store spørgsmål om jeg kan bruge de sølle 2 USD i USA eller det er låst til Panama? Jeg kommer nok ikke til Panama igen lige med det første.

18. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,827
    3,230
    Point:
    113
    promotions kan de i hvert fald ikke bruge i andre valutaer...

CHA211 "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,191
    6,214
    Point:
    113
    Uber er min klart favorit når det kommer til "on demand" taxi.

Det er rart og nemt at bruge når man lander og ikke tænke på kontanter eller om der modtages kredit kort. Desuden er man ganske sikker på at ruten er fair og ellers kan man altid kontakte Uner og bede om review af ruten.

Eneste issue jeg har med dem er deres "Surge Charge" da priserne så kan blive ganske høje og uden af kontrol.

Har brugt dem i små 10 forskellige lande indtil videre.

20. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    168
    371
    Point:
    63
    Har brugt Uber i NYC, DC, LA, Hong Kong, London, Mumbai og Kbh.. Har aldrig haft en dårlig oplevelse, og nyder som Starwood fan at der tikker SPG point hver gang jeg bruger Uber.

Hvis jeg lander sent i CPH fra en firmatur og ikke orker Metro/S-tog, bestiller jeg en Uber fra Hilton CPH. Koster 350-400, hvor en taxa fra køen koster 550-600 hjem, og man slipper for at fedte med kort og kvitteringer til sidst.

Del denne side