Ud og se med... Swedavia?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af obs, 30/8/17.

Tags:
  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja ja, hvad man ikke skal opleve i en lufthavn...

    DSGM #2 har de seneste par dage været nede i "Gamle Danmark" aka Skåne for at arbejde i Malmö og i dag var det så blev tid til at vende næsen nordpå og hjem til Stockholm. Billetten var booket med Kjos og Co. og selve flyveturen gik sådan set fint og efter tidsplanen (udover at blodtrykket var lettere forhøjet over den stærkt irriterende popmusik, de spillede i kabinen mens flyet holdt parkeret ved gaten og mens vi taxiede).

    Men ved landingen skete det mest åndssvage, jeg længe har oplevet på en rejse. Efter at flyet først havde taxiet nærmest hele vejen rundt om det halve af lufthavnen ankom vi så til en gate i hvad jeg tror har været T5. Eftersom det var en indenrigsrejse fra MMX skulle vi egentlig have landet ved T4. Så derfor fik vi ikke lov at gå ind i terminalen men blev i stedet gelejdet ned i en bus, så fordelen ved at have siddet på række 1 var helt forsvundet.

    Selvom vi nu allerede havde været på sightseeing rundt i det halve af lufthavnen og blandt andet havde passeret en bygning med TUI skiltet på lang pokker i vold fra terminalen syntes Swedavia (antager jeg?!?) åbenbart at vi da lige skulle have en tur mere rundt på ARN.
    Så efter at alle var kommet ombord satte bussen ud på en tur hele vejen rundt om T5 (vi kom i hvert fald også over i nærheden af F-piren hvor IC flyene afgår fra) for så at køre tilbage og lige forbi hvor vores fly holdt parkeret og sætte os af ved sideindgang til T4. Noget i retning af dette (tror jeg nok):

    upload_2017-8-30_22-37-27.png

    Det føltes i hvert fald som en meget lang tur. Flyet havde sat hjulene på marken omkring kl. 18.36 (STA 18.40) men ankomst inde i gaten blev først 18.55. Spørg lige om DSGM #2 var ved at blive ganske opgivende og ramt af lettere forhøjet blodtryk... Alt dette uden så meget som en eneste god forklaring.

    Således dagens et-eller-andet-historie fra det virkelige liv.
     
    Flyvefisken, SophieHendriksen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Tjaa. Det lader til at være en DY specialitet. På en flyvning fra KRP dockede vi ved C33 i CPH. Jeg tænkte her er noget galt. Foreste dør blev åbnet. Og så gik det vist op for dem at den var gal. Laaaang ventetid, så ud vi bagerste dør, trappe og så med bus til Indenrigs (ja det var dengang). Bagagen kom ikke, ingen DY medarbejdere selvfølgelig. Vandretur til T3 - heller ikke der. Efter st have leget find Holger i CPH en times tid så dukkede bagage op i T1. Men kan altså se konceptet er udvidet nu.
     
    Fruth, obs, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er dog ikke begrænset til DY. I mine unge dage, hvor jeg boede i Århus (som det en gang hed), på vej hjem et sted i Europa i en fin Airbus blev vi parkeret et sted ude på marken ved T1. Humho, er det ikke indenrigs? Sørme, det er det og der venter en fin bus til at køre os til den anden side af Amager og sætte os af i den anden ende af lufthavnen i T3. Lang gåtur, og historie, kort, så kunne jeg sætte mig en række bag det sæde jeg sad i for en time siden for at tage det sidste hop til AAR i samme fly. Men så havde jyden jo også set hele CPH, både udefra og indefra. Gæt hvem der var DGSM nu.
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Ak ja, det var ligesom engang jeg var i Sønder Strømfjord, som det jo hed dengang og ankom til Kastrup. Vi sad på række 2 i business og glædede os til at komme hurtigt ud. Men da flyet var forsinket og skulle videre til Bangkok, så kunne vi ikke stige ud ved gaten i T3, da vi jo ankom indenrigs fra Grønland. Så det blev sidst ud af flyet og en lang køretur til T2 (dog ikke T1)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hvad have i regnet med det var jo den dag Ellehammer blev stedt til hvile, sådan er det at være gammel.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Fruth

    Fruth Aktivt medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Enten så er selvsamme historie sket før, eller så var vi med samme fly :) Oplevede præcis det samme en sommeraften sidst i juni for nogle år tilbage. Morgenen efter skulle jeg til Washington D.C. og nåede at panikke en smule over, at kufferten allerede på en simpel indenrigs var væk ... Men alt løste sig, dog med en laaang gåtur fra T1 til T3 og så tilbage igen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Fantastisk :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Pudsigt... andre gange lykkedes det for dem at placere flyet rigtigt ved ankomst og så trylle lidt bagefter.

    I lørdags fløj jeg MMX-ARN (med SAS) og næste tur var ARN-CPH (Jeg ved det godt! Men alle veje fører til Rom - der er bare nogle veje, der giver flere point end andre :)).

    Fra MMX fløj jeg med en dansk kaptajn. Eftersom det var dagens første tur, for den maskine, undrede jeg mig lidt - om han var blevet flyttet fra CPH som erstatning for en anden? Ankomst ARN kl. 08:40 og afgang mod CPH kl. 10:00, så der var tid til nyt sikkerhedstjek og (vandet) havregrød i den svenske guldstue.

    Vel ombord på næste fly bemærkede jeg samme danske kaptajn byde velkommen, men et andet crew i kabinen. Jeg tænkte, at de nok havde fået puslespillet til at gå op og fået danskeren tilbage til basen på den vis og tænkte ikke mere over det.

    Her nogle dage efter, ved ajourføring af dagbogen, er det gået op for mig, at det var det samme fly.! Jeg har altså rejst mig fra 12F i Terminal 4 og sat mig i selv samme 12F i Terminal 5. Så... Swedavia & Friends kan altså også trække fly rundt så det passer, i stedet for at ulejlige en masse passagerer med sightseeing i bus :D
     
    Ali Taran, Erwin Lansing, Peter F. og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side