Upgrade, fejl eller god nok ?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af MogensBendtsen, 8/10/19.

  1. MogensBendtsen

    MogensBendtsen Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Jeg flyver med familien til Mauritius meget snart 9 stk, Mauritius Air Operated by KLM ud og Air France hjem.

    Jeg sad lige og studerede billetterne og kom pludselig til at se alle 9 billetter på hjemturen fra Mauritius til CDG har Business status.

    Jeg kan allerede nu reservere pladser, men kun for dette ene jump og jeg kan sjovt nok kun vælge Economy pladser.

    Skal man bare se tiden an og håbe på det bedste, eller er det bare en fejl ? Jeg er klar over det er gætværk, men sikke en oplevelse at få 6 voksne og 3 børn på en BC tur på 12 timer.
     
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hvad står der på den kvittering du har fået ved booking, fra fly- eller rejseselskab?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. MogensBendtsen

    MogensBendtsen Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Det er Economy, det skal være en curtesy upgrade ... men har lige checket igen på KLM siden og der står BC på alle navnene.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og du er sikker på, at dette BC betyder Business Class og ikke noget helt andet?

    Prøv at indscanne en billet/tage skærmdump, overstrege billetnummer mv. (af sikkerhedsgrunde) og vise den her. Så kan billethajerne bedre svare.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. MogensBendtsen

    MogensBendtsen Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Der står Business, jeg forkortede det bare :)
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 8/10/19
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ja det ligner da en smoking gun.

    Der er vel ikke andet at gøre end at tage det som en oplevelse - og håbe det ikke bliver ændret tilbage. :oops:

    Go' tur :):)
     
    Henrik Olsen, Henry og MogensBendtsen "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kan være booking klassen der blir opfattet forskelligt i det ene system. Jeg tror ikke du skal få dine forhåbninger op desværre.
     
    Henrik Olsen, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg vil heller ikke sætte næsen op efter for meget. Det er set før, især når der er flere flyselskaber involveret, at oversættelsen fra en bookingklassekode til det, der vises på hjemmesiden, ikke er korrekt. Jeg vil desværre antage, at de sæder du kan vælge, er korrekt.
     
    MatthiasWagner, Henrik Olsen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Tror nu også i får de sæder som du kan vælge, men man kan da håbe.
    Dog kan man vel dårligt oversætte Business forkert på tværs af selskaber.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jo da! Her to skærmdumps af den samme flyvning fra Air France hjemmeside og app. Hjemmesiden viser klart business, på trods for at Westjet har ikke engang en business class i deres Dash 8 eller indenrigs i det hele taget for den sags skyld. I deres app vises den også rigtigt som Premium.

    Screenshot 2019-10-08 at 22.35.53.png
    Screenshot 2019-10-08 at 22.55.37.png
    De forskellige fare buckets betyder ikke det samme hos forskellige selskaber, og at vedligeholde den slags lister på tværs er jo et klassisk IT problem, som ingen har fået rigtig.
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Når sædevalget ikke giver dig mulighed for at vælge Biz, tænker jeg også det er en economy. Jeg ville nok sende den en mail med billedet hvor der står Business, og spørge "When my ticket says Business, I don't understand why I can't choose a seat in the Business class cabin". Det værste der kan ske er at du får dit oprindelige Eco sæde, hvilket jeg tænker du også ender med, hvis du ikke foretager dig noget...
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Den er jeg med på, men tjekkede på Sestguru og på 777 er der både first, business, premium og Eco, så på denne flyvning er business jo faktisk en mulighed.

    Tænker Matthias’ forslag lyder som en god ide.
     
    Henrik Olsen, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  13. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Stol ikke alt for meget på Seatguru, de har ofte ikke styr på flytyper/konfigurationer.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side