Hej Vi skal 8 personer til Miami med BA til februar.. Her til morges logger jeg ind, for at bestille noget dissability kørsel til min farmor i Heathrow.. Der kommer så et tilbud op, om at jeg kan opgradere turen fra LHR til MIA fra World Traveller/Eco til World Traveller Plus/PremEco for €258 euro/person Det tjekker jeg så ud - først tjekker jeg lige hvad det koster normalt - lige godt 70.000 kr. for os alle sammen.. Så de knap 2000 kr. pr.person her i tilbuddet er jo ret godt. Billetterne i sig selv var også ganske billige. Jeg klikker derfor lystigt videre, og så er prisen lige pludselig 258 KRONER pr person, altså 2064 kr i alt. Wow.. Jeg tænker faktisk ikke specielt meget over det - nok nærmere at jeg har set forkert først, men at det er vildt nok at det kun koster 258 kr.. Jeg iler dog hurtigt videre i processen inden Mr. Cruz opdager, hvad der må være en god fejl.. Og kommer til betalingen. Den fucker så op.. Prøver igen, lang lang ventetid, request time out.. Prøver en sidste gang - nu med validering hos Danske Bank via SMS og ikke nemID, og sørme så, den går direkte igennem.. Dog nu en masse ventetid.. Men stille og roligt får BA trykket nye billetter til os, alt er 'confirmed' og der er liv og glade dage hele vejen rundt. Men.. Nu er min 'My Booking' ret spøjs - for det første har vi mistet vores indtjekket bagage. i den oprindelige billet var det sædvanlige 1x23 KG med, nu står der blot at "My Booking ikke kan finde info omkring det". Vi kan heller ikke reservere sæder eller bestille specialmad. Ej heller er det muligt at se hvad opgraderingerne koster.. Jeg kan se at vores selling class er ændret fra V til P på opgraderingen, hvilket er rigtigt nok, og skulle give samme bagage som den oprindelige klasse. Jf. deres politik ved 'limited seat upgrade' så kan man ikke umiddelbart stilles dårligere end den originale booking.. Er lidt bange for at skulle ringe ind til BA og spørge - så kan de jo formentlig se, at prisen ikke er heeeelt troværdig, om end der jo ikke har været noget snyd med i det - at all.. Det er jo blot en error Price fare.. Men er der nogen herinde, der har prøvet noget lig det? Vil jo heller ikke stå ude i lufthavnen den 11. februar, og så skulle betale en formue for ekstra bagage, fordi jeg har været en grådig og naiv idiot..
Overvejet måske at tweete dem og spørge ad? Kan give dig skriftlig bekræftelse uden at snakke med en fra kundeservice
Jeg snusede lidt rundt på ft.. ser ud til at jeg skal være tålmodig og vente på at billetterne får nye ticket numbers.. det kan åbenbart godt tage noget tid.. Jeg kan desuden se bagagen korrekt via app'en, via den nye 'Manage My Booking' - endda korrekt, hvor den siger 2 checked bags på turen derover (både cph-lhr og videre til mia - vidste jeg ikke man fik) og 1 på vejen hjem.. Så må nok bare indse, at tålmodighed er en dyd...
Ja, generelt med de her ting, især når rejsen først er i Februar, så er det en god ide at slå kold vand i blodet. Kig på det en gang i efteråret, så kan det være billetterne er rettet til.
Så viser den det ikke korrekt, du har samme bagage ud som hjem eller omvendt, Den “dyreste” billet tæller hele vejen hos OneWorld.
Nu ved jeg ikke med de andre OW -selskaber, men BA har i hvert fald ændret det således, at du kan have ret til én mængde baggage den ene vej, og én anden den anden vej. Business class på hjemturen betyder ikke 2 stykker baggage på udturen, hvis denne rejse foregår på economy.
Fandt lige det her: Vi har desuden fået eTicket-Numbers nu, så alt virker til at være gået igennem. Tålmodighed er altså en dyd...
Jeg tænker også der er en åbenlys flaw i det der - du booker en ARound the World -billet på eco og bestiller så én upgrade på et enkelt leg, så har man potentielt noget meget billigt bagage på hele flyveturen..
Check in prinsesse i CPH kontrollerede det sidste år, da jeg tjekkede ind, for kæresten skulle komme 1 uge senere, det havde et navn, men nu har jeg også meldt ud jeg pt. Er færdig med BA så har ikke fløjet dem i snart et år. Men som svar på dit eks. hvis der er stop over går den ikke, men ellers går den: “When you fly in more than one cabin on a connecting journey, the baggage allowance for the most significant sector will apply to the whole journey, which is usually the longest flight.“
Bemærk formuleringerne the most significant sector ... usually the longest flight. Så det er reglerne for den længste (og derved formentlig den dyreste ) strækning der gælder..
Jeg tænker vi snakker forbi af hinanden. Som det ser ud nu, så har vi 2 tasker fra Cph til LHR, og videre til Mia. Vi har 11-12 dage i Miami. På vej hjem fra MIA over LHR, har vi 1 taske. Du mener vi skal have 2 tasker på hjemturen også?
Svaret var herinde: https://insideflyer.dk/forums/threa...-most-generous-baggage-policy-allowance.3837/