Upgrade på Qatar til "First"

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Michael Wahl, 26/4/17.

  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg skal til Doha og Dubai her i maj måned og har fået en mail fra Qatar med tilbud om at upgrade
    - Eco til Biz på CPH-DOH for 3083 kr pr pers
    - Eco til First på DOH-DWC for 1370 kr pr pers

    Jeg overvejer lidt at upgrade:
    1) For at prøve det (men ligner dog kun "biz" på deres A320 på SeatGuru)
    2) For at få 60 Tierpoints fremfor 5 TP :)
    3) For at få adgang den time vi er i Doha til den famøse First-lounge :)

    Nogle der har tanker eller anbefalinger?
    Og nogle der ved om det er First sæder eller blot biz sæder?
     
    Kristian, SophieHendriksen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    De har kun "ægte" First imod øst fra DOH, de kalder det bare First :)

    Deres lounge regler er lidt 4kantet Så du kan ikke komme i First lounge tur, først retur hvis du tager First den sidste 45 min.

    Men jeg havde taget biz på første del, den sidste del er så kort.
     
    SebastianBruun, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Kan jeg ikke komme i First lounge på min mellemlanding fra CPH mod DWC hvis jeg har First på turen DOH-DWC?
    Så er eneste fordel jo kun de ekstra TP som betyder noget for mig men ikke for resten af familien...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvor mange er I afsted på samme PNR? Jeg tør ikke sige hvordan F vs C lounge reglen er men normalt er det da lounge inden afgang og ikke efter der er det afgørende så jeg ville da tro du havde adgang.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det kalder det First på de regionale ruter her, men det er reelt "kun" Biz.

    First Loungen er bedre end Biz loungen, min personlige mening. Om det er er pengene værd er jo et spørgsmål om smag og behag.
     
    Michael Wahl, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg stemmer for du flyver "First" så vi kan få en lille anmeldelse derfra :cool:

    Ej spøg til side, den del af turen virker ikke specielt oplagt, men jeg ville bruge 3000 DKK på CPH-DOH delen. Det er en virkelig rar oplevelse.
     
    Michael Wahl, Henry, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    OK det er så TREDJE gang jeg editere denne post :oops::mad:, Al Safwa lounge er ikke nem at komme ind i og du kan ikke læse adgangs reglerne på QRs hjemmeside :confused: - derfor så mange editeringer :D

    Se her det eneste sted du kan finde info om adgang, ja tåbeligt de ikke skriver det på QRs hjemmeside, det er wiki i toppen du skal læse:

    https://www.flyertalk.com/forum/qat...717749-qr-al-safwa-first-class-lounge-80.html

    Det er på tur du kan komme ind IKKE retur.

    Arrival access? (coming from LHR in F)

    YES

    ex. CAI-DOH-HEL

    Arrival access? (coming from CAI in F)

    NO

    But HEL-DOH-CAI will work as DOH-CAI is a departing segment.


    Det du bliver ramt af på returen:

    Access is restricted to Qatar Airways First Class, and OneWorld First Class passengers :
    - either holding a First Class boarding pass* for their next flight


    * Only available if the remaining time until the flight departure is more than 4 hours

    - or holding a First Class boarding pass* from their previous flight, provided the flight time was over 5 hours. That specifically means flights on an A380 only from BKK, CDG, LHR, SYD and CAN and from June 30 2017 MEL.


    Og ingen gæster
     
    Senest redigeret: 26/4/17
    Kristian, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Og nu gider jeg ikke editere 4. gang :p

    Jeg ville opgradere CPH - DOH og DOH - CPH, deres biz lounge overgår alle andre biz lounger jeg kender til, da jeg normalt flyver LHR har jeg brugt Concorde Room, men den blegner ift. QRs biz lounge i DOH, Al Safwa er så toppen af poppen.

    Og hvis du beholder eco det sidste stykke, så gælder baggage reglerne for biz stadig, da det er startpunkt der tæller hos OneWorld - ved ikke med de andre.

    Min kæreste fløj eco til ORD med BA og hjem på F der var ingen dikkedarer 3 tasker tur/retur.
     
    SophieHendriksen, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Interessant, jeg har den samme tur til oktober omend jeg lander i DXB i stedet for DWC. Jeg havde også overvejet om vi skulle upgrade på CPH-DOH delen, mens jeg er lidt ligeglad med den sidste del. Så ville det da være rart hvis eventuel baggagen bare røg med :) jeg har det lidt vanskeligt med at pakke let :D
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Tak for alle jeres gode kommentarer.

    Men som @jakobv84 skriver så er det afgørende antal PAX på PNR
    Vi er 3 personer der rejser. Og selvom jeg gerne betaler for upgrade til mig selv gider jeg ikke betale for de to andre. Og de gider heller ikke selv betale.
    Så en First upgrade ville derfor koste mig 4000 DKK da jeg skal betale for alle tre. Not the best option :-(

    Loungen havde ellers været interessant at besøge. Men 1t10min er måske lige i underkanten mellem flyene til at få fuld udnyttelse af det ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sikke nogle nærigpetere du rejser med ;) ej, men vil de heller ikke upgrade på CPH-DOH delen? Kan godt se hvis du skal betale for alle, så duer det ikke, men det er en seriøs dejlig tur på biz på den del. Taget den to gange, det blev ikke dårligere anden gang :)
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Well - JEG har inviteret mor og lillebror på tur. Så har i forvejen betalt billetten som jeg fik til RET billige 2000 DKK pr pers.
    Gider ikke rigtigt betale for flere upgrades oven i også :)

    Men ja - biz turen i Dreamlineren er vældigt dejligt - og biz loungen i DOH lige så...
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Pep

    Pep VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    596
    Point:
    93
    Al Safwa: glem det, brug kun opgrade til F hvis du har en dårlig forbindelse, så du kan udnytte hotelværelser og lave en grundig lagergennemgang i baren. Flyveturen lokalt er de facto kun business som oftest på små A320'ere, ikke noget at råbe hurra for.
    Bagage følger højste klasse per rejse, dvs. hvis du har 3 legs ud og rejser bz på 1 da gælder bagagen som om det var business hele vejen.
    Hvis du vælger business DOH-CPH får du pre-departure champagne og Al Mourjan loungen, som i mine øjne er omtrent som en ægte First Class lounge. Fra CPH får du kun adgang til "det levende museum" Aspire og der er ingen pre-departure champagne....
     
    Senest redigeret: 30/4/17
    Henrik Olsen, Henry, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Sebastian

    Sebastian Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hvad ente du med at gøre Michael? :)
     
    Henry og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    du for kun TP ud fra din orginale billet. Jeg havde en tur CPH-doha-dubai og retur i marts. Købt i Øko. Fik mailen en uge før. Opgraderet cph-dubai delen både ud og hjem. Men da jeg fik point fik jeg point ud fra den originale billet. Skrev en klage mail men de beklagede bla bla bla men at point var ud fra købe billet klasse. Altså hos Qatar airlines
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  16. Sebastian

    Sebastian Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Ja okay, det vil dog være interessant at vide, om det er pengene værd. Jeg skal flyve med Qatar til Bali her til sommer, og har overvejet om jeg måske skulle opgradere. Men det er jo ikke ligefrem billigt, så der skal gerne være masser af value for money :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det kommer jo an på hvad du mener er "value for money" for dit vedkommende. Michael var primært interesseret i TP hos BA omend jeg også ved han er rimelig begejstret for QR's biz produkt. Det er vi mange på IF der er begejstrede for, så hvis det er komfort, service, mad og lounge i DOH man er ude efter, så er QR biz uovertruffen.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.

Del denne side