Jeg skal til Doha og Dubai her i maj måned og har fået en mail fra Qatar med tilbud om at upgrade - Eco til Biz på CPH-DOH for 3083 kr pr pers - Eco til First på DOH-DWC for 1370 kr pr pers Jeg overvejer lidt at upgrade: 1) For at prøve det (men ligner dog kun "biz" på deres A320 på SeatGuru) 2) For at få 60 Tierpoints fremfor 5 TP 3) For at få adgang den time vi er i Doha til den famøse First-lounge Nogle der har tanker eller anbefalinger? Og nogle der ved om det er First sæder eller blot biz sæder?
De har kun "ægte" First imod øst fra DOH, de kalder det bare First Deres lounge regler er lidt 4kantet Så du kan ikke komme i First lounge tur, først retur hvis du tager First den sidste 45 min. Men jeg havde taget biz på første del, den sidste del er så kort.
Kan jeg ikke komme i First lounge på min mellemlanding fra CPH mod DWC hvis jeg har First på turen DOH-DWC? Så er eneste fordel jo kun de ekstra TP som betyder noget for mig men ikke for resten af familien...
Hvor mange er I afsted på samme PNR? Jeg tør ikke sige hvordan F vs C lounge reglen er men normalt er det da lounge inden afgang og ikke efter der er det afgørende så jeg ville da tro du havde adgang.
Det kalder det First på de regionale ruter her, men det er reelt "kun" Biz. First Loungen er bedre end Biz loungen, min personlige mening. Om det er er pengene værd er jo et spørgsmål om smag og behag.
Jeg stemmer for du flyver "First" så vi kan få en lille anmeldelse derfra Ej spøg til side, den del af turen virker ikke specielt oplagt, men jeg ville bruge 3000 DKK på CPH-DOH delen. Det er en virkelig rar oplevelse.
OK det er så TREDJE gang jeg editere denne post , Al Safwa lounge er ikke nem at komme ind i og du kan ikke læse adgangs reglerne på QRs hjemmeside - derfor så mange editeringer Se her det eneste sted du kan finde info om adgang, ja tåbeligt de ikke skriver det på QRs hjemmeside, det er wiki i toppen du skal læse: https://www.flyertalk.com/forum/qat...717749-qr-al-safwa-first-class-lounge-80.html Det er på tur du kan komme ind IKKE retur. Arrival access? (coming from LHR in F) YES ex. CAI-DOH-HEL Arrival access? (coming from CAI in F) NO But HEL-DOH-CAI will work as DOH-CAI is a departing segment. Det du bliver ramt af på returen: Access is restricted to Qatar Airways First Class, and OneWorld First Class passengers : - either holding a First Class boarding pass* for their next flight * Only available if the remaining time until the flight departure is more than 4 hours - or holding a First Class boarding pass* from their previous flight, provided the flight time was over 5 hours. That specifically means flights on an A380 only from BKK, CDG, LHR, SYD and CAN and from June 30 2017 MEL. Og ingen gæster
Og nu gider jeg ikke editere 4. gang Jeg ville opgradere CPH - DOH og DOH - CPH, deres biz lounge overgår alle andre biz lounger jeg kender til, da jeg normalt flyver LHR har jeg brugt Concorde Room, men den blegner ift. QRs biz lounge i DOH, Al Safwa er så toppen af poppen. Og hvis du beholder eco det sidste stykke, så gælder baggage reglerne for biz stadig, da det er startpunkt der tæller hos OneWorld - ved ikke med de andre. Min kæreste fløj eco til ORD med BA og hjem på F der var ingen dikkedarer 3 tasker tur/retur.
Interessant, jeg har den samme tur til oktober omend jeg lander i DXB i stedet for DWC. Jeg havde også overvejet om vi skulle upgrade på CPH-DOH delen, mens jeg er lidt ligeglad med den sidste del. Så ville det da være rart hvis eventuel baggagen bare røg med jeg har det lidt vanskeligt med at pakke let
Tak for alle jeres gode kommentarer. Men som @jakobv84 skriver så er det afgørende antal PAX på PNR Vi er 3 personer der rejser. Og selvom jeg gerne betaler for upgrade til mig selv gider jeg ikke betale for de to andre. Og de gider heller ikke selv betale. Så en First upgrade ville derfor koste mig 4000 DKK da jeg skal betale for alle tre. Not the best option :-( Loungen havde ellers været interessant at besøge. Men 1t10min er måske lige i underkanten mellem flyene til at få fuld udnyttelse af det
Sikke nogle nærigpetere du rejser med ej, men vil de heller ikke upgrade på CPH-DOH delen? Kan godt se hvis du skal betale for alle, så duer det ikke, men det er en seriøs dejlig tur på biz på den del. Taget den to gange, det blev ikke dårligere anden gang
Well - JEG har inviteret mor og lillebror på tur. Så har i forvejen betalt billetten som jeg fik til RET billige 2000 DKK pr pers. Gider ikke rigtigt betale for flere upgrades oven i også Men ja - biz turen i Dreamlineren er vældigt dejligt - og biz loungen i DOH lige så...
Al Safwa: glem det, brug kun opgrade til F hvis du har en dårlig forbindelse, så du kan udnytte hotelværelser og lave en grundig lagergennemgang i baren. Flyveturen lokalt er de facto kun business som oftest på små A320'ere, ikke noget at råbe hurra for. Bagage følger højste klasse per rejse, dvs. hvis du har 3 legs ud og rejser bz på 1 da gælder bagagen som om det var business hele vejen. Hvis du vælger business DOH-CPH får du pre-departure champagne og Al Mourjan loungen, som i mine øjne er omtrent som en ægte First Class lounge. Fra CPH får du kun adgang til "det levende museum" Aspire og der er ingen pre-departure champagne....
du for kun TP ud fra din orginale billet. Jeg havde en tur CPH-doha-dubai og retur i marts. Købt i Øko. Fik mailen en uge før. Opgraderet cph-dubai delen både ud og hjem. Men da jeg fik point fik jeg point ud fra den originale billet. Skrev en klage mail men de beklagede bla bla bla men at point var ud fra købe billet klasse. Altså hos Qatar airlines
Ja okay, det vil dog være interessant at vide, om det er pengene værd. Jeg skal flyve med Qatar til Bali her til sommer, og har overvejet om jeg måske skulle opgradere. Men det er jo ikke ligefrem billigt, så der skal gerne være masser af value for money
Det kommer jo an på hvad du mener er "value for money" for dit vedkommende. Michael var primært interesseret i TP hos BA omend jeg også ved han er rimelig begejstret for QR's biz produkt. Det er vi mange på IF der er begejstrede for, så hvis det er komfort, service, mad og lounge i DOH man er ude efter, så er QR biz uovertruffen.