Vancouver? tips og Tricks?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 30/8/16.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Nå ,nu vi er i Seattle, har vi lejet en bil og vil tage en smut til Vancouver og være der en dag, så igen, her er jeg ret så blank... - hvad ser man der? Whalewatching kommer vi for sent til, da den sidste er klokken 14, som jeg har set mig frem til...

Så hvis man er i Vancouver en aften og en nat, hvad skal man ikke snyde sig for at besøge spise-, drikke-, oplevelses- eller indkøbssteder?

Kristian

PS, er der kun 1 dag..

Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun .

Beskeder:
    254
    453
    Point:
    63
    Ikke ekspert udi Vancouver, men et glas vin og evt. aftensmaden med udsigt over English bay kan anbefales:)

Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

SophieHendriksen VIP medlem

Beskeder:
    199
    606
    Point:
    93
    Jeg anbefaler også middag ved English Bay. Der er også en Ladurée, heeelt fantastiske macerons (man kan godt komme til at spise en pakke med 12 på vej hjem). Jeg ved ikke om de har café i Vancouver, men hvis de har, så er det dér I skal drikke eftermiddagskaffe og spise kage.
    Shopping er så vidt jeg husker i det område, hvor Tiffany's ligger. Men altså, det er rimelig meget de sædvanlige internationale mærker, så ikke noget særligt for Vancouver.
    Det er en hyggelig by, men der sker ikke så meget særligt, synes jeg. Det særlige, er jo naturen rundt omkring, f.eks. Vancouver Island eller nordpå mod Whistler. Hvis I vil bruge flere dage er begge dele fantastisk.
    Og nå ja så skal man kigge på biler. Der bor ufattelig mange rige kinesere (særligt deres børn) i Vancouver der fyrer godt af på biler!

Ulrik, clager, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Åh, en af mine yndlingsbyer. Nyd også udsigten ud over havnen fra 'Waterfront' - boede engang på et hotel der.

Så skal du en tur i Stanley Park - lej evt. en cykel. Der er masser af udlejningssteder. Der var engang en glimrende fiskerestaurant i parken, men den er vist desværre lukket nu. Parken har også et imponerende akvarium.

I kan tage til regnskoven og Capilano-hængebroen - det er måske lidt for meget, hvis I kun er der en enkelt dag, men imponerende er det.

Ellers så bare gå gade op og gade ned i centrum. Der er ikke langt, men der er både kinesiske, koreanske og italienske kvarterer, og ganske hyggeligt.

Henry, Kristian, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    det blev en tur rundt i "Gastown" og nede ved havnefronten... meget betagende.. - forstår godt, at der er mange der kan lide den, fantastiske bjerge og natur rundt om og byen virkede meget dejlig, hvis den ikke lå så langt væk..

2016-09-02 17.14.32.jpg 2016-09-02 17.26.43.jpg 2016-09-02 17.27.03.jpg 2016-09-02 17.30.19.jpg 2016-09-02 17.35.42.jpg 2016-09-02 17.38.43.jpg

Men hav tålmodighed, hvis i tager bilen frem og tilbage, da det tog ca. 1,5 time ved grænsen imellem Canada og USA, altså på tilbagevejen..
    2016-09-03 10.33.11.jpg

PENSIONISTEN, Henry og clager "Synes godt om dette"

Del denne side