Venedig - hoteller, oplevelser og Bileleje?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 22/12/13.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    "Synes godt om" modtaget:
    8,866
    Point:
    113
    Hej med jer,

skal en tur til venedig til sommer, har bestil 3xpoint idag med SAS, så nu skal jeg finde ud af hvor man skal bo, og har luret på, at bo her: http://hiltongardeninn3.hilton.com/...venice-mestre-san-giuliano-VCEGIGI/index.html

Ser ud til, at være tæt på mange ting og let at komme til, at fra...

Nogle der har erfaringer med hvad man skal se, altså i venedig og omegn?

Billeje, nogle tips der?

Kristian

2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    Nu lavet lidt research, der også omhandler min vinmand, hans kontakter og alt mulig andet, men jeg tror jeg har fundet et fint lille sted i en lille by, der hedder Grado her: http://albergoallaspiaggia.it/en/ - lille tips måske, han laver meget god mad og hotellet ligger lige ved/på stranden og er overkommeligt... - tror det er det det skal gås efter... - men input til Regionen fra andre er stadigvæk velkomment...

jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,188
    6,206
    Point:
    113
    Spændende - jeg har ikke så meget viden om Venedig - kun via Lido'en og camping :)

Så glæder mig til en "mini guide".

Hilsen
    Henrik

4. Maria Nielsen

Maria Nielsen Nyt medlem

Beskeder:
    11
    17
    Point:
    3
    Har ingen gode tips til hvad du skal se desværre.. men skal også til italien og lejede bil gennem Momondo, det var super let, så det kan jeg anbefale

5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    Nå, men havde lejet en bil hos "Rentalcars" igår faktisk og her i dag ser jeg, at SAS har bud med Budget her i den periode jeg skal bruge bilen i og interessant nok, så bruger Rentalcars Buddget og var ca 115kr dyrere end Budget og som set får man 2000 ekstrapoint for leje :) - WIN-WIN

Capture.JPG

jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    Og hotellet bliver her i en lille badeby imellem Venedig og Trieste, der hedder Grado: http://albergoallaspiaggia.it/en/ - jov jov, det er ved at blive en hel fin sommerferie, hotellet er ejet af den lokale restauratør, som min vinmand anbefaler, så der skal nok komme lidt gode vine og mad på bordet :)

tommy777, Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om dette"
  7. tommy777

tommy777 Medlem

Beskeder:
    14
    26
    Point:
    13
    Beklager at jeg ikke har sett denne tråden tidligere.

Jeg og familien har feriert i nord Italia siden jeg var liten. Det å bo i Venezia er dyrt, byen er full av turister, rommene er kjempesmå og restaurantene er veldig dyre i forhold til resten av Italia.

Så ett meget godt valg å holde seg utenfor og heller besøke Venezia.. Du bør være oppmerksom på parkeringssituasjonen i Venezia. Det gamle hovedparkeringshuset ligger helt i enden rett før veien slutter. Det koster vel rundt 20-25 Euro for en dag, men er veldig ofte fullt. De har bygget ett nytt parkeringshus som ligger ved cruise terminalen, lenger unna og lett å ta feil Vaporetto (kanalbuss), så pass på at du tar båt som går via Grand Canal. Ett alternativ kan være å sjekke om det går tog fra der du bor, noe det helt sikkert gjør. Billig og raskt.

Å kjøre rundt i området er enkelt. Motorveiene har dog ganske så høye bompriser, men er verdt det. Regn med 10-15 Euro per 100 km.

Skal du ut å kjøre, ta turen til Gardasjøen dersom du har tid. Stedet vi besøker en gang i året heter Sirmione. En herlig by ytterst på en Peninsula helt sør i Garda. I Garda området ligger det en rekke fornøyelsesparker og badeland som Garda Land, Universal mv.

Verona er også innen enkel rekkevidde for deg. Masse interessant å kikke på der som Arena Verona og diverse museums

God tur!

Jørgen, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    Nå, men ture går til Friuli og Venezia orådet igen, det kommer til, at hedde Grado igen et par dage http://albergoallaspiaggia.it/en/ de tager 215€ for et familierum, men fint fint sted.. og har besluttet, at vi også skal se Venedig, så har fundet et DoubleTree/Hilton hotel: http://doubletree3.hilton.com/en/ho...-hilton-hotel-venice-north-VCEMVDI/index.html og der er halfboard for undertegnede og børn for 160 € (medmindre jeg tager suiten og bruger 25€ per nat..) per nat

Fandt jo turen på Plus i Juli med SAS for 6.900kr (til Venedig var den billigste 9.900kr) men til Bologna, som er ca. 1.5 times fra Venedig... og billeje idag for 2.100 for en uge..

Så spørgmålet er, er der nogen der kan komme med gode råd eller ideer til hvad man kan lave med 3 børn (4,4 og 8 år)! altså selv, skal jeg jo nok sørge for, at vi finder lidt gode restauranter (fandt en god en i Buttrio sidste år som også er vinhus.. http://www.meroidavino.com/)

Gode ideer og indspark modtages gerne...

9. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,188
    6,206
    Point:
    113
    Nysgerrig - vi er også i området (på Lido'en) i uge 30-31.... er det der du er i området også for så skal vi måske dele en flaske rødvin?

10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    @Henrik Olsen - fantastisk... - vi er der fra d. 14.7 til den 22.7 - så det er jo der vi mødes en dag, så om det er Vilhelm Lauritzen terminalen, Singapore, Madrid eller Venedig... - så tager vi en flaske et eller andet! :cool::cool:

PS, check lige Doubletree... - de har sommerudsalg, der er ret så rimeligt!! især weekendprisen!

Henrik Olsen og bertil storr "Synes godt om" dette.
  11. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    513
    1,181
    Point:
    93
    Undskyld jeg lige hopper ind her - men har også kig på det område - og har fundet det her Radisson Resort http://www.radissonblu.com/resort-termedigalzignano hvor vandet skulle være fra varme kilder.
    Det undrer mig bare, at prisen er så lav på det sted - der må være et catch, ud over at det ligger langt fra alt.... Kender nogen stedet?

Kristian "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,188
    6,206
    Point:
    113
    Fedt - jeg kigger lige. Prøver at se om ikke fruen og jeg kan tage en "alene dag" i Venedig, så kan vi mødes der måske - hvornår er I der?

Ellers har vi jo bil og kan sagtens mødes et sted uden for Venedig om I er der :)

Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
  15. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    513
    1,181
    Point:
    93
  16. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    513
    1,181
    Point:
    93
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    @Baadsgaard spændende, så faktisk godt fra min tur fra Venedig til Bologna en afkørsel til det sted! Så vi ser frem til en længere historie senere...

Del denne side