Visa excemption Kina

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren S, 29/7/19.

  1. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Hej alle

    Er blevet letter forvirret i søgen efter svar på, hvorvidt vi vil være omfattet af Kinas visa-excemptions regler på følgende rejse:

    CPH-PEK-CPH med SAS / PEK-SIN-AKL-SIN-PEK med Singapore Air. SAS og Singapore Air er separate billetter.

    Vi lander i PEK den 17. december, men rejser den 18. december om morgenen videre til Singapore. Vores ophold i Beijing er altså kun den 17-18 december på lufthavnshotel i 18 timer.

    Derefter er vi på rundrejse i Asien og New Zealand, og returnerer først til PEK den 14. januar, hvorfor vi straks rejser retur til CPH samme dag. Layover i Bejing cirka 7 timer.

    Kan vi rejse inden for rammerne af Visa Excemption, selv om vi er på separate bookinger?

    SAS's GOLD-support siger ja, men jeg frygter lidt, at de kan være af en anden holdning på dagen, og da vi rejser med små børn vil vi helst ikke gamble for meget.

    (Der er tale om en bonus-rejse, og vi må derfor over Kina for at kunne få billetter på rette klasse til hele familien).

    Alternativt må vi søge om visum, men sure penge hvis det ikke er nødvendigt.

    Tak på forhånd:)
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja det er ikke noget problem. I skal hoppe over i transit visum køen når I lander (det kan godt tage lang tid hvis køen er lang). Bedst at have et good old udprintet enten boardingkort eller rejseplan med booking nr, e-ticket numre osv. De tjekker systemerne og giver jer et 144/24 timers transit visum. Ikke noget problem med to forskellige bookinger. Gjorde præcis det i januar (den modsatte vej dog)
    Hvis I ikke har booket hotel, kan jeg anbefale Hilton 5 minutter derfra, rigtig fint og med shuttelbus til/fra lufthanven. God tur, det lyder som en rigtig fin rute! :)
     
    Henrik Olsen, Beaglen, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Fremragende - tak for hurtigt svar! Det giver noget mere ro i maven. Printer både billetter, hotel og svar fra SAS, så burde det vel gå fint i lufthavnen. Og super med Hilton-tip - det er hermed booket:)
     
    Henrik Olsen, Beaglen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Lyder godt, selv tak. :)

    SAS vil ved check-in også spørge efter visum, og der siger du jo blot transit og viser dem billetten videre, og igen ved boarding v. gaten vil de gerne se den videre billet.
    SAS får kæmpe bøde pr passager som ikke har papirerne i orden ved ankomst til Kina, så de er meget opmærksomme på at tjekke om man har videre forbindelse.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Perfekt - virkelig brugbart:) Vi skal nok få lidt sved på panden alligevel, når de spørger ind til visum ved check-in, men føler mig på sikker grund nu og printer alt. Så den kinesiske stat må undvære vores bidrag til visum-kassen:)
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    :)
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Er havnet i en lidt uventet situation. Har til sommer en tur til Japan med Air China. Udturen er CPH-FRA-PEK-(DLC)-FUK - og hjemturen er HND-PEK-FRA-CPH.

    Udturen giver lidt knas. FRA-PEK er ligetil - derefter skal vi samme dag videre med CA953 PEK-FUK, men som har en mellemlanding i DLC (Dalian) - men samme flynummer.

    Jeg har hidtil ment at vi var fritaget for visa - idet vi blot er i transit i mindre end 24 timer. Jvf
    http://ee.china-embassy.org/eng/tzygg/t1460983.htm
    Hvor der eksplit står "Those who transfer in more than one city of China within 24 hours can also enjoy this policy. For instance, if one's trip is Moscow – Lanzhou – Guangzhou – Bangkok and the total time in China is less than 24 hours, the passenger can still enjoy the 24-hour direct transit. But the passenger needs to apply for the temporary entry permit upon his arrival."
    og
    https://www.travelchinaguide.com/tour/visa/free-transit-144-hours.htm
    Hvor både Beijing og Dalian står på listen.

    Blot for at være sikker kontakter jeg både Air China i København og visa kontoret i Købehavn - og de anbefaler begge at vi skal have visa!

    Lidt overrasket - og vi er nok nødt til at gå den tunge vej for en sikkerheds skyld. Selv om jeg føler mig overbevist om at reglerne siger noget andet - så har jeg ikke lyst til at stå at diskutere med en Air China agent i FRA.
    Nogle gode ideer?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Eller værre: Diskutere med en-eller-anden regeringsansat, ikke-engelsktalende skrankepave i DLC, hvis I grundet forsinkelser eller andet er nødt til at tilbringe en dag der? Så sjov er den lufthavn nok ikke..

    Man skal vælge sine kampe..

    Med andre ord - da der er tid nok - jeg ville nok sørge for at have de nødvendige og unødvendige papirer med.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg ville forsøge at tjekke timatic hvis det var mig.
    I 2013 fløj jeg GMP-PEK-(CAN-)PNH uden visum, hvor PEK-PNH var "direkte" med et teknisk stop...

    Det gik problemfrit, men er mange år siden. Har ikke turde satse på det sidenhen.
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak @SebastianBruun . Det er også min umiddelbar tanke. Det er nu et flynummer på PEK-(DLC)-FUK, så risikoen for at strande i Dailan er nok begrænset. Det må blive den tunge gang til visumkontoret - sure penge. @tbh Har ikke adgang til timatic, så ...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak
    Den siger fuldstændigt det samme som jeg selv forventede.
    Men når både Air China og visakonteret siget noget andet så bliver jeg bekymret - selv om det sikkert er det sædvanlige hierarkiske elementer der spiller inde (vi ved dette ikke, så vi siger nej"
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side