Visa til andre lande, hvad gør i andre i forbindelse med disse?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kristian, 15/9/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Hej med jer,

lidt eller meget rejserelateret? - i forbindelse med mit arbejde rejser jeg til lande der kræver Visa og jeg har tidligere brugt meget tid på at gå til ambassaden og få tingen gjort der, men synes nu der er så meget ventetid på de forskellige ambassader at jeg bruger https://www.visumservice.dk/ - synes dog også de tager en pris for deres service, så bruger i andre eller er der måske ingen konkurrence indenfor det her område?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Har ikke de store erfaringer med dette.

Men husk at det er muligt at få to pas, hvis man ofte har behov for at undvære det ene ifm. Visa etc. Pas nr. to har dog en kortere løbetid....

3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Har 2 pas :) - jo lidt for interessante lande jeg rejser i med kun 1 pas!

jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg har også to pas og medbringer som regel begge, alt afhængig hvor turen går hen!
    Endvidere er der visse destinationer hvor det, i bedste fald, kan tage 3 uger at få visa. Det ville med kun et pas betyde at man ikke kunne rejse nogen steder privat, mens man ansøgte om visa!
    Jeg har gudskelov ikke noget med visa ansøgningen at gøre, udover selvfølgelig at udfylde ansøgningen, skaffe diverse dokumenter og et antal pasbilleder.
    Min arbejdsgiver benytter https://cometconsular.com men om det er meget forskelligt fra visumservice skal jeg ikke kunne sige.

5. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,022
    2,107
    Point:
    113
    Jeg har også to pas, primært fordi jeg har kunder i både Israel og Saudi, såååå deeeet..

Men det giver den fordel at jeg sjældent er presset på tiden, da jeg kan planlægge mig ud af det. Det praktiske, tja det har jeg "folk til" (undskyld Kathrine :))

jefi99, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Vær blot opmærksom på at Indien her per 1. September 2014 kræver at man skal møde personlig op for indskanining af fingteaftryk og bio metric øjen skanning. Derfor skal man møde personligt op.

Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,875
    8,942
    Point:
    113
    Ja, men så kommer vi måske til at se @Schwert en gang imellem herovre :)

Fik mit kinesiske Visa og fordi jeg har været der for mange år siden fik jeg et "Double Entry", så nu skal jeg ikke igennem det ræs før om 6 måneder..

8. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,584
    4,201
    Point:
    113
    I know :( Jeg skal til Bangalore snart og er igang med at få orden i papirerne idag. American Express Travel sagde ventiden er grusom på ambassaden så sætter nok det meste af onsdagen af til besøget...

9. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,223
    6,271
    Point:
    113
    Min lillebror har lige været forbi for at få single entry visa til Indien og det kostede 6 timer for at få dette. Der var også meget kø denne dag, men ikke helt unormalt.

Hilsen
    Henrik

10. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,022
    2,107
    Point:
    113
    TJA - det er han jo nødt til når kjøwenhavnerklubben (BF) mødes o_Oo_Oo_O

Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,584
    4,201
    Point:
    113
    Opdatering efter dagens besøg på den indiske ambassade: Kom kl 9.50, trak nr 84, køen var ved nr 8. Kom til første skranke ca. 12.20 og anden skranke ca. 13.10 og, efter at have betalt for express service, kan hente det deres næste arbejdsdag. Fik 1års visum -- går udfra fordi de er sure på DK pt.

100+ mennesker er mange på den indiske ambassade i semi-regnvejr...(!) Og de var såmænd ikke vildt langsomme, men de var kun 2 og det var en anden ... tilgang... til orden end f.eks. på den amerikanske ambassade.

12. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Når bjerget ikke vil komme til Muhammed, må Muhammed komme til bjerget ;)

Del denne side