Visum kontra flyselskabets egne regler

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Beaglen, 25/7/19.

  1. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Jeg arbejder lige p.t. på en artikel (til InsideFlyer selvfølgelig) omkring visum kontra flyselskabets egne regler, og i den forbindelse har jeg brug for nogle inputs fra forummet.

    Lad mig forklare lidt om baggrunden for artiklen: Når man rejser internationalt, har man tit brug for et visum til det land, man rejser til (f.eks. i Asien eller i USA). Visummet bliver måske udstedt uden problemer, men ved check-in i lufthavnen, bliver du pludselig standset, fordi flyselskabet selv har nogle endnu skrappere rejseregler. Eksempelvis skal passet gerne være gyldigt i mindst 6 måneder efter den endelige hjemkomst efter rejsen og dette hænger nogle flyselskaber sig i, mens andre ikke gør.

    Der findes flere og flere eksempler på rejsende, der har været udsat for ovenstående scenarie med et gyldigt visum, men hvor flyselskabet har standset rejsen.

    Så mit spørgsmål er nu her, om nogle af forummets medlemmer har oplevet dette? Og hvad har løsningen været på problemet?

    På forhånd mange tak for inputs :)
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    De gange, jeg har søgt visum, har konsulatet altid tjekket at passet var gyldigt 6 måneder efter udløb af visum. Hvis ikke, kunne jeg ikke få visum i den ønskede periode.

    MEN jeg har oplevet, at de har tjekket at opholdsreglerne blev overholdt. D.v.s. ved en flyrejse til Tyrkiet, hvor jeg højst kunne være i landet i 90 dage, skulle jeg have en returbillet inden denne periode udløb.
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg hat kun oplevet uddybende spørgsmål omkring visum eller andre indrejseregler, men har altid fået lov at komme med
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Oskarp

    Oskarp Medlem

    Beskeder:
    20
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Har du nogle eksempler på folk der er blevet afvist med deres dokumenter? Jeg arbejder selv for et Ground selskab i københavn, hvor vi håndtere flere flyselskabee men er dog endnu ikke stødt på nogen der har deres egne regler - vi følger altid landets indrejse regler ‍♂️
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg har aldrig oplevet at blive afvist - kun at få spørgsmål. Og som jeg tidligere skrev: Specielt, når jeg rejser på en enkelt billet. Så vil flyselskabet være sikker på, at jeg ikke opholder mig for længe i landet.

    Jeg har også en enkelt gang haft problem med et "provisorisk pas", jeg fik på det danske konsulat i Gdansk efter nogle lommetyve var rent med mit rigtige pas.

    MEN: Jeg har set rejsende med "ikke dansk pas" / "ikke EU pas" hevet til side, når de skulle rejse til lande uden for EU.
     
    Henrik Olsen og Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Jeg oplevede en gang at skulle til Egypten med KLM. Egypten giver visa on arrival til mange nationaliteter herunder Danmark men det var man i gaten i Amsterdam ikke helt enig i. Til sidst måtte de bøje sig og jeg endte med en upgrade til business. En god begyndelse på sommerferien men det var da en smule ubehageligt at skulle stå og diskutere. Tror at det måske egentligt bare bundede i at flyet var overbooket og KLM forsøgte at tryne mig.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side