Visum til Brasilien

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 23/5/15.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hey alle Bonusjægere, og andre rejseglade bloggere!

    Jeg står og skal tilbringe det næste års tid i Teresina, Piauí, Brasilien.

    Det bliver mega fedt, og jeg glæder mig vildt til et super lækkert år! Det var dog samme historie for en flok unge der var på vej til Brasilien med samme formål for et års tid tilbage.

    Deres rejse blev dog udsat gevaldigt, da deres visum ikke gik igennem, inden for lovet tid på den Brasilianske ambassade. Den gang var begrundelsen at de havde sendt deres Danske folk på ferie, for at se VM i fodbold. Papirerne skulle dermed til Sverige, hvor de til gengæld havde super travlt.

    Problemet for os udvekslingsstudenter, er at den endelige bekræftigelse kommer relativt sent, og der er dermed sjældent mere end et par uger til at få et visum til 12 mdr+ i.

    Er der nogen der har nogle gode tips, til at få sit visum så smertefrit som muligt igennem? Eller kan i anbefale nogen der kan hjælpe med alle papirerne?

    På forhånd tak!

    (Bonusinfo, ved ikke om det er relevant)

    • Indrejse i Sao Paulo.
    • Videre med regionalt selskab til Teresina.
    • Rejser med Lufthansa.
    • Jeg er Dansk statsborger.
    • Jeg har aldrig rejst i lande, der er i konflikt med Brasilien.
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Tusind tak! Selv deres priser ser fornuftige ud :) De kunne være et rigtigt godt alternativ til selv at gå i krig :rolleyes:
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det lyder spændende. Jeg har selv boet, og rejst en del i Brasilien. Har dog aldrig været i Piauí, men jeg ved at det er en af de varmeste stater i Brasilien.

    Jeg har ingen connections på ambassaden i DK, men var derude for nogle år siden, og kan kun bekræfte at de er nogle inkompetente tåber - i hvert fald deres konsulære afdeling.
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det lyder betryggende, eller... o_O Nå men jeg må bevæbne mig med tålmodighed!

    Hvor har du boet i Brasilien? Jeg har også hørt at Piauí skulle være varmt! :cool:
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Rio
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Peter Krogh Frausing - jeg læser i dagens mail fra Visume service følgende:

    Kortere behandlingstid ved Brasiliens ambassade i København.
    Brasiliens ambassade bestræber sig nu på at behandle visumansøgninger og legaliseringer hurtigere end det hidtidigt har været tilfældet.
    Visumservice har fået en ny og favorabel aftale med ambassadens konsulære afdeling som gør det muligt at levere og afhente dokumenter hurtigere og sikre end før på ambassaden.
    Ambassadens behandlingstid er nu 10 arbejdsdage for viseringer og 1-3 arbejdsdage for legaliseringer.


    Hvad endte du op med, at gøre?
     
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hej Kristian
    Tak skal du have! Jeg har her til formiddag bedt visumservice om at tage hånd om sagen, og de har fået alle nødvendige dokumenter, så jeg håber på at stå med et visum om 2 uger :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side