Hej alle, i forbindelse med at rigtigt mange nu om dage får vouchers for deres aflyste fly, tænker jeg der måske var en ide at starte en tråd hvor folk kunne købe - sælge - bytte vouchers, hvis det ikke strider mod IFs retningslinier? Og vær også opmærksom på om voucheren er non-transferable! Jeg er selv på udkig efter at købe en voucher til AF/KLM/DL hvis nogen skulle ligge inde med en til en god pris...
Man skal måske også være opmærksom på, om voucheren skal brugs på én gang - eller kan bruges over flere gange.
Jeg har en SAS voucher på 1000 euro, med udløb medio oktober, som jeg overvejer at sælge da min rejsekalender er ret proppet den næste tid... Skriv ved interesse.
Selvom voucheren udløber medio oktober kan den vel stadig bruges til at købe rejser i eksempelvis juli 2024?
Det er en voucher jeg har fået som kompensation for EU261 under sidste års pilotstrejke, så tror desværre ikke den kan udbetales kontant. Men tak for tippet!
Det gælder alle vouchers/gavekort og lignende. Dog må de tage et "rimeligt" gebyr for det. I min erfaring fra andre butikker er det +/- 50 DKK.
Har netop været igennem diamant mailen, som ikke var til at tale med. De skrev til sidst at jeg skulle skrive til claims. Det har jeg nu gjort og fået et generisk ikke-svar tilbage (vist fra deres indiske afdeling, hvor man lige skal læse det nogen gange for at forstå hvad de skriver...). Har svaret tilbage, at jeg ønsker et reelt svar hvor de svarer på mit spørgsmål inkl henvisning til elektroniske værdibeviser. Nogen anbefalinger til hvad man ellers kan gøre? Der er jo tale om en EU261 voucher, så jeg antager ikke at den kan udbetales da værdien jo er højere som voucher. Jeg ønsker blot at forlænge den, da jeg nok skal få den brugt - det er bare blevet lidt presset fordi jeg først er begyndt at flyve med sas her fra juni efter et år i Sydamerika...
Du bør kunne få forlænget voucheren når det er det du ønsker, men det skal også kunne lade sig gøre at få voucheren udbetalt, da pengene reelt står bedre på din konto end hos flyselskabet. Flyselskabet håber altid på at du vil flyve med dem igen, men hvis dette nu ikke kan lade sig gøre af én eller anden grund, så skal det ikke forhindre dig i at få voucheren udbetalt, jf. lovgivningen herom.
Jeg har nu forsøgt gennem claims, og besvaret deres standardsvar tre gange, talt med telefon support samt diamant mailen. De henviser kun til deres betingelser, hvor en voucher er gyldig i et år, og besvarer ikke mit spørgsmål om hvor jeg kan klage over dette. @Beaglen, hvad foreslår du?
Du skal bare klage til forbrugerombudsmanden. De har fået mange sager og jeg har selv kørt en den vej igennem. Du kan eventuelt prøve en gang til og henvise til denne besked fra forbrugerombudsmanden: https://www.forbrugerombudsmanden.d...er-kan-faa-vaerdien-af-sas-vouchers-udbetalt/ Reglen er klar at det skal fornyes og det gælder også selvom den er udløbet i op til et år. Jeg "vandt" naturligvis og har hjulpet andre via denne vej.
Norwegian er lige blevet skældt ud for det samme af Forbrugerombudsmanden: https://www.forbrugerombudsmanden.d.../norwegians-kunder-kan-faa-vouchers-udbetalt/ Uanset om det er SAS eller Norwegian, så er budskabet klart: Udbetal voucheren til kunden. I modsat fald er loven om betalinger overtrådt.
Jeg har nu fået det samme ikke-svar fra claims, for tredje gang. Telefonsupporten har været så venlig rent faktisk at informere om næste klageinstans, hvilket claims ikke ville. Men jeg har valgt at give op, og brugt voucheren til at betale for noget af min forestående rejse tilbage til Santiago (ja, det bliver en noget alternativ rejserute...). I den forbindelse har jeg ramt endnu et SKIT problem. Har booket en tur på sas.dk CPH-MEX / MIA-CPH. Når den fremsøges fremgår en SAS Go Smart billet på hjemturen MIA-CPH, inkl. bagage, men med lav pointoptjening (240 point). Det lugter jo af en Light billet, men hele vejen gennem bookingprocessen fremgår billetten som en SAS Go Smart, inkl. i mailbekræftelsen. Billetten var naturligvis i virkeligheden en Light billet i forklædning, og efter flere mails frem og tilbage med diamant-mailen fik jeg allernådigst lov til at opgradere til en rigtig Go Smart billet for 350 kr. Nøj, hvor bliver man træt....! Jeg tænker dog, at det er vildledning, at det på sas.dk samt i min mailbekræftelse fremgår som værende med bagage. Og det ser ud til at være et helt generelt problem når man fremsøger "Anden rejse" på sas.dk, og returrejsen er en ren SAS-rejse hvor normalt Go Light er en mulighed.