Ifølge Vueling.com har jeg set at selskabet går ind på CPH-AMS. derved vil der blive fløjet på ruten mellem 5 forskellige operatører. (SAS, KLM, Vueling, Norwegian, easyJet)
Det var da sært så mange slots de har at smide rundt med nede i Schiphol. Bortset for det, er KLM jo interessant på rigtig mange destinationer f.eks caribien. Jeg kunne godt snart bruge lidt sol og varme.
Det er også en af de lufthavne hvor man ofte føler man lige så godt kunne have kørt - man ruller og ruller og ruller. Min personlige "hade-lufthavn" i Europa. Nok mest fordi jeg ofte er med kl 06.00 maskinen fra CPH - og hvis skal videre til USA, så er deres US security screening noget af det mest uvenlige og arrogante jeg oplever. Det får TSA til at virke som det ultimative concierge oplevelse
KLM (og AF i Paris) har I flere år i træk være tvunget til at afgive slots pga. deres dominans i deres resp. lufthavne. Det giver jo mulighed for nye spillere, selvom jeg nok ville argumentere for, at 5 spillere på rute næppe giver meget mening. Tænker i hvert fald ikke, at KLM tjener mest på point-to-point lige der.