Yndlingsselskab

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af RasmusP, 6/5/17.

  1. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    I forlængelse af tråden/artiklen om at SAS fokuserer på kvalitet... Så ville jeg høre hvad folks yndlingsflyselskab er?
     
    MaleneChristensen, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    SWISS
     
    MaleneChristensen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    EasyJet eller Norwegian
     
    MaleneChristensen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Der er du nok en af de få som nævner et selskab som EasyJet - men frisk indspark i debatten :)
     
    Kenneth K, MaleneChristensen og Nielspg "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Mit favoritselskab er nok Emirates set ud fra hvad de tilbyder af service på alle klasser fra økonomi til First Class og så også tilbud til børnefamilier.

    I den praktiske dagligdag er det nok forsat SAS grundet rutenettet fra København og ud i Europa og adgange til lounge og fast track. Men trods nedskæringer trænger British Airways sig meget på.
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Mit yndlingsselskab er nok Qatar på long haul pga. service og synes ikke Doha er så slem at skifte i som Dubai. Har endnu ikke prøvet Abu Dhabi, da det kræver et ekstra stopi Berlin eller Dusseldorf.

    Short haul er det næsten alt sammen det samme med netvarksselskaberne, så har ikke et yndlingsselskab der.
     
    Henry, Nielspg og Nj4220 "Synes godt om dette"
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Jeg hopper med på Qatar på longhaul, har kun haft rigtig gode oplevelser..
    Shorthaul er jeg med SAS bølgen, men udelukkende grundet fordelene ved fasttrack og lounge, synes ikke flyene SAS benytter er bedre end de fleste andre.

    Dog flyver jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG med Ryanair igen, første og sidste gang :)
     
    Flyvefisken, MaleneChristensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Short haul SAS, af samme grunde som nævnt af @Nj4220 og @Henrik Olsen .
    Men Norwegian er en tæt kandidat.

    Longhaul Singapore Airlines og Air New Zealand, har stadig sandkasseselskaberne til gode.
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg er ret glad for UNITED på economy når jeg flyver til USA (og en enkelt gang til Peru).

    Deres fly er næsten aldrig fyldte, og jeg har fået en række for mig selv hver gang, fordi mange kan tjekke seatmap i deres app helt op til afgang. Så spørger jeg bare i gaten når check ind er lukket og bliver flyttet til den ledige række.

    Udover fri drikke (øl og vin) er der også gratis snacks i galleriet (Tyrells Chips og chokolade så vidt jeg husker), men det ved næsten ingen der ved/udnytter, så det er bare fri buffet

    De er også de eneste med rimelig udsalgspriser til Santa Barbara, some regel gode afgange (natflyvning, hvilket jeg foretrækker) og næsten altid 50% optjening hos EB.
     
    Henry, Calle77, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har også haft gode erfaringer i luften med UA.. særligt på Eco i deres ps fly fra øst-vestkyst, men personalet ved skrankerne er totalt inkompetente og uvidende omkring alt der hedder Star Alliance.. og så nårh ja, "... if you can't join them, beat them ;) ..."

    Jeg er jo (fortsat) en trofast SAS-kunde som opfylder mine behov. Dog synes jeg at A3 er fantastisk i luften og at SQ har fantastisk service selv på Eco... desværre er deres 777-200ER til CPH så håbløst outdated.
     
    Henry, Calle77 og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg er meget glad for Singapore Airlines, både det hårde og det bløde produkt :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Har kun fløjet med RyanAir, Norwegian (Short & Long), SAS (Short), Czech, Air Berlin, BA (Shot & Long). Af disse er min favorit Norwegian. Det er ret no frills, priserne er fair på de korte og lange flyninger. Specielt hvis man kan lokke gratis Baggage, Sæde og Mad ud af dem :)

    Dog hvis jeg havde status hos Star Alliance igennem SAS eller lign. ville min adgang til lounges helt sikkert gøre de selskaber til min favorit.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Longhaul:
    Eco : QR, UL, KE
    Business : SQ

    Short haul:
    DY, LX, TK, YW
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Hmmm, det kommer jo an på mange ting.

    Da jeg ofte er i Thailand og det eneste selskab som flyver direkte er Thai, er det mit svar. Også selv om jeg synes servicen er nedadgående. De er nemlig også igang med spareøvelser.

    I Europa thjaaa. Jeg er placeret i Kbh, så jeg foretrækker at bruge SK hvis prisen er rimelig og afgangen passer mig. Sidst var det SK ud og Norwegian hjem. Selvom flyene er nyere på DY, syntes jeg at service, betjening og stemningen var lige en tand bedre på SK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    SAS er praktisk ud af CPH med direkte ruter til mange gode steder. Særligt til USA er det at være nemt og effektivt med SAS. Synes dog ofte det er Tante SUR, så det er mest pga. rutenettet, jeg tilvælger SAS. Har prøvet biz en enkelt gang og det var okay men servicen var ikke imponerende. Plus er ret godt til prisen. Servicen er bedre på både SWISS og Lufthansa.

    Det er nu 10 år siden jeg fløj med Air Tahiti Nui, men det var en virkelig god oplevelse selvom det var på eco (laaaang tur mellem JFK og PPT :eek:). Små, fine menukort og rigtig god service. Måske det har ændret sig siden?! Mindede meget om Singapore Airlines.

    Qatar er vel min all-time favorite, og DOH er også en rigtig fin lufthavn at mellemlande i. Servicen er uovertruffen, særligt på biz selvfølgelig. Kan godt lide der er dine-on-demand og at de generelt servicerer som på en bedre restaurant.

    På short haul er SAS stadigvæk praktisk, men synes servicen er bedre på både Lufthansa, SWISS og Austrian. Forstadsfruen er jo ikke meget begejstret for lavpris, så det undgår jeg hvis jeg kan.
     
    Kenneth K, Flyvefisken, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Jeg skal forsyne dig med en frisk Update i juli på Air Tahiti Nuis service :)
     
    mhsalv, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Shorthaul Eco: SK, LH
    Shorthaul Biz: TK, A3
    Longhaul Eco: Ikke gjort i et årti, men husker Singapore som god
    Longhaul Biz: LH, LX - er ikke så meget til de mellemøstlige selskaber, hvor servicen virker lidt underdanig. Hader det arrogante personale på de amerikanske selskaber, men er glad for den afslappede behandling på BA. Har stadig Singapore & Cathay til gode.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Min personlige favorit er brasilianske Azul. De flyver til gode priser - både domestic og long haul :) Der er god gratis snacks/mad ombord, deres fly er sprit nye, og crew er altid fantastisk!!!
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. SKDAAP

    SKDAAP Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    57
    Point:
    13
    Som så mange andre flyver jeg tit med SK fordi de har det bedste rutenet fra CPH. Men det jo langt fra mit yndlingsselskab som tråden jo handler om...
    Yndlingsselskaber må være Qatar og Qantas. Drømmen ville være hvis Qantas købte SAS, fyrede alle dem der allerede er træt af sit arbejde i SAS, og de to-tre SAS-mennesker der så var tilbage kunne tilføre et skandinavisk touch til den eminente Qantas-kulturen... Qantas business class på regional samt deres First class på long haul er virkelig en god kombi. Qatar business er også en favorit, specielt A350/B787.
     
    obs, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Yndlingsselskab? Hmm. det må være ingen.
    Jeg flyver mest KLAF, som nok er det mindst onde i kampen mod bunden, godt hjulpet af ST E+ status. Og der ligger finten: med mit flyvemønster kan jeg netop nå guld i ST, men ville ikke kunne nå det hos SAS. At SAS har gået forrest i kampen mod bunden i mange år, hjælper selvfølgeligt også på det.

    På den anden side af Atlanten er United helt i bund. Indrømmet var det kun en rejse, men aldrig, gentager aldrig igen. Ikke fordi noget (eller mange ting) gik galt, men den totale modvilje og direkte løgn mod at hjælpe en kunde i nød.

    Bedst oplevelse må dog være at rejse med børn med Iceland Air. Ikke det mest praktiske rutenet, men bevis på at det godt kan lade sig gøre!

    Mit yndlingsselskab er altså det selskab hvor jeg har elite status.;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side