SAS Plus København – Amsterdam

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I denne anmeldelse tester vi SAS´ “Business” produkt inden for Europa, kaldet Plus, på en aftentur fra København til Amsterdam.

Det var fredag eftermiddag, da jeg ankom til lufthavnen. En lille smule kaotisk som altid, da det er her hvor folk er på vej hjem til Weekend, eller omvendt, netop på vej på weekend.

Der var dog ikke lang ventetid i køen til SAS Plus check-ind, og det gik nemt og bekvemt. Jeg smuttede op af trappen lige ved siden af check-ind, og gik til venstre, lige ind i SAS Fast Track… Eller måske den i dagens anledning, skulle have været kaldt Slow Track. Jeg stod i kø der, næsten lige så længe, som hvis jeg havde gået i den almindelige sikkerhedskontrol, og den eneste fordel der var ved at tage “Fast-tracken” var, at den fører lige ud til indgangen til loungen, hvor jeg tilbragte de næste par timer.

I loungen var det dog nemt igen, man scannede bare sit Boardingkort, og vupti, så åbnede lågen sig for en. I loungen blev der budt på lidt at spise, og noget at drikke. Internet forbindelsen var ikke fantastisk, og der var godt fyldt op i loungen, så man skulle lede efter en plads.

Men efter et par mere eller mindre afslappende timer i loungen, bevægede jeg mig imod gaten, der lå i B fingeren. Der var et lille stykke at gå, men det kunne sagtens have været værre. Jeg ankom lige på minuttet, hvor vi skulle boarde, dog var der ikke ankommet noget fly endnu (det havde de så også glemt at kommunikere på skærmene) Så efter yderligere 5 minutter, ankom flyet, og det skulle tage yderligere 10 minutter, før vi kunne gå ombord.

Ombordstigningen begyndte, og der blev ikke praktiseret priority boarding… Her skulle man igen bare scanne boardingkortet, og så åbnede der en låge, så man kunne gå ombord.

Da jeg gik ombord på flyet, blev jeg mødt af en (på trods af tidspunktet) venlig, og smilende besætning! Allerede inden vi kom i luften, kom kabinechefen rundt i PLUS, og sørgede for at alle følte sig godt tilfreds. Det giver et godt førstehånds-indtryk, når kabinepersonalet tager godt imod en, og laver en lille pep talk, inden man går i luften.

GO kabinen var helt fyldt, men i PLUS kabinen, sad vi kun 4. Dermed havde jeg hele rækken for mig selv, og kunne boltre mig i al den plads, jeg overhovedet kunne bruge.

Ben-pladsen var også okay, men da der var en væg foran, mistede man den plads, der normalt er under det sæde foran.

Mine knæ stødte ikke på noget, så jeg var godt tilfreds!
Mine knæ stødte ikke på noget, så jeg var godt tilfreds!

Vi kom i luften, og umildbart efter sikkerhedsbælte skiltet blev slukket, startede serveringen. Der blev budt noget at drikke, samt dagens ret, som var kold. Retten bestod af en tærte med rejer og flødeost, 2 stykker oksespidsbryst, stegte rodfrugter, en grøn salat, samt en mocca-kvark kage. Hertil kom der en bolle og noget smør.

IMG_4234

Maden smagte middelgodt, men retten var helt sikkert mere egnet til at være blevet serveret varm. Kødet var godt mørt, og salaten frisk. Dog var tærten ret tør, og det samme var kagen. Maden er altså ikke ligefrem noget at råbe hurra for, men det kunne bestemt spises, og mættede godt.

IMG_4235

En af problemerne på denne meget korte rute, er at der simpelthen ikke er tid til først at varme maden, for derefter at servere den. Derfor er det slet ikke muligt at lave varm mad til passagererne, men til gengæld kunne man godt have lavet noget der var mere velegnet til at blive serveret koldt.

Bagefter maden, blev der budt kaffe rundt. Hertil blev man budt et stykke mørkt chokolade.

IMG_4236

Vi landede efter lidt under en time i luften. Turen foregik roligt hele vejen igennem, og besætningen var absolut utroligt imødekommende, og venlige. Det var et stort PLUS i forhold til min oplevelse, at man kunne mærke, at besætningen var glade for det de lavede, og levede sig ind i deres rolle for fuld hammer!

Flot indflyvning til Amsterdam, og enden på en god tur!
Flot indflyvning til Amsterdam, og enden på en god tur!

Konklutionen bliver, at jeg var meget tilfreds med selve flyvningen. Dog var nogen ting op til flyvningen, der trak ned i min oplevelse. Derudover bør SAS også genopfinde deres catering koncept på så korte ruter, så maden også egner sig til at blive serveret koldt.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Udgivelsesdato

06/02/2015

Pros

Adgang til lounge gjorde min ventetid mere bekvem. Det venlige personale trak også op i min oplevelse, og god plads, da SAS prioriterede at holde midtersæderne fri, gjorde selve rejsen mere bekvem.

Cons

Maden kunne have været bedre egnet til ruten, den var beregnet til at blive serveret varm, hvilket ikke var muligt på den korte tur.

Sæde

Mad/Drikke

Service

Valuta for pengene

Generel Vurdering

Konklusion

Godt produkt, der dog trænger til en opgradering i mad kvaliteten. Personalet var flinkt, og turen kan klart anbefales!

3.5

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *