Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Hotelgiganten Marriott har indgået en aftale om at købe det trendy hotelbrand citizenM for 355 millioner dollars.
citizenM, der startede som et lufthavnshotel ved Schiphol i 2008, har vokset sig til en global kæde med 36 hoteller og 8.544 værelser – kendt for små, smarte værelser og moderne design i bycentre.
Marriott køber kun brandet for 355 millioner dollars, ikke selve hotellerne, som den nuværende ejer fortsætter med at eje og drive. Marriott vil tjene omkring 30 millioner dollars årligt i franchiseafgifter og forventer at vokse sin samlede værelseskapacitet med 8 % i år.
Sælgeren kan modtage op til yderligere 110 millioner dollars i fremtidige betalinger, afhængigt af citizenMs vækst.
Her ser du et eksempel på et citizenM hotel. Vi boede hos dem i Los Angeles:
Opkøbet styrker Marriotts position i markedet for “select-service”-hoteller – billige ophold med færre faciliteter – og placerer dem stærkere i byer som London og Paris. citizenM forventes at drage fordel af Marriotts globale distributionskanaler og loyalitetsprogram.
Dermed kan du se frem til endnu et hotel i Danmark at kunne optjene point på. Det er endnu uklart, hvordan citizenM vil blive integreret i Marriott Bonvoy. Vi kan kun håbe, at Marriott ikke gentager fejlen fra Four Points Flex, hvor man kun tildelte 0,5 elite-nætter pr. overnatning (og ingen for én enkelt nat) samt reducerede pointoptjening til fem point pr. dollar. Med de priser, der opkræves på Four Points Flex er det ikke rimeligt.
citizenM hotel i København ligger centralt
citizenM Copenhagen Rådhuspladsen er et moderne hotel beliggende centralt i København, kun få minutters gang fra Rådhuspladsen og Tivoli. Hotellet kombinerer smart teknologi med stilfuldt design og tilbyder en digitalt drevet oplevelse, der appellerer til moderne rejsende.





Skriv et svar