Diverse videoer med et aviation tema

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 21/6/17.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Har ikke været der siden de begyndte ombygningen. Men ellers har det på alle måder været en l... lufthavn. Tænk Tegel uden tysk effektivitet men med skrigende TSA agenter og timelange taxikøer. Newark er rent Changi i sammenligning.
     
    Henry, danielstrandby og JackB "Synes godt om dette"
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    En køretur over parkeringspladsen tidligere kendt som Amsterdam Schiphol Airport.

     
    JackB, Ulrik, HenrikM og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    En dokumentar af Antonov AN-225.

    Beskrivelse af dokumentaren:
    With the six powerful engines, loads of up to 250 tons are no problem for the Antonov An-225. The plane was originally intended to take the Soviet Buran space shuttle back from its landing site to the Baikonur spaceport in Kazakhstan. After the end of the space program, Antonov Airlines converted the An-225 into a cargo plane. The next order: the transport of twelve electrical transformers from Chile across the Andes to Bolivia with twelve flights in just four weeks.

     
    clager, Henry og HenrikM "Synes godt om dette"
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    En videoreportage eller anmeldelse af Nordic Seaplanes, dog optaget godt og vel et år siden.
     
    CHIP, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    For dem, som ser videoanmeldelser, her en fra My Trips, som er tæt på hjemmet:

    The airline to AVOID during the pandemic: SAS Skandinavian Airlines | Stockhom - Frankfurt | A320neo

    Autch!

    Med alt fra den forventelige utilfredshed om det begrænsede udvalg i loungen og manglen på servering ombord, mens personalet bare hygger sig bag gardinet, til store dele af, ikke kun, passagererne, som ikke bærer mundmaske, men også af det flyvende personale, forstår man godt overskriften.


     
    jespersm, asf, CHIP og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    Wow! Jeg tænkte, at videoen måtte være fra april/maj, men den er jo kun et par dage gammel. SAS forstår virkelig at grave sig ned i et hul.

    Her er hvad jeg fik med BA i går:

    [​IMG]
     
    Erwin Lansing, Henry og mifira "Synes godt om dette"
  8. ChBoed

    ChBoed Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Avs... Slem konstatering. Ikke at det er en undskyldning men bør poienteres at det ser ud til at være en SAIL flyvning. Nogen der ved om det er sådan også på SAS flyvninger, eller andre der har haft lignende oplevelser med SAIL? :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    ...og for at undgå for megen kontakt med hinanden, er der kun åben for toiletter bagest i flyet, så hvis man sidder på forreste række, kommer man til at valse forbi samtlige andre passagerer på sin vej til det lille hus. Jeg, fatter ikke helt logikken.
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvis du mangler noget at se her 1. januar, så er der denne her fra Airbus fabrikken som følger samlingen af flyene (blandt andet A320 og A350).

    Link:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    søndagens video er med en A330 departure ud af SFO og der er sørme billeder af en SAS A340 plus den flere gange dukker op på ATC.

     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Hvorfor flyselskaber taber penge på at flyve passagerer, men tjener alligevel pga deres loyalitetsprogrammer. Udgangspunktet er de tre store amerikanske selskaber, så må man selv udfylde spørgsmålet om de europæiske selskaber. Tankevækkende uanset.

     
    NielsC, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg har lige tænkt over: Hvor længe kan EuroBonus tjene penge på aftale med eksterne firmaer (specielt kreditkort men også mange forretningspartnere), når det er svært at finde bonusbilletter?

    Fly Premium på MasterCard er jo intet værd, når man ikke kan få internationale bonusbilletter på business. Og når det knap nok er muligt at få billetter på go i Europa, hvilken værdi har de point, jeg har optjent ved at handle i butikker, der har samarbejde med EuroBonus?

    For blot at bruge nogle af mine point, har jeg købt gavekort hos Zalando (Gavekort | SAS EuroBonus Shop). Det bliver årets julegave til nogle i familien. Jeg overvejer også at købe et par biografbilletter. Dermed har mine EuroBonus point den sølle værdi af 2,5 øre. Men når jeg har 800K+ på kontoen og ingen udsigt til at bruge pointene på bonusrejser det næste år, så er en fugl i hånden nok meget bedre en 10 fugle på taget.
     
    NielsC, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Selvom man har været heldig at finde bonus rejser, kan man ikke være sikker på at kunne gennemføre rejsen. Det har jeg fået at føle på den hårde måde, i min verden uanstændige måde.
    1) Jeg havde bonus, udrejse, økonomi klasse sk935/10jan
    2) Retur bonus, rejse BIZ sk936/21jan
    3) Bonus rejse med United SFO-LAX-HNL-SFO (just in case havde jeg føjet LAX til routingen i tilfælde af aflysninger og ombookinger.
    4) Eftersom det er separate billetter havde jeg sikret mig 2 overnatninger i SFO både på ud- og hjemrejsen samt aht PCR test på et Hawaii godkendt testcenter (jeg var sogar tilmeldt Hawaii´s safe travel account).
    5) Alle hoteller var bookede, dkr 18.000,- Alt var simpelthen klart.
    6) Til min skræk opdager jeg, at der pludselig står "not available" på alle tre klasser på sk935/10jan. Jeg var så heldig straks at kunne booke en bonus plads på sk931/09jan cph-lax, en dobbel booking, hvilket er ulovligt, men en mail røg straks afsted til Diamanten, for at høre om sk935/10jan - svaret var at der ikke var problemer med sk935, den var helt aktiv, derfor annullerede straks min ulovlige dobbelt booking på sk931/09jan !!! 1-2 dage senere modtog jeg en rebooking cph-sfo på en meget senere dato, som kun gav 3 dage på Hawaii, hvoraf kun een dag var til golf turneringen, som var hele formålet med rejsen.
    7) Bonus pladsen på sk931/09jan cph-lax var selvfølgelig solgt og Diamanten ville overhovedet ikke hjælpe med den 09jan eller en endnu tidligere afrejse dag.
    8) Jeg søgte fullfare priser på bl.a. LH, men med PCR-test stopover i enten SFO eller LAX kostede 11.800,- på economy, og således ingen sk biz på returrejsen.
    8) Jeg holdt hestene en hel del dage, men til sidst opgav jeg og annullerede hele turen, så hvad er bonus billetter egentlig værd når man risikerer at sidde i saksen uden assistance fra Diamanten. Skuffet ? Ja, i den grad og jeg er oppe på 28 aflyste SK legs mellem 14sep-08dec, nu er det bare ikke morsomt længere, og især ikke når sms´erne fra sas oftest siger : vi kan ikke finde rebookinger.

    SAS (diamanten) kunne blot bruge det velkendte luftfartsudtryk * involuntary rerouting* eller *involuntary rebooking* - hvor vanskeligt kan det være.
     
    Senest redigeret: 15/12/21
    asf, jespersm, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Føj, hvor skulle de skamme sig - hvor er det surt for dig med både denne og alle de andre annulleringer og ændringer.

    Jeg har selv fået ændret en bonusrejse, så jeg nu har 1 sølle døgn i USA, før jeg skal hjem igen. Det siger sig selv, at det ikke er ønskværdigt, men hverken callcenter eller Diamantmail er til at hugge eller stikke i. "Bare ærgerligt", siger de, "men der er masser af bonus-availability, hvis du kan rejse i dag eller i morgen" >suk< Jeg sidder (igen) og tænker, hvad i alverden skal/kan man så bruge Diamantmailen til? Det er jo reduceret til en papegøje, som bare plaprer ligegyldigheder af og ikke kan hjælpe med noget som helst. Spild at tid, er min vurdering - desværre.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Ja, SAS mister goodwill med den nuværende Diamant afd. hvilket selskabet absolut ikke har råd til.
    Jeg påtænker at sende en sober skrivelse til Head of Eurobonus i Stockholm for at gøre opmærksom på faren ved denne afdelings manglende conduite overfor deres såkaldte "most precious customers".
    Måske SAS vil være bedre tjent med, at afdelingen nedlægges - who knows.
     
    Senest redigeret: 17/12/21
    Jeblin, Henrik Olsen, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Henry, du kan måske glædes over at SAS netop har åbnet for Star Alliance awards igen, hvis du altså har mulighed for at rejse. Jeg elsker simpelthen at lege med det booking modul og se availabilty og prissætning på forskellige ruter selvom jeg ikke nødvendigvis kan rejse
     
    PENSIONISTEN, Jeblin, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Takker for oplysningen. Det er jeg meget glad for. Så bliver det måske igen muligt at finde en bonusrejse.
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Senest redigeret: 7/2/22
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    En lille promtionvideo fra den nye Top Gun film :D

     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side