Jeps, så blev min booking, som forventet aflyst helt. Først satte de hjemturen til 73G, og udturen til 319. Så aflyste de hjemturen, ændrede bookingen til 319 1 dag tidligere, og nu er begge aflyst (iflg hjemmesiden, har ikke fået mail/sms/push besked endnu), men det passer fint med at 319 = kommende aflysning.
Hvornår skulle du have fløjet? Eller for at spørge på en anden måde: Hvor lang tid i forvejen bliver turen aflyst?
Har en HND flyvning i oktober - hvor hjemturen nu er sat til en 340'er. Tror ikke helt rigtig på at de allerede nu aflyser enkelte afgange i oktober, så mon ikke der kører en kvasi-automatik i baggrunden.
Men igen et godt eksempel på at SAS bruger equipment som de ikke har mere, til på en eller anden måde at markere en afgang eller rute.
Nu kom turen vist også til een af mine 1-dags rejser : SK613/SK618 23jun cph-gva-cph - Den stod oprindelig som EE regional jet ! - Nu ændret til en ghost flight 737-700 (73G) med blokkede midter seats.
En lille ekstra krylle... VI er enige om, at SAS kun har A320neo (32N) flyvende - og alle deres A320 "classic" (320) står på jorden? Jeg har et par flyvninger der er gået fra 319 til 320... Ikke 32N, som ville være det mest naturlige. Så hvad mon SAS internt nu bruger 320 til... At vi flyver måske, men vi har ikke fundet en chauffør endnu
Som jeg husker diverse pressemeddelelser, så skruer SAS op for ruteprogrammet i juni. Ifølge Planespotters har de pr. d.d. 10 stk. (af 45) 32N parkeret, så man kan vel godt forestille sig, at 'lageret' snart er opbrugt, hvorved 320-ceo kommer i drift igen?
Jeg så lige nyheden på forsiden om at 319 er tilbage. Jeg kan supplere, at jeg så en SAS 321 i tirsdags og i går, i CPH. Jeg nåede ikke at se reg. nr. Dog kan jeg heller ikke se, at nogen af deres syv gamle 321 har været ude at flyve. Den stod dog ved to forskellige gates...