Flere SAS ruter fra Aarhus Lufthavn

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 8/10/18.

  1. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Aarhus Lufthavn har jo længe været en joke - også blandt de lokale (her tænker jeg Aarhus). De kampagner der har været for en flytning af lufthavnen og årtiers manglende investeringer har givet AAR et meget dårligt image. Dette image er så småt ved at blive forbedret. Jeg tror dog at mange lokale forsat starter søgningen efter flyrejser fra BLL og endda også AAL (Gratis parkering trækker i os jyder) og det har de været vant til de sidste mange år.

    Jeg tror (håber) at SAS har de langsigtede briller på og ikke nødvendigvis ser på hvad AAR er i dag, men hvad det kan blive til om 5-10 år. SAS offentliggør formentlig sommerprogrammet for 2020 i primo oktober. Her bliver det spændende om der øges/reduceres fra AAR. En rute til New York med A321 LR vil skabe en masse positiv omtale og gøre AAR mere synlig i folks bevidsthed. En sådan rute betyder mere end blot de passagerer der benytter den. Aarhus Charter benytter fra næste sommer SAS i stedet for DAT. Måske det vil muliggøre flere ruter, når nu materiellet i forvejen er der :)
     
    Henry, Ulrik, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ja, det blev der vist pippet meget om da de startede, ltså støtten... den udeblev så
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Svært at drive ruter fra Aarhus når belægningen ser sådan ud..

    "...I 2019 blev der gennemført 18 rundture mellem Aarhus og Split fra den 30. juni og frem til den 9. august. Her endte belægningen på sølle 48 procent, hvilket er ekstremt lavt for en højsæsonrute. På Split-ruten formåede SAS at gennemføre en flyvning fra Split til Aarhus den 30. juni med blot to passagerer ombord. På de to efterfølgende flyvninger fra Split til Aarhus var der henholdsvis seks og 12 passagerer per afgang på A319-fly med 150 sæder og A320neo med 180 sæder."

    https://check-in.dk/lauda-skal-flyve-ny-kroatien-rute-fra-aarhus-lufthavn/
     
    clager, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,807
    Point:
    113
    Aarhus Airport skriver selv i en pressemeddelelse (udsendt i går):

    Ruten til byen Split, som drives af SAS, er et stort hit ….
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Mangler de ikke et S foran hit?

    Men jeg forstår da godt, at SAS stille og roligt trækker sig ud derfra, når lokale ikke støtter op om ruterne...Men Lauda/Ryan mener de kan gøre det bedre, så lad dem da det..
     
    SophieHendriksen, Nielspg, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg forstår også udmærket at SAS trækker sig ud, og det undre mig at der overhovedet findes selskaber der vil flyve fra den lufthavn. Jeg forstår heller ikke at Lauda vælger AAR fremfor BLL, hvor jeg bare tror de ville få meget mere eksponering og et langt større kundegrundlag.

    En lufthavn i Tirstrup hører fortiden til, og jeg syntes man skulle se på at få den afviklet indenfor overskuelig fremtid.

    De kom ud af 2018 med et "flot" underskud på 33mio dkk, og de havde 486.166 rejsende. Det er næsten 68,- de har sendt efter hver kunde der har benyttet lufthavnen.
     
    SophieHendriksen, Nielspg, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side