Forær et SAS Sølv/Guld kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/4/14.

  1. Krede21

    Krede21 Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Jeg har diamant og kan give et guldkort væk. Er der noget til hindre for at 'sælge' et guldkort (både ift. forummets eller SAS' retningslinjer)?
     
    Pedersen88, Henrik Olsen, JustinTime og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
     
    silferlood, Henrik Olsen, Krede21 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Rigtigt. Men hvis man ikke er i nærheden af at kunne optjene guld 10 år i træk 'ad normale kanaler', kan det stadig være attraktivt.
    Og vel smart nok at man ikke skal bruge tid på at spekulere i det optimale 'gavegivelsestidspunkt', men at det blot forlænger en nuværende status.
     
    Senest redigeret: 26/9/19
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  4. Krede21

    Krede21 Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Okay, mange tak for info. Jeg har aktivt kigget efter om der var nogle regler på SAS' side, men kunne ikke finde noget nogen steder, derfor spørgsmålet.
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kornbek

    Kornbek Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Jeg har måske et godt tilbud til det Guldkort. Send en pm, hvis du stadig har mulighed for at give et kort væk
     
    Thorbjoern, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. thomas1404

    thomas1404 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Er der nogen der mangler at "forære" et SAS guldkort, væk høre jeg gerne fra dem, skal bruge et pr. 1/2 2020
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Er der nogen der har prøvet at blive kontaktet af SEB, hvor de beder om adgang til ens skatteoplysninger?

    Jeg havde en interessant oplevelse, hvor de i en "stikprøve" bad om adgang. Efterfølgende blev jeg så kontaktet da de undrede sig "meget" over hvordan jeg kunne have et forbrug på over det dobbelte af min årsindtægt. De ville så gerne have en forklaring, ellers ville de lukke mit kort. Jeg fik så forklaret hvordan Lunarway, udlæg for venner, Mobilepay, PointerEarner kort til forældre mm. hang sammen. Mit "kundeforhold fortsætter uforandret", men de skrev også at mit kort var blevet godkendt til min indkomst og at de "glædede sig til" at jeg anvendte den almindelige betalingsfunktion, og ikke overførte flere penge løbende til kortet.

    Jeg ser det egentlig som ret positivt at have en bank det holder øje med mistænkelige forhold, dobbelt forbrug af årsindkomst erkender jeg gerne er mistænkeligt (jeg ser det også som en ros, har været god til lægge ud og få point), men er der andre der har oplevet lignende? Jeg vidste ikke at jeg kun var "godkendt" til min indkomst. Troede at de gerne ville have så højt forbrug som muligt, det tjener de jo gebyrprocenter på?
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Et rent gæt:
    Bankerne skal vel indberette mistanke om hvidvaskning, "sorte penge" o.l. :eek::eek::eek: Derfor er det rimeligt, at de i deres kontroller holder kortforbruget op mod indtægten - og kontakter kortholder, hvis forbruget er væsentligt højere, end indkomsten tillader.

    Mit gæt er, at du også fremover vil blive synlig i bankens kontroller - og det gider de ikke. Og hvis du nu var begyndt at tjene godt med penge, kunne det også tænkes, at de ville tilbyde dig en højere kredit;););)
     
    Bekgaard, Kenneth K og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Fuldstændig korrekt.

    Formentlig er der en forstærket kontrol, hvis en (u)forholdsmæssig stor andel af betalingsstrømmen på et kort ligner finansielle transaktioner, mere end reelle køb i butikker.
    Foretager banken ikke 'den slags kontrol' kan de forvente en påtale fra Finanstilsynet.
     
    Bekgaard, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja helt sikkert. Jeg har en indtægt på 0 men et skyhøjt forbrug, hvor det er helt tydeligt jeg bare bruger kortet til alt fra Netto over hotel, flyrejser og tøj. Jeg er aldrig blevet spurgt og de vil også gerne forhøje min kredit endnu mere.
     
    MaleneChristensen, Thorbjoern, SebastianBruun og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Har ikke prøvet dette, men har også både et højt forbrug og en høj årsindtægt :)
    Har dog måtte overføre ca 100 kkr i løbet af året, i forbindelse med dobbeltpoint kampagnerne.
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg takker for jeres kommentarer (og beklager at jeg lige fik oprettet beskeden i en forkert tråd, for mange faner åben....)
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har et Sølvkort at forære væk. Skriv hvis du ønsker det. Jeg vælger (naturligvis) suverænt og subjektivt :D Dit engagement herinde er f.eks. en faktor, jeg gider ikke gi' det væk til én som blot opretter sig for at få kortet. Heller ikke selvom det i min optik er nærmest ubrugeligt.
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, CHIP og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kornbek

    Kornbek Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    tænker der findes 2 profiler herinde?
    Dem der har oprettet sig sig for at nå derhen, hvor I andre er og så er der dem der allerede har guld+ og de har ikke noget at bruge sølv kort til.

    Jeg hører til den første kategori og takker gerne ja
    Skal vel starte et sted, trods de begrænset muligheder ✌️

    Du skriver bare, hvis du vil sende en julegave min vej
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. KennethJ

    KennethJ Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Jeg tilslutter mig - skal starte et sted ..... og finder meget inspiration herinde, omend jeg læser mere end jeg skriver ;-)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er jo heldigt jeg helt suverænt selv kan bestemme uagtet hvad andre mener om mine subjektive kriterier :D

    Kortet har fået ny ejer.
     
    GertrudSand, Thorbjoern, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg har mulighed for at forære et sølvkort væk. Så hvis der er en, der giver 3 flasker rødvin, kan vi sagtens finde ud af noget.
     
  18. ChristianR

    ChristianR Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    13
    Efter at have fulgt med herinde på sidelinien i et stykke tid vil jeg gerne prøve at være mere aktiv fremover - både her på forummet og med flere flyvninger! :)

    Det ville være en god start med et sølvkort, og så ville jeg desuden kunne bruge fordelene der er begrænset til juledagene på min næste tur CPH-OTP mellem jul og nytår.
     
    Kornbek og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Hej Christian. Velkommen til. Hvis du er interesseret, så send lige en privat besked (af en eller anden grund kan jeg ikke starte en samtale).
     
    Kornbek, CHIP og ChristianR "Synes godt om dette"
  20. Pedersen88

    Pedersen88 Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    24
    Point:
    3
    Kære Alle,

    Det er med en vis ydmyghed, at jeg skriver dette indlæg. Jeg er ikke i nærheden af at være så aktiv som mange af jer andre “faste” medlemmer.

    Formentligt fordi at studieårene ikke nødvendigvis går over i historien som de mest “berejste” år. Det har heldigvis snart sin ende.

    Dermed ikke sagt, at dette forum ikke har været til stor inspiration. For det har det.!

    2019 er rundet af, og 2020 står for døren. Et år hvor jeg inden længe for alvor skal på min første længere rejse, 5 måneder i Australien, Sydney (studieøjemed).

    Jeg håber også at kunne tage et par smutture/afstikkere undervejs og i forlængelse ad opholdet. Forslag herom modtages med kyshånd.!

    ... Og nu til forespørgslen.

    Skulle der sidde er medlem med muligheden for at “løfte” mit basis-medlemskab hos EB, værende det til sølv/guld vil jeg være enormt taknemmelig.!

    Måske endda så jeg kan klemme lidt ekstra baggage med (til den lange tur :)), eller få et “billigt” måltid I en lounge under en mellemlanding.

    Lad os holde os inden for reglerne af EB, så jeg kan ikke svare kontant eller dyr rødvin for et “løft”, men garanterer at 2020 bliver det år, for nu, hvor jeg vil bruge mest tid i luften.

    Tak for jeres tid, de gode debatter, og sen altid pæne tone. - og rigtigt godt nytår til jer alle.

    Bh
    / Morten
     
    Ncbj, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side