Kreditkortvenlige butikker i Danmark

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Flemming Poulsen, 24/3/15.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det samme gælder hos Dancenter ifm. leje af sommerhus. Netop sådan nogle steder er vigtige at være opmærksomme på, da der i sagens natur ofte er tale om større beløb og dermed potentielt mange point :)
     
    jefi99, Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Kan der være tale om en enlig svale (butik), eller har de ændret dette? Sidst jeg handlede i Irma tog de gebyr for betaling med Diners.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Har også altid betalt gebyr i alle Coop butikken, men positivt hvis det er ændret.
     
  4. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg snoldede for 16500 i webike (cykelforretning) på Frederikssundsvej med Mastercard uden gebyr sidste sommer.

    Fætter BR og Toys r us, tager Diners så vidt jeg husker uden gebyr, jeg spurgte den ene gang jeg købte en gave i BR om de gav pengene retur, når varen var købt med kreditkort. Og ja, det gør de tilsyneladende.
     
  5. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det er det ikke - i hvert fald ikke generelt. Der kan selvfølgelig være lokale undtagelser. Men jeg betalte med MC i Brugsen i onsdags, og det var med gebyr.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Og forresten, billetautomaterne på metro stationerne i kbh. Her har jeg længe købt mine klippekort, da der kan betales med Diners gebyrfrit.
    At klippekort nu er fortid, er så en anden sag.
     
    Henrik Olsen og asf "Synes godt om" dette.
  7. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Hvis man nu skulle få lyst til at støtte en god sag, kan det i mange tilfælde også give lidt ekstrapoint på kontoen.

    Her er en oversigt over de organisationer, der senest deltog i Danmarks Indsamling 2015, med angivelse af, om de modtager Mastercard (MC) og/eller Diners (DC):
    • ADRA Danmark (MC)
    • Børnefonden (MC/DC)
    • Care (MC)
    • Dansk Flygtningehjælp (MC)
    • Folkekirkens Nødhjælp (MC/DC)
    • Ibis (MC)
    • Læger Uden Grænser (MC)
    • Mellemfolkeligt Samvirke (MC)
    • Red Barnet (MC)
    • Røde Kors (MC)
    • SOS Børnebyerne (MC)
    • Unicef (MC)
    Der er selvfølgelig mange andre gode organisationer, men her er i hvert fald nogle af de største.

    Man skal selvfølgelig ikke være blind for, at modtager betaler større gebyr på indløsning af kreditkort end ved Dankort. Så alt har en pris. Din reelle gave bliver altså mindre.

    Til gengæld kan du få skattefradrag op til 15.000 kr. årligt, hvis du oplyser dit cpr.nr. ifm. gaven. Tænk sig - frequent flyer miles med skattefradrag. Det er da en win-win!
     
    jefi99, Simon Toft og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    YouSee, ingen gebyrer versus gebyr for girokort samt PBS
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Euromaster dækcenter. Det løber hurtigt op.... :)
     
    jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Københavns Kommune for beboer parkeringslicens tager ikke gebyr
     
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jakobv84, godt nok underligt, for de tager gladeligt et gebyr på 0,50 kr på et dankort i deres automater når man vil parkere...
     
    jefi99 og clager "Synes godt om" dette.
  12. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Lidt update mht. erfaringer med kreditkortvenlige butikker... 7-eleven, Burger King og Airbnb tager ikke gebyr for MasterCard :)

    Hele familien var afsted til rejsevaccination ved Rejsemedicinsk Klinik i Aarhus og minsandten om der også kunne betales gebyrfrit med MasterCard. Det løber immervæk hurtigt op med vaccinationer til 5 personer... :oops: Så gode points er tjent der. Og med medlemskab i "Danmark" får man jo 50% refunderet efterfølgende. Så der vanker GRATIS points! :D
     
    Simon Toft og jefi99 "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mange restauranter og grillbarer i KBH tager heller ikke gebyr. Jeg er begyndt bare per automatik at sætte Mastercard'et i og hvis der så er gebyr (ihvertfald hvis det er over 0.75%) trykker jeg bare afbryd og sætter dankortet i istedet. Så jeg er faktisk blevet ganske positivt overrasket over hvor mange steder der tager MC uden gebyr.
     
    clager, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jakobv84 - enig, det er også en måde jeg praktiserer og synes det virker ok, men der er alligevel mange der "sniger et gebyr" ind...
     
  15. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Off topic, men vaccinationer koster en brøkdel i udlandet. Hvis man altså allerede har, men blot skal have fornyet, så få det klaret når du fx er i Thailand. Du kan på visse vaccinationer spare over 90% ift. fx Seruminstituttet, og det er præcis samme brands som i DK.
     
    tbh, Flemming Poulsen, Michaelolesen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Interessant... vi skal faktisk til Thailand en måneds tid i juli. Lægen fortalte bl.a. at japansk hjernehindebetændelse (den suverænt dyreste vaccine) er en del af børnevaccinations programmet i Thailand. Så vi turde ikke lade være. Mon man kunne klare den 2. injektion efter ankomst i Bangkok? Kræver vel nok at man ved hvor man skal hen for at blive vaccineret dernede...
    Giver faktisk god mening at det er billigere når det er en del af landets børnevaccinations program.
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvis vi tager japansk hjernehindebetændelse, så koster den 925kr pr stik (du skal have to) hos danvac.dk - den koster THB468 (95 kr) hos Thai Travel Clinic. Mange af de andre vacciner sparer du "kun" måske 50% på.
    Jeg ved der er nogen, der er billigere i Thailand, end den jeg lige fandt på google her. Der er fx. en i samme bygning som Holiday Inn Silom. Der er sikkert også nogen der er både billigere og dyrere end mit eksempel fra Danmark.





     
    Nielspg og Michaelolesen "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nu når vi er lidt på et sidespor. Er der nogen der har et "Forbrugsforeningen" kreditkort. Dette giver 6-9 % i mange butikker (Cash-back) som eksempelvis Saxo, Silvan, Imerco, you name it. Jeg foretrækker i hvertfald at bruge det når der er chance for det :)
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  19. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Vildt at det er så meget billigere... spørgsmålet er så også om vi vil bruge tid på det, når vi først er rejst afsted på ferie plus at det nok ikke er det fedeste for småbørn at få et stik kort efter at være ankommet i et så fremmed land. Men helt bestemt en overvejelse værd!
     
  20. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Jeg har også overvejet dette, men blev enig med mig selv om at det ville blive for kompliceret hele tiden at huske om den eller den butik nu også giver rabat via Forbrugsforeningen..... så hellere points med SAS MC + Diners. Ren dovenskab...! ;)
     
    Simon Toft, alexanderln og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side