Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

1. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    "Synes godt om" modtaget:
    4,834
    Point:
    113
    Også det jeg er bange for og opponere imod.

Henry og jespersm "Synes godt om" dette.
  2. Molle

Molle Aktivt medlem

Beskeder:
    78
    218
    Point:
    33
    Det er vel ikke anderledes end når du boarder, f.eks i SFO? ‍♂️

Henry "Synes godt om" dette.
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    398
    Point:
    63
    Jeg tror der går MANGE år før det bliver et krav, og indtil da kan du jo bare ignorer det, med mindre det er overvågningen at du er bange for, og i såfald bør du helt stoppe med at rejse, for der findes ikke mange stedder i verden hvor der er flere kamera end i lufthavne. Dertil kommer alle de turister som absolut skal live streame hele deres rejseoplevelse hele vejen fra de forlader deres hoveddør og til de er hjemme igen, og gerne fra flere vinkler.

PS. fik ikke lige skrevet at jeg heller ikke bryder mig om kamerane, og at jeg finder dem overflødige og ALDRIG frivilligt kommer til at aksepter ansigts genkendelse som adgangs kriterie. Men flertallet vil tilsyneladen noget andet, og så kan man vælge at aksepter det eller stoppe med at rejse.

Senest redigeret: 11/6/25
  4. NielsStudsgaard

NielsStudsgaard EBG, TK Elite, Hilton Gold, Strawberry Silver

Beskeder:
    46
    151
    Point:
    33
    Flyver på sommerferie med min hustru og barn på 2,5 år og har brug for lidt lounge-indspark :)

Rute:
    CPH-IST med Turkish
    IST-BKK med Thai

retur samme rute.

Er Eurobonus Gold og TK Miles & Smiles Elite (Star Alliance Gold) - har ingen direkte status ved TG, så det bliver Turkish status/star alliance der hjælper os her med prirority check in, fast track, baggage og lounge.

I CPH ser det ud til at være Menzies Eventyr lounge, og jeg kan vel få hustru + sønnike med på Star Alliance status ? Eller er der andre alternativer der er bedre?

Og er der nogle der har loungeanbefalinger i Bangkok for star alliance gold?

Vi har 1 time og 40 minutter i IST begge veje til at nå connection inkl. boardingproces, så tror ikke vi når loungebesøg i IST desværre..

Attached Files:

5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Flyver du på economy?

6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    398
    Point:
    63
    Det er vel ikke relevant eftersom han har *A gold status via TK

7. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    398
    Point:
    63
    Jeg vil vælge enten en af Thai eller Singapore airlines loungen. De er IMHO de bedste *A lounges i BKK. Det er dog 2 år siden at jeg sidst har benyttet en af dem, da jeg sidste vinter havde overset at SAS har en lounge aftale med Singapore Airlines. Jeg endte derfor i SAS partner lounge og AirFrance loungen. De er ca. lige gode, og bedre end SAS loungen i CPH, men IKKE på højde med Thai og Singapore airlines loungene i BKK.

Transfer i IST plejre at gå rimeligt gnidnings frit, medmindre man også skal skifte airport, så mon ikke du kan nå et lounge besøg der også. TK loungen skulle være et besøg værd, men jeg har dog ikke personligt prøvet den i snart 10 år.

Senest redigeret: 3/7/25
    NielsStudsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Joda - for hvis han flyver på en billet med lounge adgang, er svaret anderledes.

Kris "Synes godt om" dette.
  9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    398
    Point:
    63
    Hvilke lounger hos TK og TG giver en business billet adgang til, som *A guld og TK elite ikke giver adgang til?

10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Du har helt ret i, at business og guldkort giver adgang til samme lounge. Men spørgsmålet er: For hvor mange?

Guldkort giver så vidt jeg ved kun adgang for indehaveren + en gæst + børn under 2 år. Hvis denne regel håndhæves meget ufleksibelt, skal der jo betales for én person. Og så er spørgsmålet: Hvor kan man betale - og er det pengene værd.

Men sig endelig til, hvis jeg har misforstået reglerne eller du har aktuel information om hvordan reglerne håndhæves i de forskellige lounger.

Og så bliver der også spurgt til lounge i København, som jo hverken er TK eller TG lounge, men en kontrakt lounge.

Jeg er med på, at jeg er inde i nogle detaljer - som nok kan synes uvæsentlige for mange. Men lige præcis i denne situation, kan de måske være udslagsgivende, hvis man vil rejse uden overraskelser.

Kris, THammer, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. NielsStudsgaard

Beskeder:
    46
    151
    Point:
    33
    Tak for svar so far - vi flyver på economy hele vejen, så det er Star Alliance Gold status hos TK der skal hjælpe med lounge. :)

Erwin Lansing, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Nogle der ved hvordan det fungerer med Danske Bank Aviator Business Lounge i CPH.
    Viser man bare sit Platin kort eller skal man ha’ priority pass?

Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  13. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    472
    1,339
    Point:
    93
    Som jeg læser nedenstående, burde platin-kortet være nok til loungen i CPH.
    Har ikke selv prøvet endnu, så hvis nogen har erfaring, så pip gerne.

https://danskebank.dk/privat/produk...Business%20Lounge%20i%20Københavns%20Lufthavn.

14. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,834
    Point:
    113
    Det er ikke tvunget at benytte det der og jeg fravælger det konsekvent og boarder på den gammeldags måde med pas og boardingkort.

Molle og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
  16. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Kan bekræfte at man blot skal medbringe platinkort, som de så kører igennem kortlæseren.

Fri adgang til dig + gæst og eventuelle børn

Bekgaard, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Børn: Hvilken alder kan komme ind?

18. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Pas, det spurgte jeg ikke til.
    Hun sagde blot ægtefælle og børn.

19. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    "Børnerekorden" er 69 børn - håber ikke dén familie lige pludselig dukker op i loungen :)

Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  20. NielsStudsgaard

Beskeder:
    46
    151
    Point:
    33
    Jeg spurgte tidligere til lounge i CPH med Star Alliance Guld (rejser TK på eco).
    Går ud fra, at eventyr lounge i terminal 3 er svaret. så kan vi få overstået paskontrol og slappe af indtil boarding.

Er der andre bud - har også Danske Bank Platin, men går ud fra at Eventyr er bedre end Aviator Business Lounge, som også ligger før paskontrol..

Fast track i CPH til security kan vi vel ikke få adgang til på nogen måde? Jeg kan ikke læse mig til, at Star Alliance gold giver adgang på economy? er også EBG, men det hjælper jo ikke her, når vi flyver TK til IST.

Er samtidig ved at undersøge muligheder for fast track i IST og BKK. ser ud til at IST har Gold Track, men hvad med BKK? (flyver TG imellem IST og BKK på eco med Star Alliance Gold)..

Del denne side