Også "billige" billetter i business. Godt 10.000 fra AMS til stort set alle destinationerne. Alle bookes i Air Canada, KLM eller Delta business.
@Kenneth K - hvordan var ordlyden på det med point? du ved jo SAS har jo en ret let omgangstone med ordet point, for jeg kunne da forestille mig, at de mener Basispoint for det du skulle have og så ekstrapoint for resten.... så derfor er det vist vigtigt, at du får den rigtige benævnelse af pointkategori...
Jeg venter spændt på svar fra diamant mailen. Hvis SAS pludselig hævder, at kun en del af pointene på deres hjemmeside går under kategorien BASIS, da er point- opsætningen på SAS.dk jo et fupnummer.
Jeg er ikke uening, men det er ret kendt sag at point optjeningen på SKs hjemmeside er some vinden blæser. Når det kommer til code share så er det direkte løgn. Det har været diskuret før også her på IF. Jeg var igennem diskussionen med SK for nogle år siden. @Schwert mener jeg også har været igennem den med SK. Det har lovet at det ville bedre, men det lader (som så meget andet hos SK) vente på sig. Min kamp endte (det var før der var noget der hed Diamant) med at jeg fik de manglende point som ekstra point samt at jeg i fremtide skulle ringe til dem, for at konverteret bookingklassen fra XX til SK.
Har netop i dag booket OSL - CPH. Her gav Minus 625 point og Plus gav 1825 point hver vej. Det er dog rettet nu. Tvivler på det er det antal point der kommer ind...
Diamondmailen svarede ikke specifikt på at det var basispoints eller ekstrapoints eller en tredie slags points. Mit udgangspunkt er at når jeg bestiller en flybillet på deres hjemmeside og den viser mig xx antal points, ja så er det de points der tæller som basispoints. Jeg kan ikke forstå hjemmesiden når man booker anderledes.
Men altså, hvis man vil til Nicaragua, så er det her jo et "must" og en grund til, at fise derover: http://luxuryandtravel.tk/?p=562
Ja, nu er 24 timers fristen nok overstået for dit vedkommende @Kenneth K, men jeg ville altså være 100% sikker på, at få det specificeret til Basispoint... Det er utroligt, de ikke melder klart ud!
Fedt! Minder mig om min tur op på Villarica, hvor vi alle havde kælk med som vi kunne bruge på nedturen. Klart anbefalelsesværdig tur, hvis man ender på de kanter:
Jeg har ikke fået svar fra SAS Diamant mail så jeg forventer at de siger nej til at jeg får pointene. Så lige nu regner jeg med at afbooke min billet.
- Jeg er indenfor de 24 timer til kl. 1120 i morgen. - Skulle svaret til dig være positivt kan du vel bare booke turen igen.
Enig - men er sikker på de melder det ud som værende en fejl og dermed trækker i land.... Pænt skidt kundeservice og generel "snyd" over for kunder der tror på hvad de ser - især fordi det åbenbart ikke er blevet rettet i over en uge efterhånden.
over en uge... Jeg tror vi har snakket om denne type fejl nærmest lige siden den nye hjemmeside kom ud. Måske ikke i præcis samme tilfælde, men der har været en del med LH gruppen i EU og så var der noget med at den "gemmer" pointoptjeningen fra en tidligere søgning hvis man søger på en bestemt måde, så man i hvert fald kunne få en indenrigstur til at vise samme pointoptjening som en hver anden tur.
- NIX. Jeg har lige annulleret min billet. - Jeg ringede også lige til SAS, som straks uden tøven svarede, at de point er en fejl !!! - Jeg vil ikke give 7.000 dkr for en billet næsten uden point. - Derfor har jeg booked en tur med LH til 4.875 dkr samme datoer og med en ankomst tid om eftermiddagen (perfekt til hotel ck-in).
så kom der svar fra SAS Tak for din mail og henvendelsen til SAS, jeg beklager vores sene svar. Vi kan desværre ikke overføre de antal point som vores hjemmeside har vist, når men booker rejsen til Singapore, grundet fejl i vores bookings portal. Vores Web-team er bekendt med fejlen, håber snarest at have rettet fejlen. Under normale omstændigheder vil vores hjemmeside ikke vise antal optjente point på vores code-share fly, SAS har en booking klasse og selskaber du skal flyver med har en helt anden, det er desværre her fejlen er opstået. Booking er booket på SAS booking klasse U som hos os er en Go klassen men på Singapore Airline er det en Business klasse. På vegne af SAS beklager jeg endnu engang for fejlen, og ønsker dig en god dag.