SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Tak Henrik og Henry, så er der da lidt ekstra point at hente hver måned :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Rigtigt. Men pas nu på, at du holder dig indenfor din kreditgrænse. Der er IF-ere, der har brugt flere penge end deres kreditmax. De indbetaler så i løbet af måneden. Med hvis det sker for ofte, så kan du risikere at blive kontaktet af SEB, der skal bede om dokumentation for, at du har økonomi til det forbrug.
     
    Henrik Olsen og Tomas "Synes godt om" dette.
  3. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Jeg kender et bedre Priority Pass tip. Gå til https://prioritypass.com/en/join?sourcecode=MARRIOTT08
    Så får man 20% rabat plus tre ekstra måneder også på prestige :) Jeg valgte at skrive at mit firma er i UK og få leveret hjem til DK - for at betale i £
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Her er så mine erfaringer fra denne week-ends kampagne:

    Jeg er lige blevet "straffet" for ikke at være opmærksom på tidszonerne. Fredag morgen kl. 00.55 sætter jeg penge ind på mit revolut kort (som jo er hjemmehørende i Storbritannien). 3.000 kroner, skulle jo give 450 point + 450 kampagne point. Desværre står beløbet på mit kontoudtog som betalt dagen før (altså om torsdagen). Min konklusion: Beløbet bliver bogført på datoen i det land, man laver transaktionen (og ikke dansk tid).

    Et hurtigt overslag viser, at jeg har hentet lidt mere end 5.200 point - heraf er halvdelen kampagne point. Det er jo heller ikke værst. Og hvis jeg ikke skulle betale "dummebøder" for at være uvidende om tidszoner og glemme et oplagt køb, kunne jeg have hentet godt 650 kampagnepoint mere.

    Nu er jeg klar til næste kampagne - mon den ikke kommer før jul?
     
    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Jeg oplevede lidt problemer med dækningen på mit kort, selv om jeg havde lavet en større ekstra indbetaling. Jeg skulle betale en regning på ca. 55.000 med kortet og der var rigelig med dækning på kortet, men alligevel blev betalingen afvist i butikken.
    Jeg ringede til MC, som sagde det var fordi jeg havde overskredet det beløb jeg er kreditgodkendt til, også selv om jeg forklarede at jeg havde lavet en større indbetaling, som var registeret som indbetalt på kortet. Det var de ligeglade med og jeg kunne ikke bruge kortet mere i indenværende kreditperiode.
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Åhhh jeg ville være pissed hvis jeg fik den besked, kortet var røget direkte i brændeovnen bagefter!
     
    Tomas, Henry, Bekgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Me not like :-( Det har jeg ikke oplevet før.
     
    Tomas, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har også prøvet det her med at skulle betale et større beløb end kreditgrænsen var på og sat penge ind på forhånd. Den går ikke. Så fik lavet en forhøjelse af kreditgrænsen og så gik det hele smooth igen. Det er vist noget med at det er et kreditkort, så derfor må enkeltstående betalinger ikke være større end grænsen. Kender ikke teknikken i det
     
    Henrik Olsen, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Kan man så ikke bare lave 2 betalinger?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Jeg prøvede at dele den op i først 30.000 og der gik den igennem, de sidste 25.000 ville den ikke accepterer, heller ikke da jeg prøvede at dele den op i mindre bider. Ved ikke om det evt. ville have hjulpet hvis der gik lidt tid imellem betalingerne, men det var lidt svært når jeg stod nede i butikken.
     
    Senest redigeret: 29/9/20
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg fik skrabet en del point sammen i weekenden, men jeg har stadig ca. 20 transaktioner stående i reserveret her tirsdag selvom de er lavet fredag-søndag mestendels i helt almindelige butikker. Så regnestykket er ikke gjort helt op endnu.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Men hvis det er køb i fysiske butikker, så skulle du få kampagne point.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Advarsel: Jeg har fået mit kort "restricted" efter for mange indbetalinger og for høj samlet sum. Var godkendt til 20k/måneden, altså 240k/året. De synes det var mærkeligt da jeg nærmede mig de 500k om året... Det førte til at jeg ikke kan gå over 20k om måneden, at nogle specifikke butik(skoder?) er blokeret. Eks. kan jeg bruge mere i supermarkedet end på restaurant (og af "sikkerhedsgrunde" må de ikke oplyse mig hvilke specifikke butikker det drejer sig om) og til sidst er min kontantgrænse sænket til 2k/dagen og 5k/måneden.... Kombineret med Covid blev det en klar nedgraderet fra Premium kortet...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Men du kan vel søge om en højere kreditgrænse?
     
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  15. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    I disse hvidvaskningstider virker det da også lidt underligt, hvis du over 12 måneder bruger det dobbelte af din kreditmaksimum.
    Ligger mig lidt i slipstrømmen af Henry og ville da anbefale, at du får et højere kreditmaksimum. Din økonomi må kunne bære/understøtte det.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Nix, deres system kører åbenbart bare UTC. Det samme skete for mig under sidste kampagne, og er også sket denne gang (og også med køb på danske webshops mellem 00 og 01). Til gengæld skrev jeg til dem sidst, og fik pointene den vej, og det vil jeg gøre igen :)
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Takker for afklaringen.
     
    Henrik Olsen og Epedemic "Synes godt om" dette.
  18. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hvis de kører UTC, må det være indtil klokken 02 dansk (sommer)tid, der tælles som dagen før.
    Og i normaltid er det indtil klokken 01.
    Bare for at være helt specifik, for Jer der sidder ved computeren og ikke sover, på det tidspunkt :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    .. eller hvis man skulle befinde sig i en anden tidszone... :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    September var en fin måned med dobbelt point weekenden :)

    9A644B45-AAB4-4C10-88D4-13E5ECD37D83.jpeg
     
    Kenneth K, Bekgaard, mifira og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side