Aftenens tilbud - alle sammen i PLUS GDANSK999,- AMSTERDAM799,- LONDON899,- PARIS899,- Rejseperiode: 20/6–16/12 2016.
Er jeg den eneste der synes aftenens tilbud er noget sløve? Det virker som om, at priserne i Plus-klassen er steget en del indenfor de seneste måneder. Førhen startede priserne til London og Paris fra blot 799 kr. og nu er de på "tilbud" til 899 kr.
De har aldrig ligget på fast pris 799 kr. men de har været billige i et stykke tid, bla. under 1 mio billige rejser. Dog er 1000-1100 kr. normalpris de fleste steder.
Nu "observerer" jeg ugentligt priserne for rejser (særligt med SAS) og det er min klare overbevisning, at priserne er steget kraftigt indenfor det seneste halve år. - Og som nævnt i mit forrige indlæg, har storby destinationerne Bruxelles, Amsterdam, London, Warszawa, Dublin, Berlin og Paris, tidligere været tilgængelige til en fast lavpris fra ca. 799 kr., i bookingklasse A, SAS PLUS (typisk var de omtrent 400 kr. dyrere end den billigste SAS Go billet). Nu starter prisererne, til eksempelvis Bruxelles ved 1200 kr., det er et prisniveau der er langt højere end tidligere. Under den forrige omgang af kampagnen med de 1 mio. billige billetter, fandtes der Plus billetter til London m.fl. destinationer fra 699 kr., det er en billig pris! Jeg har flere gange dog bemærket at SAS har haft kampagner for rejser i Plus, hvor priserne var dyrere under kampagnen, end både før og efter.
Men 20% højere end hvad svenskerne og nordmændene skal slippe da de har samme priser men i NOK og SEK. Vi bliver virkeligt snydt her i DK.
For at gøre det endnu værre, er de danske priser faktisk 25% højere end i Sverige og Norge... Selvfølgelig skal man ikke undervurdere fordelen af en direkte flyvning fra CPH til Asien (hvilket jeg gerne betaler ekstra for), men så burde Hong Kong være billige end aftenens pris!
Hvad er det også man siger... "Ingen kvaler, danskerne betaler". De må sidde og godte sig oppe i Stockholm over den nuværende kurs på danske kroner. Godt nok er der højere startafgifter på CPH, men ikke nok til at retfærdiggøre den højere pris. Men nu har der jo heller aldrig været meget sammenhæng mellem produktions- og salgspris på flybilletter...
Synes Tokyo er pænt lokkende til under 3K. Fås hos Ticket.dk til 2835 dkk istedet. Lidt bedre. Bare nul afbestilling. Overvejer ud den 30/11 retur den 4/12. Anyone?
Dagens NoN - ser ud gælder allerede fra august 16 og indtil maj 17 trods at SAS skriver det kun gælder i en meget begrænset periode så masser af muligheder for at booke billige billetter når man gerne vil afsted til østen.
Kunne godt være fristet..... (3149,- fra AAR) men det ville sgu passe mig lidt bedre fra 17-20 november (samme pris) ANYONE??? 9500 point / 3 basispoint pr. Kr. Er vel ok...
Ser ud til det er rettet nu. I hvert fald helt tilbage til august. Kan ikke umiddelbart se billige billet
OK - så melder spørgsmålene sig lige (har aldrig været i Japan, er der noget visa halløj der skal tages hensyn til eller andet for den sag skyld)