Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lufthansas loyalitetsprogram Miles & More har 25 års jubilæum i år. Miles & More har offentliggjort 25 forskellige facts og historier, som er samlet gennem programmets levetid på en speciel hjemmeside (bemærk, siden er på tysk). 10 af disse er gengivet i denne artikel.
1. De 3 fra Spitsbergen
Miles & More har medlemmer i alle verdens lande. Der er helt præcist 3 medlemmer på Spitsbergen i den norske øgruppe Svalbard.
2. Det lille sorte kort
2004 kl. 5:45. Det ringer på døren. Udenfor står buddet fra kurér firmaet. Pakken indeholder et lille sort Miles & More kort. Modtageren er det allerførste HON Circle medlem. Allerede samme morgen checker han ind med sit nye kort i frankfurts terminal et. HON Circle er den højeste status i Miles & More og er blevet uddelt siden 1. december 2004. Miles & More vil ikke afsløre, hvor mange medlemmer, der har opnået HON Circle status.
3. 975.000…
…bonusrejser blev bestilt i 2017 via Miles & More. De populæreste rejser er
- indenrigsrejser mellem Hamborg og München
- rejser til London fra München eller Frankfurt
- rejser til New York fra Frankfurt eller München.
Men også rejser til Miami og Singapore står i høj kurs. Hertil kommer, at de optjente miles bruges til at købe varer fra Lufthansa WorldShop. Sidste år blev det til i alt 795.000 køb om bord på flyene eller direkte fra Lufthansa Worldshop.
4. Afslapning i en flymotor
Kan man lave en flymotor om til et spabad? Ja naturligvis. Af og til har Miles & More nogle ret specielle præmier, som eksempelvis dette spabad, som blev lavet af en motor fra en Airbus A320. En anden liebhaver-præmier var en bar designet som Boings kabine vinduer.
5. 20.000…
statuskunder besøger hver dag Lufthansas lounger i lufthavne over hele verden. I øvrigt er bananer den mest populære spise i loungen efterfulgt af Laugenbrezeln (en stor saltkringle bagt af gærdej) og røræg. Velbekomme!
6. Tetris for voksne
Alle kender salgsvognen med parfume, cigaretter og gaver, der triller ned gennem flyet på de lidt længere rejser. Alle opgaver vedrørende salget om bord bliver organiseret af Miles & More: Indkøb, marketing og den praktiske logistik. Hver dag sendes 600 salgsvogne med flyene. Salgsvognen skal naturligvis fyldes – og omkring 200 forskellige varer skal pakkes i hver salgsvogn. Der er brug for et specielt håndelag for af få pakket alle varer i salgsvognen. Vi kalder det spøgefuldt “Tetris for Voksne”.
7. 1,4 Millioner…
…bruge Miles & More appen siden den blev relanceret i 2016. Appen bruges af næsten 40% af medlemmer med senator status og 60% af medlemmerne med HON Circle status.
8. Optjene miles med foto
Det er velkendt, at man kan optjene miles ved online køb hos Miles & More eller ved køb hos de mange partnere. Men vidste du, at man også kan samle miles hos mange detailbutikker, selvom disse ikke er partnere? Med en speciel funktion i appen kan man optjene miles ved køb af mærkevarer fremstillet af JBL, Tommy Hilfiger eller Hugo Boss, uanset, hvor de er købt. Du skal blot tage et billede af dit køb og lægge det ind i appen, hvor købet også registreres. Og dine miles fra købet bliver godskrevet.
9. 1,4 Millionen…
medlemmer har et Miles & More kreditkort i pungen. Det første Miles & More kreditkort blev i øvrigt lanceret allerede i 1999 i samarbejde Bayerischen Landesbank.
10. Efter 36 måneder…
… forældes de optjente miles for almindelige medlemmer af Miles & More. Hvis medlemmet har status eller et Miles & More kreditkort, har de optjente miles ingen udløb. Vidste du i øvrigt, at i programmes første år, skulle de optjente miles bruges indenfor 2 år. I slutningen af 1994, næsten 2 år efter etableringen af Miles & More, bragte det tyske dagblad BILD en artikel, der gjorde læserne opmærksom på forældelse. Resultatet blev en stort stormløb på programmets Call-Center, da alle medlemmer ville bruge de optjente miles inden udløb.
Billederne er leveret af Miles & More
Artiklen er oversat. Oprindeligt skrevet af Steffen og offentliggjort på vores tyske søsterside
Skriv et svar