Ændring i pointsystemet hos Lufthansa

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Som medlem af SAS EuroBonus optjener du også points når du flyver med et af de andre flyselskaber i StarAlliance, hvoraf et af dem er Lufthansa. 1. juli ændrede de hvor mange points du optjener, når du flyver med dem, og samler pointene på din EuroBonus konto. Her giver vi dig en oversigt over denne ændring i pointsystemet hos Lufthansa, og hvad hvordan pointene vil se ud for nogle standard strækninger.

Optjeningen er delt op i tre forskellige segmenter: indenrigs i Tyskland, indenfor Europa og interkontinentale ruter. Alle procentsatser viser et antal points i forhold til distancen fløjet (i miles).

 

Indenrigsruter i Tyskland

Eksempler:

Eks 1: Hamburg-München 373 miles

Eks 2: Frankfurt-München 187 miles

Economy

Klasse: K, T, L

Før: 25%, min 75 points

Efter: 250 points

Ændring: Eks1 +32p, Eks2 +50p

 

Klasse: W, S

Før: 25%, min 75 points

Efter: 250 points

Ændring:  Eks1 +157p, Eks2 +175p

 

Klasse: Q, V

Før: 100%, min 300 points

Efter: 250 points

Ændring: Eks1 -123p, Eks2 +63

 

Klasse: M, H, U

Før: 100%, min 300p

Efter: 500 points

Ændring: Eks1 127p, Eks2 200p

 

Klasse: Y, B

Før: 100%, min 300 points

Efter: 750 points

Ændring: Eks1 397p, Eks2 450p

 

Business Class

Klasse: P

Før: 100%, min 300 points

Efter: 750 points

Ændring: Eks1 +397p, Eks2 +450p

 

Klasse: Z

Før: 100%, min 300 points

Efter: 1.250 points

Ændring: Eks1 +877p, Eks2 +950p

 

Klasse: C, D, J

Før: 200%, min 600 points

Efter: 2.000 points

Ændring: Eks1 +1.254p, Eks2 +1.400p

 

Flyvninger i Europe

Eksempler

Eks1: Oslo-Frankfurt 710 miles

Eks2: Frankfurt-Roma 595 miles

Economy

Klasse: K, T, L

Før: 25%, min 150 points

Efter: 125 points

Ændring: Eks1 -52p, Eks2 -25p

 

Klasse: W

Før: 25%, min 150 points

Efter: 250 points

Ændring: Eks1 +82p, Eks2 +101p

 

Klasse: S

Før: 100%, min 600 points

Efter: 250 points

Ændring: Eks1 -460p, Eks2 -350p

 

Klasse: Q, V

Før: 100%, min 600 points

Efter: 500 points

Ændring: Eks1 -210p, Eks2 -100p

 

Klasse: H, M, U

Før: 100%, min 600 points

Efter: 750 points

Ændring: Eks1 +40p, Eks2 +150p

 

Klasse: Y, B

Før: 100%, min 600 points

Efter: 1.250 points

Ændring: Eks1 540p, Eks2 650p

 

Business Class

Klasse: P

Før: 100%, min 600 points

Efter: 750 points

Ændring: Eks1 40p, Eks2 150p

 

Klasse: Z

Før: 100%, min 600 points

Efter: 1.250 points

Ændring: Eks1 +540p, Eks2 +650p

 

Klasse: C, D, J

Før: 200%, min 1.000 points

Efter: 2.000 points

Ændring: Eks1 +580p, Eks2 +1.000p

 

Interkontinentale flyvninger

Eksempler

Eks1: Frankfurt-Tokyo 5.836 miles

Eks2: Frankfurt-New York 3.855 miles

Economy

Klasse: K, T, L

Før: 25%, min 150 points

Efter: ingen ændring

 

Klasse: W, S

Før: 25%, min 150 points

Efter: 50%

Ændring: Eks1 +1.459p, Eks2 +964p

 

Klasse: Q, V

Før: 100%, min 600 points

Efter: 50%

Ændring: Eks1 -2.918p, Eks2 -1.928p

 

Klasse: H, M, U, Y, B

Før: 100%, min 600 points

Efter: ingen ændring

 

Premium Economy

Klasse: N

Før: 100%, min 600 points

Efter: ingen ændring

 

Klasse: G, E

Før: 150%, min 600 points

Efter: ingen ændring

 

Business Class

Klasse: P

Før: 100%, min 300 points

Efter: ingen ændring

 

Klasse: Z

Før: 100%, min 300 points

Efter: 150%

Ændring: Eks1 +2.918p, Eks2 +1.928p

 

Klasse: C, D, J

Før: 200%, min 600 points

Efter: ingen ændring

 

First Class

Klasse: F, A

Før: 200%, min 1.200 points

Efter: 300%

Ændring: Eks1 +5.836p, Eks2, +3855p

 

Ændringerne for indenrigs og indenfor Europa består i at man går fra distancebaseret til fast pointssats. Sådan et optjeningssystem benytter SAS også på sine indenrigs- og europæiske ruter, så her får Lufthansa mere standardiserede satser.

For de billigste økonomiklassebilletter er der minimale ændringer, og generelt set så optjener man nu flere points end man gjorde før, med undtagelse af nogle få klasser. Her kan det være at billetklassen er flyttet prismæssigt som gør at det har været naturligt at flytte optjeningsklassen også. Det er altid vigtigt at undersøge ens billetklasse, fordi der er til tider kun småpenge til forskel mellem dem og det kan betyde en del højere pointsoptjening.

For Business Class er ændringerne at jo mere man betaler for billetten, jo flere points får man. Man belønner altså dem som betaler for de dyreste billetter med endnu flere points.

På økonomiklassen på interkontinentale ruter er ændringerne ikke mange. Fire klasser har fået ændret sin optjening så to får flere points og to får færre. Premier Economy bliver det samme som før, og for Business Class rykker billetklasse Z op fra 100% til 150% optjening. For at opnå de fulde 200% optjening skal man op i de tre dyreste billetklasser for Business Class. Her er der mange forskelle mellem selskaberne, og til sammenligning har man 200% optjening hos både Singapore Airlines og Thai Airways uanset hvilken billetklasse på Business man har købt.

For første gang har Lufthansa gjort det muligt at optjene 300% points. Begge billetklasser på First Class er nu sat op fra 200% til 300%, hvilket vel bare er ret og rimeligt, da en First Class billet koster betydeligt mere end en Business Class version hos Lufthansa.

Oprindeligt fra Bonusfeber.no (forfatter: Erling)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *