Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Siden årets Dubai Airshow, så har Airbus haft en klar førsteplads, når det kommer sig til nye flyordrer. Året slutter også af med nogle ganske store flyordrer.
Det er Singapore Airlines, Qantas og Air France – KLM gruppen, som her i slutningen af året har lagt store flyordrer til Airbus og dermed må Boeing se sig valgt fra på både kort- og mellemdistancefly, samt på området for fragtfly, hvor Airbus har haft success med deres nye fragtversion af A350’eren (A350F).
Singapore Airlines
Singapore Airlines har lavet et “Letter of Intent” (LOI) på 7 Airbus A350F. Disse skal erstatter deres nuværende flåde af B747-400F senest i sidste kvartal 2025.
Qantas
Det startede med Qantas, som er i gang med et større udskiftning fra Boeing og til Airbus. Dermed kommer de til at fokusere på Airbus fly af typen A320neo og A220.
Deres nyeste ordre er på 40 fly – 20 A321XLR (som er den nye “Extra Long Range” model) og 20 A220-300. Dette er for at sikre deres nye setup for deres indenrigsflyvninger.
Qantas har også sikret sig yderlige 94 fly over en 10-årige periode. Dette vil sikre Qantas og deres modernisering af flyflåde når deres nuværende B737-800 og B717 skal fases ud.
Sammen med den eksisterende ordre på de 100 fly i A320neo familien til Jetstar, så bringer det gruppens totale ordre op på 299 fly.
Air France – KLM
Næste udmelding var Air France – KLM, som gav Airbus en flyordre på 100 fly til KLM og Transavia. Dertil rettigheder på yderlige 60 fly.
Udover dette lavede Air France – KLM også et “Letter of Intent” (LOI) på 4 nye Airbus A350F med rettigheder på yderlige 4 ekstra A350F. Disse nye A350F vil give Air France mere fragtkapacitet sammen med de B777F de bruger i øjeblikket.
Ordren på de nye A350F er lavet således at de kan konverteres til passagerudgaven og dermed tilpasse sig efterspørgselen om det kræves.
Skriv et svar