Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
På trods for coronakrisen står fabrikkerne hos Airbus ikke stille. Flyproducenten har lavet en ny e-Delivery procedure for at aflevere flyene sikkert til kunderne.
Den nye e-Delivery proces sikrer, at Airbus fortsat kan aflevere flyene til kunderne, samtidig med at de sundheds- og sikkerhedskrav overholdes under COVID-19-pandemien. Den første kunde, der modtog et fly med den nye virtuelle proces, er Pegasus Airlines, der i de sidste par dage modtog tre splinternye ‘e-Delivery’ A320neo fly. Flere flyselskaber vil følge i de kommende dage og uger. Denne nye procedure til e-Delivery omfatter alle tre faser af en overdragelse.
e-Delivery
Den første fase Technical Acceptance Completion (TAC) kan luftfartsselskabet lade udføre af Airbus, i stedet for at sende eget personale. De enkelte opgaver inkluderer ‘Ground Check’, godkendelsesflyvning, godkendelse af manualer og procedurer, samt eventuelt mindre kosmetiske forbedringer.
I anden fase bliver overdragelsesdokumenterne underskrevet (Transfer-of-Title). I en ny online platform kan de sidste detaljer forhandles på plads og de endelige dokumenter underskrives digitalt. Denne nye online platform undgår således behovet for, at kundens eget personale fysisk er til stede i Airbus Delivery Center.
Når TAC- og ToT-formaliteterne er afsluttet, udføres den efterfølgende færgeflyvning også på en sundhedsmæssig sikker måde. Kundens egen flybesætning (eller en udpeget tredjepart) afhenter det desinficerede fly og flyver det fra leveringscentret til flyselskabets hjemmebase.
Krisen gør, at mange selskaber skal opfinde nye måder at arbejde på. Det gælder i særdeleshed rejsebranchen. Airbus mener, at den nye måde at arbejde på, ikke kun giver øget sikkerhed lige nu under krisen, men også generelt gør overdragelsesprocessen mere effektiv, og derfor muligvis vil fortsætte også efter krisen.
Billeder: Airbus
Skriv et svar