Anmeldelse: Fin service på Aarhus Airport Hotel

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det er naturligt med indkøringsproblemer og børnesygdomme på nye hoteller. Her er Aarhus Airport Hotel ingen undtagelse. Men fin service fra personalet løste mine problemer.

Jeg er meget glad for Aarhus Airport. Jeg får altid en rigtig god service dér. Og så er jeg ellevild med den nye afgangshal, hvor der er skabt et rigtig godt lounge område. “VIP for alle” er mottoet, der har forvandlet lufthavnen fra at ligne ventesalen på en rutebil station i 70-erne til et hyggeligt område med et tiltalende miljø.

Jeg skulle med den tidlige morgenflyver til København – så jeg kunne se frem til at skulle hjemmefra tirsdag morgen kl. 4.45. Vejrudsigt lovede snestorm. Min egen forventning var at skulle gå ned til lufthavnsbussen, før fortovene var ryddet. Og derefter vente i en kold strid vind på bussen, der måske kunne være forsinket. Derfor valgte jeg at tage til lufthavnen aftenen før for at overnatte på det nye Airhus Airport Hotel. Det gav også mulighed for at få lidt længer søvn tirsdag morgen.

Reservation af værelset

Hotellet er ganske nyt. Det åbnede i begyndelsen af marts. Så jeg kunne få fornøjelsen af at bo på det spritnye hotel indenfor den første uge efter åbningen. Jeg havde set en kort omtale på lufthavnens Facebook profil. Muligheden virkede meget tillokkende. Jeg har også set anden omtale af hotellet, hvoraf det fremgik, at man kunne reservere værelserne enten på lufthavnens hjemmeside eller på forskellige booking portaler.

På hjemmesiden koster et værelse 895 kroner for en enkelt person. 2 personer skal betale 995 kroner. Jeg forsøgte også at reservere et værelse via 2 portaler. Men jeg kunne ikke finde hotellet. Måske har jeg ikke søgt godt nok – eller også er hotellet stadig på vej til portalernes databaser. Under alle omstændigheder kunne jeg ikke tjekke priserne på portalerne.

Jeg reserverede et enkelt værelse til én person – og foretog ingen tilkøb. Der var mulighed for at købe forskellige typer morgenmad, en barneseng samt en ekstra opredning.

Da jeg reserverede værelset fik jeg en e-mail med en kode, jeg skulle bruge, før jeg kunne betale. En ganske fin måde at tjekke, at jeg har skrevet den rigtige e-mail adresse. Det var også muligt at få koden på en SMS. Efter betalingen kom en bekræftelse på reservationen. Ganske fint – og slet ikke kompliceret.

Indtjekning

Jeg reserverede værelset søndag aften. Mandag morgen kom en mail med instruktionerne. Hotellet er digitalt. Der er ingen reception, så man skal selv låse sig ind med en 6 cifret kode. Det hele virker meget enkelt, når man læser e-mailen.

Hotellet ligger på første sal – og den tiltalende indgang ligger i stueetagen mellem afgangs- og ankomsthallen. Du kan selv vælge, om du vil tage elevatoren eller trappen op til værelsesgangen. Jeg valgte elevatoren, for jeg orkede ikke at bære min tunge kuffert op.

Da jeg kom ind i elevatoren skulle jeg taste den 6 cifrede kode, jeg havde fået tilsendt. Det skal gå rimeligt stærkt – for ellers afbrydes indtastningen og du skal begynde forfra. Der var ikke tid til at kikke på koden undervejs. Selvom jeg havde den klar på telefonen, så nåede jeg ikke lige at lade blikket glide fra låsen til skærmen for at tjekke de sidste cifre. indtastningen blev afbrudt. Og så gik lyset ud i elevatoren. Jeg var efterladt i totalt mørke. Der kom dog lys, da jeg trykkede på alarmen. Nu havde jeg forstået systemet – og lærte koden udenad, før jeg igen begyndte indtastningen. Og så begyndte elevatoren også at bevæge sig.

Hotelgangen – og mit første værelse

Da jeg kom ud af elevatoren, var jeg på den lyse gang med de 37 værelser. Den ene side af gangen er store vinduer ud til parkeringspladsen foran lufthavnen. Det giver en masse lys på gangen. Alle værelser ligger bag en væg med lyse træpaneler.

Jeg gik ned til værelse 130, som jeg havde fået tildelt. Det ligger lige ved siden af nødudgangen. Jeg havde igen samme udfordring med at taste koden hurtigt nok. Men efter et par forsøg blev døren låst op. Og jeg kom ind på værelset.

Det var helt klart, at værelset ikke var gjort i stand efter den tidligere gæst. Sengen var ikke redt (så sengetøjet var heller ikke skiftet) og de brugte håndklæder lå på gulvet i badeværelset. På det lille bord lå et langt lyst hår – et af dem, jeg i hvert fald ikke skal komme hjem med.

Jeg fik hurtigt en nyt værelse

Jeg gik i gang med at finde en person, der kunne hjælpe mig. Først måtte jeg tjekke den mail, jeg havde modtaget fra hotellet. Men ingen telefonnumre, jeg kunne ringe til. Så en tur ind på lufthavnens hjemmeside. Der var heller ingen telefonnumre til hotellet. Jeg endte med at ringe til lufthavnens hovednummer: Havnekontoret. Derfra ville man gerne stille mig videre til “Passagerservice”. Men alle linjer var optaget, så jeg måtte ringe tilbage en halv times tid senere.

Det første, der møder folk, der ringer til “Passagerservice” hos Aarhus Airport er, at man skal høre på de 8 mulige valg, før man kommer videre i systemet til rette medarbejder. Herunder om man ønsker at kommunikere på engelsk, har mistet bagage eller vil købe en flybillet. Men hotellet er ikke én af valgmulighederne. Jeg fik dog fat i en medarbejder, der hurtigt dukkede op på hotellet for at låse mig ind på et andet værelse. Og så var problemet løst.

Som kompensation fik jeg tilbudt enten gratis aftensmad eller gratis morgenmad. Jeg valgte morgenmaden, og tog den beskedne løsning: Et rundstykke med ost og en kop kaffe. Men det tog nogen tid at få overbevist medarbejderen, at jeg ikke ønskede aftensmad. Det var meget tydeligt, at lufthavnshotellet gerne ville give noget mere.

Den valgte morgenmad

Værelse 137

Jeg fik hotellets værelse med den bedste udsigt. Det vender naturligvis ud mod startbanerne og forpladsen (det gør alle værelserne). Men det meste af udsigten er taget på terminalbygningen.

Udsigten fra værelset

Selve værelset bærer præg af, at gæsterne fortrinsvis ønsker en god nats søvn. Der er en stor seng midt i det hele samt et bord og en stol ved vinudet. Et par bøjler til overtøjet og en bænk til kufferten. Skabet gemmer på en strygejern, strygebræt og en hårtørrer.

Selve værelset er vel 2½ meter på den ene led og 4 meter på den anden. Ikke et sted, jeg ville tilbringe megen tid. Jeg har lidt svært ved at se, at der er plads til endnu en seng, hvis man bestiller en ekstra opredning. Jeg havde nok forventet et lyst trægulv, så jeg blev overrasket over, at der var gulvtæppe. De mørke paneler i garderoben og sengegærdet giver en fin kontrast til de lyse vægge. Der er i øvrigt ingen billeder eller anden udsmykning, så de tomme vægge virker lidt “ferske”

Jeg forsøgte også at se, hvilke TV-programmer gæsterne har adgang til. Men det ser ud til, at man skal tilslutte sin PC-er og bruge cromcast. Måske er det bare mig, der ikke kan finde ud af teknikken? Under alle omstændigheder så jeg DR og TV2 Play på min computer. Og så hørte jeg også radio på den bærbare. Det går jo fint, for man har adgang til lufthavnens gratis WIFI. Forbindelsen forsvandt dog i løbet af natten.

Jeg skulle selv sætte pudebetrækket på hovedpuden. Det blev aldrig helt klart for mig, om dette skyldes en forglemmelse fra stuepigen. Eller om det er et bevidst valg fra hotellets side. Men så kunne jeg se, at puden var produceret af firmaet “Kronborg”, som bl.a. forhandles af JYSK. Jeg savner lidt bordplads. Det runde bord var for lille til både min medbragte el-keddel og min PC-er. Derfor placerede jeg vandkogeren i vindueskarmen, så jeg kunne varme vand til min medbragte te. Jeg blev meget glad for, at jeg havde nogle engangskrus i min kuffert. For der er ingen kopper på værelset.

Badeværelset

Det lille badeværelse er praktisk indrettet. Der er dog ingen dør eller forhæng ind til bruserkabinen, så gulvet foran håndvasken og toilettet blev vådt efter morgenbadet. Der er shampoo, sæbe og bodylotion fra producenten “sense”. Alle tuberne er forseglet. Så jeg er ret sikker på, at tidligere gæster ikke har brugt halvdelen af indholdet. Håndklæderne er lidt tynde – men kvaliteten er acceptable. Badehåndklædet har strop, så det bliver hængende. Men det lille håndklæde har svært ved at blive hængende efter brug. Det glider af knagen og falder let på gulvet.

Mad og drikke

Det er muligt at bestille mad fra lufthavnens restaurant – og drikkevarer kan naturligvis også fås fra restauranten eller fra automaten i afgangshallen. Den er placeret lige ved indgangen til hotellet

Kommunikationen bør styrkes

Jeg havde lidt tid til at vurdere de informationer, jeg får fra hotellet. Jeg har allerede nævnt, at der mangler et telefonnummer, man kan ringe til, hvis man har problemer eller spørgsmål. Men der er også et par andre praktiske informationer, som hotellet bør kikke lidt på.

Hotellet skriver på hjemmesiden, at der er adgang 24/7. Og det passer også, da den tilsendte kode også kan bruges i en yderdør. Men man kan først komme ind på værelset kl. 15. Og gæsterne skal være ude kl. 11 på afrejsedagen. Selvom det er standard på mange hoteller, kunne det godt fremgå lidt tydligere på hjemmesiden.

Bekræftelsesmailen på reservationen oplyser også, at morgenmaden serveres kl. 7.30 på en bakke foran værelset. Derfor får man ikke meget glæde af denne service, når man skal med SK1240 kl. 6.30. Det burde måske også fremgå af bestillingssiden, så man ikke tilkøber morgenmad, der først leveres efter flyet er lettet.

Hotellet er et godt tilbud, når man skal med flyet

Efter en god nats søvn var jeg klar til at rejse videre med morgenflyveren til København. Så for en person med mine behov er det oplagt at overnatte på Aarhus Airport Hotel. Jeg skulle blot tage elevatoren ned til afgangshallen, hvorefter jeg kunne tjekke ind på mit fly. Men hvis jeg var turist i området ville jeg nok foretrække et andet hotel med betjent reception og mere fleksibel servering af morgenmad.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

+ Ligger i lufthavnen - så du kan reelt gå direkte fra sengen til check in
+ Giver mulighed for en god nats søvn
+ Fine værelser med det aller mest nødvendige udstyr
+ Nemt at reservere fra lufthavnens hjemmeside

Cons

- Den digitale løsning kan give udfordringer
- Værelset er lille
- Informationerne på hjemmesiden kunne være bedre

Beliggenhed

Indretning

Service

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

Vurderingen af opholdet på Aarhus Airport Hotel vil i høj grad afhænge af forventningen. Det er den helt rigtige løsning, hvis du ser frem til at overnatte direkte i lufthavnen på et værelse uden masser af luksus. Designet er enkelt og praktisk. Du kan få en god nats søvn. Men værelset indbyder ikke til fest og ballade. Jeg oplevede flere opstartsproblemer, som dog hurtigt blev løst af personalet.

4.1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *