Anmeldelse: Iberia fra Tokyo til Madrid i business class

Iberia

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Siden sidste efterår flyver Iberia til den japanske hovedstad Tokyo. På grund af en error fare kunne jeg flyve frem og tilbage for €250. Og da Iberia spurgte mig om jeg ville opgradere min returrejse til business class til €500 tøvede jeg ikke længe…

Efter et behageligt ophold i Admirals Club, den fine American Airlines lounge i Narita, gik vi over til gaten. Boarding var næsten afsluttet og ikke længe efter vi kom ombord, blev dørene lukket.

God plads

Iberia indsætter deres splinternye Airbus A330-200 på ruten til Tokyo. På business class er denne forsynet med full-flat sæder. De 19 stole er fordelt i en 1-2-1 opstilling, så ingen behøver at klatre over sin sidemand.Iberia business class

Eftersom der kun er 4 stole i bredden, er der rigtig god plads. Stolen kan laves om til en seng på knap 2 meter. På denne flyvning, var business class kabinen så godt som fyldt op, nok grundet salget af last minute opgraderinger. Men på grund af det begrænsede antal stole og den rummelige inddeling, føltes det ikke proppet. På stolen ventede en dejlig pude og en komfortabel dyne.

Pre-departure

Kabinepersonalet, en blanding af spanier og japanere, kom ret hurtigt forbi med en pre-departure drink. Eftersom vi fløj med et spanske selskab, var champagnen selvfølgeligt erstattet med cava. Jeg er normalt ikke så meget til de spanske bobler, men den cava der blev serveret af Iberia kunne jeg godt lide. Vi fik også udleveret vores amenity kits og menukort, eller rettere sagt menubundte.

Iberia business class

Udover menukortet, var der et separat vinkort samt en ekstra folder med mere information om månedens vin. Som bonus fik jeg også en voucher til en halv times brug af wifi ombord.

Wifi virkede i øvrigt ikke helt stabilt og faldt ud indtil flere gange. Jeg ville afvente lidt før jeg betaler for det på den næste flyvning.

Måltid

Kort efter take-off startede frokostservicen. På denne flyvning fra Tokyo kunne man såvel til forrest, hovedret, som dessert vælge mellem en vestlig eller japansk ret.

Jeg valgte grillet andebryst til forret. En kold ret der smagte fremragende og passede rigtig godt til et glas cava. Ved siden af blev der også serveret en typisk spansk gazpacho suppe.

Iberia business class - frokost

Mit første valg til hovedret var desværre udsolgt, så jeg valgte den vegetariske option, ravioli fyldt med spinat og ricotta ost. Til hovedrettet nød jeg en udmærkede spansk rødvin. Under måltiden kom kabinepersonalet flere gange forbi for at se om der var noget der manglede.

Iberia business class - frokost

Efter hovedretten valgte jeg æblekage til dessert. Lige efter blev der også serveret kaffe, hvor jeg fik hvad det måtte have været nærmest halvdelen af brandy flasken!

Iberia business class - dessert

Foruroligende forsvinden!

Efter de sidste bakker var ryddet af, forsvandt kabinepersonalet i køkkenet, hvor de resten af turen var nærmest usynlige, undtagen når de fræsede frem og tilbage mellem den ene og den anden galley. Jeg er ikke så meget for at trykke på ringeklokken, men her var der ingen udvej, med mindre man selv gik ud i galleyen for at finde noget at drikke eller spise. Ret ærgerligt.

Og med en forventet flyvetid på 13 timer, er det altså en lang flyvetur. Kun at få noget at spise lige efter opstigningen og lige inden landing, er temmelig skrabet, især i business class. Dem der tog turen til galleyen, kunne finde adskillige snacks, herunder instant noodles, men efter nogle få timer i luften var de allesammen væk. Jeg fyldte derfor maven op med lidt frugtsalat og en Milky Way.

Iberia business class

Kort inden landing blev der servet en let anretning. Jeg valgte en ostetallerken med roastbeef. Lækkert, uden tvivl.

Iberia business class

Ikke så længe efter påbegyndt vi indflyvningen til Bajaras.

Kun de fornødne

Iberia business class leverer varen, men heller ikke mere. Maden smager godt, vinene er udmærkede og stolene er komfortable. En skam at kabinepersonalet svigtede. Trods det er det et selskab jeg godt vil flyve med igen.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Steven Tor fra vores søsterside Insideflyer.nl



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

Rummelige stole
God catering

Cons

Fraværende kabinepersonale
Wifi ustabil
En lille ekstra måltid ville have været velkommen

Rejseklasse

Stol

Mad og drikke

Kabinepersonale

Værdi

Generel Vurdering

Konklusion

Uden tvivl en fin business class, men fremragende stole. Lidt ærgerligt at kabinepersonalet var så fraværende.

3.7

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *