Anmeldelse: Ibis Budget Amsterdam Airport

Ibis Budget Amsterdam Airport

Inden en tidlig morgenflyvning fra Amsterdam, bestilte jeg en overnatning tæt på lufthavnen. Her følger mine oplevelser på Ibis Budget Amsterdam Airport.

Fornyeligt kiggede jeg efter nogle gode tilbud til ferien. Jeg faldt over en citytrip til Rom. Uden at tænke over det, fik jeg bestilt den. Afgang var kl. 7:15 om morgen. Det lød fint da jeg bestilte det. Indtil jeg begyndte at regne på hvornår jeg skulle stå op for at nå det. Der er ingen tog så tidlig om morgenen og jeg ville heller ikke bede nogen om at køre mig midt om natten. Så jeg ledte efter hoteller tæt på lufthavnen og endte med at bestille en overnatning på Ibis Budget Amsterdam Airport.

Jeg fandt den billigeste pris på booking.com. Jeg kunne bestille en overnatning for kun €50. Så kunne jeg stille og rolig tage hjemmefra aftenen inden og være tæt på lufthavnen. Ingen stress om kø på motorvejen eller forsinkede tog.

Det er nemt at køre til hotellet fra motorvejen og hotellet har gode parkeringsforhold. Jeg tog dog toget. Fra Schiphol Airport kører der shuttlebusser. Det er helt perfekt. Mindre en 10 minutter senere står du foran hotellet. Busserne kører fra pladserne A9-A13 udenfor banegården ved lufthavnen. Jeg skulle allerede køre til lufthavnen kl. 5:15 og allerede der kører bussen hvert 15. minut. Ingen problem hvis du lige misser en, der kommer en ny lige om lidt.

Gratis shuttlebus til lufthavnen

Check ind

Ved ankomst skulle alle der var med bussen selvfølgelig checke ind. Der var lidt ventetid, men det gik alligevel ret smidigt og ikke længe efter havde jeg nøglen til mit værelse. Jeg havde allerede betalt online og skulle kun betale €2,80 i city tax.

Værelse

Værelset var i min “yndlings” farve limegrøn. Ikke ligefrem en afslappende farve, men de er åbenbart stor fan af den hos Ibis Budget.

Værelset var temmelig stort, stort nok til 3. Ovenover dobbeltsengen var der en slags køjeseng hvor en person mere kunne sove. Trappen så lidt farlig ud. Man skal nok være lidt smidig for at komme ind, der var ikke meget plads.

Der var også et lille brusebad og toilet, men håndvasken var i selve værelset. Det er et budget hotel, så man skal ikke forvente meget luksus. På den anden side får du en god seng og et rent værelse til den pris. Jeg fik dog ikke sovet ret meget. Jeg var bange for at sove over, på trods for mine 3 vækkeurer.

Ibis Budget Amsterdam Airport

Værelserne kan bestilles fra €49,-. Hvis du er medlem af Le Club Accor, kan du få rabat oveni. Du får dog ikke alle Accor fordele. Du får ingen velkomstdrink og du kan heller ikke tjene eller bruge point.

Konklusion

Et perfekt hotel hvis du skal være tidlig på lufthavnen i Amsterdam. Lokationen er perfekt, især med shuttlebussen. Værelserne på Ibis Budget Amsterdam Airport er meget basic, men til den pris kan man heller ikke forvente mere. Værelset er rent og sengen er god. Mere skal man heller ikke bruge.

Ekstra sengen over dobbeltsengen

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Tamara Baars fra vores søsterside Insideflyer.nl

Overblik

Pros

- Tæt på Amsterdam lufthavn, perfekt for en tidlig morgenflyvning
- Budget hotel, så rimelige priser
- Gratis shuttle service til lufthavnen
- Venlig personale
- Basic værelse med gode soveforhold

Cons

Værdi

Generel Vurdering

Konklusion

Jeg vil helt klart bestille en overnatning på Ibis Budget Amsterdam Airport næste gang jeg har en tidlig morgenafgang. Shuttle servicen er helt perfekt og på under et kvarter er du på lufthavnen. Til den pris er der ingen grund til at lade være.