Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Dette er en opfølgning til vores allerede eksisterende anmeldelse af Singapore Airlines produkt, på Business Class på deres rute til Rom.
Læs mere her: InsideFlyer Tester Singapore Airlines Business Class til Rom
Turen startede i Kastrup, ved at jeg gik igennem den normale sikkerhedskontrol, idet at jeg ikke vidste at der var “SAS Fast Track inkluderet i min billet, før efter jeg havde passeret sikkerhedskontrollen. Lounge adgangen, var ikke noget jeg benyttede mig af på dagens flyvning.
Tid til Boarding, og turen gik nu imod gaten, hvor der ved Singapore Airlines selvfølgelig er Priority Boarding, eftersom jeg fløj på business.
Under Boarding processen skal det dog nævnes at vi nok blev boardet priority, MEN. Alle passagererne på dagens flyvning blev sendt ombord på den samme bus ud til flyet, og derved “forsvinder” priority fordelen.
Komforten ombord
Efter endt Boarding proces, fandt jeg fundet mig til rette i mit sæde for dagens flyvning som var på sæde 16A. Kort efter pushback, og efter endt taxi til Runway 22R, var vi i luften klokken 09.23.
Vel i luften, var det tid til dagens morgenmad. Personalet kom igennem og spurgte hvad vi kunne tænke os til morgenmad, samt drikke hertil. Der gik cirka små 5 minutter, fra jeg var blevet spurgt om mit ønske og indtil jeg havde morgenmaden på mit bord.
Serveringen
I InsideFlyers tidligere anmeldelse af business class produktet til Rom, fremgik det, at maden ikke var helt på bølgelængde, med en normal Singapore Airlines flyvning på netop Business Class.
Singapore Airlines har lyttet til vores bøn, og de har ændret serveringen ombord, fra at være en “tør sandwich” til, rent faktisk at være et måltid der er gjort noget ud af.
Der var 3 valgmuligheder til morgenmaden, men jeg valgte “Nordic pancakes”. Generelt set bestod maden af pandekager, med jordbærsyltetøj og mascarpone creme. Dertil var der til måltidet friske bær, melon, en kanelsnegl og en croissant. Af drikkevare, valgte jeg cola til måltidet.
Flyvningen og underholdning ombord
Flyvningen var estimeret til at vare 2½ time, men selve flyvningen varede små 2 timer og 5 minutter. Vi lettede fra Kastrup klokken 9.23, og landede i Rom Fiumicino lufthavnen klokken 11.28.
Af underholdning ombord var der flyets skærm, hvor man kunne se diverse film og serier som Singapore Airlines udbyder for tiden. Derudover er der hos Singapore Airlines også gratis wifi.
Internethastigheden ved Singapore Airlines, er faktisk overraskende god. Men der er det faktum af at man kun får 100 MB internet gratis til rådighed, selv i Business Class. Dette lave antal MB, gør at man reelt ikke ville kunne udføre et stykke arbejde på sin computer, eller telefon.
InsideFlyer er med på sidste tur
Vi hos InsideFlyer, takker Martin Pedersen, for at dele sin anmeldelse med os, fra hans nylige tur med Singapore Airlines til Rom.
Ruten mellem København Rom, som flyves som en “fifth freedom” rute, står “desværre” over for lukning. Rutelukningen til Rom skyldes i dette tilfælde, hverken omstrukturering af flåden. Eller det faktum at ruten går dårligt som det oftest gør når flyselskaber lukker ruter.
I dette tilfælde drejer rutelukningen sig simpelthen om det modsatte. Markedet for interkontinentale flyrejser, er atter ved at finde fodfeste, efter en lang kamp imod Covid-19. Dette opsving i markedet betyder at Singapore Airlines, atter ser at der er et behov for at selskabet kan vende tilbage til den direkte rute mellem Singapore og Rom, som har været indstillet i over 2år nu.
InsideFlyer er med når den sidste flyvning mellem København og Rom, finder sted den 31 Maj, hvor selskabet Economy Class, bliver testet på ruten.
Skriv et svar