Anmeldelse: Renaissance Times Square, New York

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Med en beliggenhed i hjertet af det mest turistede sted i New York, er Renaissance Times Square´s navn ikke helt ved siden af. Med et energi niveau lige under hvad man oplever på The Strip i Las Vegas, risikerer gæster en regulær overbelastning af sanserne. Det er et ret godt hotel for turister, mens forretningsrejsende nok vil finde mere ro andre steder.

Lobbyen på 2. sal af Renaissance Times Square
Lobbyen på 2. sal af Renaissance Times Square

Check-in

Jeg ankom til hotellet ved frokosttid, efter en timelang tur fra La Guardia-lufthavnen. Hotellet har som en irriterende feature lobbyen placeret på anden sal, med hovedindgangen placeret i stueetagen hvorfra man skal med en elevator op til selve lobbyen.  Jeg havde på forhånd tjekket ind via min mobiltelefon, så jeg skulle bare stoppe ved check-in skranken for at afhente mine nøgler.  Som Guld-medlem fik jeg også udleveret kuponer til gratis snacks i hotellets happy hour, som finder sted i baren, også på anden sal.

Værelset

Renaissance har ikke en klar brand profil, så Marriott forsøger at fremhæve deres “lokalt hotel” koncept. Hver ejendom skal forestille at tilbyde en form for lokalt islæt, hvilket man også forsøger at komme igennem med i lobbyen på dette hotel. Til deres fordel skal det nævnes at de også tilbyder forskellige aktiviteter for gæsterne, såsom for eksempel madlavningskurser, hvilket jeg ikke er vant til at se på hoteller i New York. Jeg synes nu ikke det virker helt gennemført.

 

Hvordan pokker regner jeg ud hvilket værelse der er mit?
Hvordan pokker regner jeg ud hvilket værelse der er mit?

Værelset havde helt klart alle de kendetegn jeg er blevet vant til på et New Yorker hotel: Det var småt og der manglede stikkontakter. Der fandtes to ved sengen, men det var hvad der var indenfor rækkevidde. Badeværelset var også så småt at døren blokerede for det meste af mit billede.

Mit værelse
Mit værelse

Værelset var blevet renoveret, men havde alligevel nogle mangler. Internetforbindelsen virkede ikke de første to timer af mit ophold. Fjernsynet var sløret og fjernbetjeningen lignede et levn fra 50´erne. Ikke alvorlige mangler, men nok til at være irriterende.

Room Serveice er helt klart på retur i New York og hotellet tilbød det ikke, og modsat Marriott East Side, hvor Seamless kan klare dør-til-dør levering, skal man hente sin mad i stueetegen på Renaissance Times Square. Beklager, men middag i pyjamas er ikke en mulighed.

Serviceniveau og value-for-money

Det ville have været dejligt med en velfungerende internetforbindelse, men langt overvejende var personalet på hotellet venlige. Det var dog minimalt hvad jeg havde med dem at gøre.

Value-for-money var ok, men ikke fantastisk. Værelset var skuffende med tanke på prisen på 3.000 kr. per nat, men dette er selvfølgelig New York. I the Big Apple er value-for-money et relativt begreb.

Der var som sådan ikke noget galt med hotellet, men det bliver ikke mit førstevalg i området. Hvis du ønsker at bo ved Times Square og kan få en god pris, er det dog ikke et ringe valg.

 

Oprindeligt udgivet af Mike Friedman på InsideFlyer.com



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *